نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: ۶۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش این دانشگاه با سامانه‌های ارتباطی تماس گرفته‌اند که شرایط ۹۸ درصد آنان توسط کارکنان بهداشت و درمان استان پیگیری شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رتبه نخست پیگیری شرایط افراد دارای علائم بیماری کرونا، با غربالگری ۹۸ درصد جمعیت زیر پوشش خود را کسب کرد.

وی ابراز داشت: غربالگری برای قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ۲ روش خود ارزیابی در سامانه و تماس تلفنی کارشناسان مراکز بهداشت با خانوارها انجام شده است.

دانایی اعلام کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه خود اظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir برای ارزیابی از وضعیت جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت‌نام کنند و سربازان عرصه سلامت را در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونان یاری دهند.

وی افزود: ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلایان به ویروس کویید ۱۹ در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیش بینی شد و تنها ۴۰ درصد این تخت‌ها اشغال شد.

دانایی میانگین سن مبتلایان به ویروس کویید ۱۹ را ۵۵.۵ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سن شهروندان سمنانی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند، ۷۱ سال بود.

اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای مبارزه با کرونا افزایش داشت

وی اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی درمانی استان سمنان را ۳۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: قول هایی برای افزایش این اعتبار داده شده است که تحقق این وعده کمک بسیار مهمی به مهار بیماری کرونا و ارتقا سطح کمی و کیفی شبکه بهداشت و درمان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در جامعه همچنان به شرایط عادی بازنگشته است، اضافه کرد: برخی از رسانه‌ها و مردم سعی در نشان دادن شرایط عادی بیماری را دارند که این امر در صورت قوت گرفتن به بروز یک فاجعه منجر می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اجرای مرحله دوم غربالگری در استان سمنان، بیان کرد: این مرحله از غربالگری با همکاری نیروهای بسیجی و قرارگاه‌های مردمی به منظور مقابله با شیوع کرونا در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۰۰ پایگاه بسیج و قرارگاه‌های محله‌ای با همکاری مراکز سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در قالب تیم‌های مشترک در مرحله دوم غربالگری نقش آفرینی می‌کنند.

استان سمنان دارای آزمایشگاه تشخیص کرونا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا در این دانشگاه سبب خودکفایی در شناخت بیماران مبتلا به ویروس شده است، گفت: تسریع در زمان شروع درمان، مهمترین دستاورد این استقلال است.

وی ابراز داشت: شیوع ویروس کووید ۱۹ در شرایط کنونی کشور و به تبع آن در استان سمنان و با توجه به اهمیت امر تشخیص و تایید سریع بیماری برای افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری، ضرورت افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این آزمایشگاه، امکان تشخیص آزمایشگاهی ویروس کرونا در استان را فراهم کرده است.

به گفته دانایی افتتاح مرکز تشخیص ویروس کرونا ۲۰۱۹(Covid-۱۹) نیاز ارسال آزمایش‌ها به استان تهران را رفع کرده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این آزمایشگاه، وضعیت بیماران مشکوک به ویروس کرونا سریع‌تر مشخص شده و ادامه درمان نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد و در راستای بهسازی، تجهیز و راه اندازی این مرکز ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال نزدیک به ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۵۷۴  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۴ هزار و ۸۷۷  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۶۸۳ نفر فوت و ۴۸ هزار و ۱۲۹  نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.