دکتر جواد تاج کی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ابراز نگرانی از سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن حساس شدن همه مردم، رعایت موارد بهداشتی و بهترین این موارد ماندن در خانه به عنوان بهترین محل برای در امان ماندن از این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستانهای استان نیز ظرفیت محدودی دارد و ادامه روند فعلی موجب ایجاد مشکل در این بخش خواهد شد، اظهار داشت: حساسیت لازم برای مشارکت در قطع زنجیره شیوع این بیماری در میان مردم ایجاد نشده و در بسیاری از موارد روند عادی زندگی در جریان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تولید و توزیع انبوه مواد ضدعفونی کننده الکلی در استان اشاره کرد و یادآورشد: به لحاظ دسترسی عموم مردم به اقلام بهداشتی مشکلی در استان وجود ندارد و تولید این مواد همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

تاج کی رعایت بهداشت فردی و محیط را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: استفاده بی رویه از اقلام بهداشتی شیمیایی نیز موجب آسیب به محیط زیست و تبعات بعدی دارد به همین دلیل ماندن در خانه و قرار نگرفتن در معرض این ویروس بهترین راهکار مقابله با آن است.

وی همچنین به شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تولید واکسن و داروی درمان بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: تولید واکسن و دارو زمان‌بَر و روند خاص خود را دارد و در شرایط فعلی ناممکن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان تصریح کرد: چهار دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود که از این تعداد ۲ قلم دارو برای ۹۰ درصد بیماران مفید است و در مواردی برای بیماران با وضعیت عمومی نامناسب از داروهای دیگری نیز استفاده می‌شود که این داروها تحت شرایط و در چارچوب پروتکل خاصی از سوی پزشکان متخصص تجویز می شود  و در دسترس عموم مردم نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.