«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: ۹۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفری استان مرکزی تاکنون در رابطه با بیماری کرونا غربالگری شدند.

وی ادامه داد: شهرهای مختلف کشور در رابطه با ویروس کرونا به سه گروه کم ، متوسط و پرخطر تقسیم شده‌اند که براساس گزارش ستاد مقابله با ویروس کرونا کشور یک شهرستان استان مرکزی کم خطر، ۲ شهرستان پرخطر و مابقی با خطر متوسط معرفی شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مراکز مذهبی مانند مسجد و حسینه به تدریج در شهرستان‌های کم خطر این استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان بازگشایی می‌شود. 

اکرمی اظهار داشت: به غیر از یک شهرستان کم‌خطر شهروندان در دیگر شهرستان‌های استان باید همچنان شیوه‌ نامه‌های بهداشتی را رعایت و از آمد و شدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی افزود: اصناف، بازاریان و پاساژها با شرط رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شده‌اند و گشت‌های ویژه اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه روزی فعالیت این قشر را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده هر گونه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، اصناف متخلف مهر و موم می‌شوند.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد.

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ ۹۹ شمار مبتلایان به کرونا در کشور  ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر بود و تعداد جان باختگان از این بیماری در ایران به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.