آمریکا تقریبا همه ذخیره سه ماه آینده داروی «رمدسیویر» را که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تجویز می شود، خریداری کرده است.

 

به گزارش جماران، در حالی که سازمان بهداشت جهانی و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از شیوع ویروس کرونا به‌ مثابه چالشی بین ‌المللی سخن می ‌گویند، آمریکا رویکردی ملی در برابر بیماری کووید19 در پیش گرفته است. موضوعی که گزارش منتشر شده از سوی روزنامه گاردین چاپ لندن نیز آشکارا نشان می‌ دهد.

هنوز دارویی موثر برای پیشگیری و درمان بیماری کووید19 یافت نشده است. به‌رغم آن، آزمایش‌ ها نشان می ‌دهند که داروی «رمدسیویر» می‌ تواند از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا بکاهد و دوره بیماری را از 15 روز به 11 روز کاهش دهد.

داروی رمدسیویر محصول شرکت آمریکایی «گیلیاد» است؛ دارویی که برای درمان بیماری ابولا تولید شده بود. پس از آن روشن شده بود که این دارو بر روی دیگر انواع بیماری ‌های ویروسی نیز تاثیری مثبت دارد.

گاردین نوشت: دولت ترامپ تقریبا کل تولید شرکت گیلیاد برای ماه ‌های پیش ‌رو را خریداری کرده است. این خرید شامل کل تولید ماه ژوئیه و 90 درصد کل تولید دو ماه اوت و سپتامبر می ‌شود. به این ترتیب این دارو تا ماه سپتامبر عملا در بازار برای سایر کشورها در دسترس نخواهد بود.

آمار هشدار دهنده

به ‌رغم تلاش‌ های صورت گرفته از سوی دولت آمریکا، شمار موارد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا در آن کشور به شدت رو به افزایش است.

«آنتونی فائوچی» مشاور ترامپ و یکی از اعضای کارگروه مقابله با بیماری کووید19 در کاخ سفید، از احتمال ابتلای 100 هزار نفر در روز به این ویروس در آمریکا سخن گفته است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هم اکنون به بیش از 2 میلیون و  600 هزار نفر رسیده است.

فائوچی در اظهارات خود در برابر نمایندگان مجلس سنا گفته است: «من بسیار نگران هستم و نمی‌ توانم از آنچه تاکنون انجام شده، ابراز رضایت کنم. ما مسیر غلطی را در پیش گرفته‌ ایم.»

مشاور ترامپ در امر مبارزه با ویروس کرونا گفته است که در شرایط کنونی به هیچ روی به نظر نمی ‌رسد که همه چیز تحت کنترل باشد. این در حالی است که ترامپ ظرف هفته ‌های گذشته بارها مدعی شده بود که همه چیز تحت کنترل دولت است.

فائوچی گفته است که اگر موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از 40 هزار در شرایط کنونی به 100 هزار در روز نیز برسد، تعجب نخواهد کرد.

او خواستار تجدید نظر در سیاست و رویکرد دولت در قبال مقابله با ویروس کرونا در آمریکا شد.

تاکنون بیش از 126 هزار نفر از شهروندان آمریکا جان خود را به علت ابتلا به بیماری کووید19 از دست داده ‌اند.

این اقدام آمریکا در پیش خرید دارو، عملا کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان را در کوتاه مدت از دسترسی به این دارو محروم خواهد کرد. خریداری کل ذخیره «رمدسیویر» برای سه ماه آینده در عین حال این نگرانی را نیز پدید آورده است که این کشور در صورت تولید واکسن بیماری کووید19 ممکن است دست به اقدامی مشابه بزند.

آمریکا روز اول مه (12 اردیبهشت) به شکل اضطراری مجوز استفاده از داروی «رمدسیویر» را برای بیماران مبتلا به کووید19 صادر کرد. شرکت «گیلیاد» پیش از این اعلام کرده بود که با پنج شرکت تولید کننده داروهای ژنریک (عمومی) برای تولید «رمدسیویر» به توافق دست یافته است. این توافق امیدهایی برای امکان تولید و فروش «رمدسیویر» در 127 کشور جهان پدید آورده بود.

درخواست ها برای دسترسی به «رمدسیویر» با توجه به عدم کشف واکسن این بیماری افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.