ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره خبر درج شده با موضوع بکارگیری پزشکان سایر رشته های تخصصی در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: برای درمان بیماری کرونا با توجه به علائم بالینی متعدد و درگیری ارگان های مختلف بیماران، علاوه بر نیاز به خدمات تخصصی توسط متخصصان عفونی و داخلی، نیازمند استفاده و بهره مندی از دانش و توانمندی علمی سایر رشته های تخصصی هستیم.

وی اضافه کرد: بنابراین برای درمان موثر بیماران، نیازمند کار تیمی متشکل از تخصص های مختلف بوده و استفاده از توانمندی و ظرفیت های موجود با توجه به روند ادامه دار بیماری کرونا ضروری به نظر می رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بکارگیری دانش رشته های مختلف برای مقابله و درمان بهینه و موثر بیماران کرونایی یک امر حیاتی است که تلاش مستمر و شبانه روزی تیم های مختلف درمانی و تخصصی از جمله پرستاران، کارشناسان آزمایشگاه،، رادیولوژی، پیراپزشکی، پزشکان عمومی و متخصصان رشته های مختلف از جمله عفونی، داخلی، بیهوشی، قلب، طب اورژانس، رادیولوژی، ارولوژی را می طلبد.  

جلیلی اضافه کرد: با استناد به دستورالعمل و پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت لزوم ایجاد هماهنگی و بکارگیری همه نیروهای تخصصی در راستای مدیریت و درمان بهینه بیماران تاکید شده است.

وی ادامه داد: از طرفی به منظور پیشگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان با توجه به احتمال طولانی شدن روند اپیدمی این بیماری، استفاده از همه گروه های پزشکی به تناسب شرایط در دستور کار همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی و اشتیاق همکاران کادر درمان در ارائه خدمت تخصصی، بر اساس نیاز و ضروت از توانمندی و تخصص همه همکاران برای ارایه خدمت درمانی بهینه جهت حل این معضل جهانی بهره خواهیم بود.

جلیلی ابراز کرد: با اتکا به عنایات و الطاف خداوند متعال و همدلی و همیاری تمامی کادر فداکار و توانمند درمان این استان و کشور، پیروزی و غلبه بر ویروس کرونا این معضل جهانی، نزدیک است.

بگفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ششم اردیبهشت سالجاری ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.