رئیس جمهور فرانسه از پایان محدودیت‌ های کرونایی در این کشور خبر داد و تمام مناطق فرانسه را از امروز دوشنبه سبز اعلام کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود از پایان محدودیت های کرونا در فرانسه و سبز اعلام کردن تمام مناطق فرانسه خبر داد.

«امانوئل ماکرون» در سخنانی گفت: از دوشنبه قرنطینه در فرانسه پایان می ‌یابد و تمام مرزهای داخلی اروپا باز می ‌شود

رئیس جمهور فرانسه در نطق تلویزیونی مستقیم اش گفت که تردد شهروندان این کشور به خارج از مرزهای کشورهای اروپایی از اول ژوئیه میسر خواهد بود.

ماکرون از بازگشایی رستوران ‌ها از امروز دوشنبه خبر داد و افزود: ما نیازمند ازسرگیری فعالیت در تمام بخش ‌های اقتصادی هستیم تا لطماتی را که طی بحران دریافت کردیم، جبران نماییم.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: از 22 ژوئن همه مهدکودک ها، مدارس و کالج ‌ها (متوسطه اول) بطور اجباری و براساس رویه‌ های معمول تحصیلی بازگشایی خواهند شد.

ماکرون همچنین بر برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری ‌ها در تاریخ 28 ژوئن تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال هشدار داد که مردم این کشور باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و برای موج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا آماده باشند.

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنرانی طولانی خود با اشاره به تظاهرات و راهپیمایی ‌ها علیه نژادپرستی و در حمایت از حقوق سیاه‌ پوستان تاکید کرد که کشورش در مقابل نژادپرستی هیچگونه مماشاتی نمی ‌کند و به صورت کامل از حقوق اقوام و نژادهای مختلف حمایت می‌ کند.

ماکرون از زمان آغاز بحران کرونا چهار بار در سخنرانی تلویزیونی برای مردم کشورش صحبت کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.