سازمان بهداشت جهانی آزمایش داروهای هیدروکسی کلروکین، لپیناویر و ریتوناویر را متوقف کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در اعلامیه سازمان بهداشت جهانی آمده است که آزمایش سه داروی هیدروکسی کلروکین، لپیناویر و ریتوناویر در قالب تست ‌ها برای یافتن داروی ضد کووید19 متوقف شده است.

در اعلامیه سازمان آمده است: «امروز توصیه کمیته بین ‌المللی آزمون همبستگی در باره توقف تست داروهای هیدروکسی کلروکین، لپیناویر و ریتوناویر را مورد تایید قرار دادیم. این داروها در ترکیبات مختلف از جمله در ترکیب با اینترفرون در اولین تست‌ های کمیته نامبرده شرکت داشتند که سازمان بهداشت جهانی از ماه مارس به انجام می رساند. در این آزمایش ‌ها بیش از 4500 بیمار شرکت کردند.

پس از 4 ماه اعلام شد که موثرترین دارو از تمام داروهای تست شده، داروی رمدسیویر است.

رمدسیویر یک داروی آزمایشی ضدویروس است که ابتدا در سال 2009 توسط شرکت دارویی «گیلیاد ساینسِز» تولید شد. هدف اولیه دارو درمان بیماری «هپاتیت سی» بود که در آن شکست خورد. از آن هنگام، از این دارو برای درمان بیماری ابولا استفاده شد اما در درمان این بیماری هم تاثیر چندانی نداشت.

بعدها در آزمایش روی حیوانات، نشان داده شد که رمدسیویر در مبارزه با عوارض «سارس» و «مرس» که نوعی از ویروس کرونا محسوب می ‌شوند، موثر است. به همین دلیل پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌ اند که رمدسیویز می ‌تواند در درمان کووید19 نیز کارگر باشد.

رمدسیویز در کنار دگزامتازون یکی از دو دارویی است که مقامات بهداشتی آن را برای درمان کووید19 تایید کرده‌ اند.

بنا بر بیانیه دولت آمریکا، بهای رمدسیویر حدود 3200 دلار برای شش دوز درمانی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.