«معصومه بندی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۲۰ هزار نفر در شهرستان اراک از سال ۸۵ تا ۹۲ ثبت‌نام اولیه برای سهام عدالت داشتند که تا سال ۹۴ تنها ثبت‌نام ۳۶۵ هزار نفر قطعی اعلام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی در تیرماه سال ۹۴، امکان ثبت نهایی و مجوز قطع برای سهام عدالت ۵۵ هزار نفری که ثبت‌نام نخست خود را انجام داده بودند فراهم نبود و تعیین تکلیف این افراد در سطح کلان ملی و تلاش دولت و نمایندگان مجلس است.

مدیرعامل تعاونی سهام عدالت شهرستان اراک ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتظار است افرادی که ثبت‌نام قطعی برای آنان ثبت نشده مراجعه‌ با هدف  پیگیری سهام عدالت خود نداشته باشند.

بندی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی پس از نحوه آزاد سازی سهام عدالت در بورس، ۲ شیوه مستقیم و غیرمستقیم را برای سهامداران قطعی در نظر گرفت که در حال حاضر گزینه غیرمستقیم حذف شده است.

وی گفت: افرادی روش مستقیم نیز برای آن دسته از افراد است که آشنایی به بازار بورس دارند و می‌توانند از عهده امور برآیند.

مدیرعامل تعاونی سهام عدالت شهرستان اراک اضافه کرد: سهامداران عدالت که مشمول روش مستقیم هستند نیازی به مراجعه به کافی نت‌ها و پست بانک‌ها  ندارند و به راحتی می‌توانند  از طریق یک گوشی همراه وارد سامانه شوند.

بندی توضیح داد: مشمولان سهام عدالت که  توانایی روش مستقیم آزادسازی را ندارند به صورت اتوماتیک برای آنان روش غیرمستقیم را فعال می‌شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.