یک روزنامه نگار آلمانی رئیس جمهور پیشین فرانسه که اکنون 94 سال سن دارد را متهم کرد که دو سال پیش وی را مورد آزار جنسی قرار داده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، یک روزنامه‌نگار آلمانی «والری ژیسکار دستن» رئیس جمهور پیشین فرانسه را متهم کرده است که در جریان یک مصاحبه در سال ۲۰۱۸ میلادی او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

«آن کاترین استراک» روزنامه‌نگار ۳۷ ساله آلمانی گفته است آقای ژیسکار دستن در طول آن مصاحبه که برای تلویزیون WDR این کشور تهیه می‌شده چندین بار او را دستمالی کرده است.

شکایت قضایی خانم استراک در تاریخ ۱۰ مارس به دادستانی پاریس تسلیم شده است. این مطلب را دو روزنامه زوددویچه تسایتونگ (آلمانی) و لوموند (فرانسوی) افشا کرده‌اند.

بنابر گفته این روزنامه‌نگار، رئیس جمهور پیشین فرانسه در زمانی که افراد حاضر در اتاق مصاحبه آماده گرفتن عکس می شدند، بدن وی را لمس کرده است. وی در این باره به روزنامه لوموند گفت: «این دست‌درازی چنان شوکه‌کننده و ناخوشایند بود که من را شدیدا معذب کرد. سعی کردم دست آقای ژیسکار دستن را پس بزنم بدون اینکه در نهایت بتوانم.»

خانم استراک اضافه کرده است که تلاش‌های آقای ژیسکار دستن برای دستمالی او بار دیگر و به هنگام گرفتن عکس دوم نیز تکرار شده است و وی با تمام قدرت تلاش کرده تا مانع این حرکت شود.

این روزنامه‌نگار در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون از این عمل شکایت نکرده گفت به این قضیه فکر نمی‌کرده است، مضاف بر اینکه با سیستم قضایی فرانسه نیز هیچ گونه آشنایی نداشته است.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی، نامه‌ای از سوی تلویزیون WDR در اعتراض به حرکت رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به دفتر او ارسال شده است.

«الیویه روول» رئیس دفتر آقای ژیسکار دستن با بیان اینکه آقای ژیسکار دستن چیزی را در این خصوص به خاطر نمی‌آورد، در واکنش به این اتهام گفت: «اگر آنچه به وی نسبت داده شده درست بود، حتما عذرخواهی می‌کرد، اما او چیزی را به یاد نمی‌آورد.»

والری ژیسکار دستن که اکنون ۹۴ سال سن دارد در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱ میلادی رئیس جمهور فرانسه بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.