با وجود آن که شیوع کرونا در اروپا فروکش کرده است اما در آمریکا همچنان در حال گرفتن جان بسیاری از مردم این کشور است به گونه ای که ترامپ هشدار داده است که این ویروس جان 100هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

 

به گزارش جماران، یورونیوز در گزارشی نوشت:آخرین اطلاعات ثبت شده در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا در جهان از ابتلای بیش ۳ و نیم میلیون نفر حکایت دارد.

این در حالی ست که به رغم کاهش میزان ابتلا و مرگ ناشی از شیوع این ویروس مرموز در مقایسه با نقطه اوج انتشار آن در ماه گذشته میلادی، حدود ۲۵۰ هزار نفر در سراسر جهان تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

در این میان آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی طی روزهای اخیر بیشترین موارد تازه ابتلا به ویروس را به خود اختصاص داده اند و شمار مبتلایان به ویروس همچنین به نسبتی کوچک‌تر در آمریکای لاتین،‌ آفریقا و روسیه رو به افزایش است.

بر اساس اطلاعاتی که منابع رسمی و دولتی منتشر کرده‌اند طی بیست و چهار ساعت گذشته بیش از ۸۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جهان به ثبت رسیده که با این احتساب شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا از ۳ و نیم میلیون نفر فراتر می‌رود.

این میزان ابتلا به ویروس بر اساس گزارش تازه سازمان جهانی بهداشت با حدود ۳ تا ۵ میلیون بیماری شدید ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی درحال رقابت است.

با این وجود، به رغم آنکه گفته می‌شود موارد حقیقی ابتلا به ویروس کرونا از آنچه تاکنون گزارش شده بسیار بیشتر است اما کووید ۱۹هنوز تا رسیدن به سطح ابتلا و مرگ ناشی از آنفولانزای اسپانیایی،‌ بیماری کشنده‌ای که از زمان شیوع در سال ۱۹۱۸ میلادی گریبان حدود ۵۰۰ میلیون نفر در جهان را گرفت،‌ فاصله زیادی دارد.

شمار موارد مرگ و میر بیماری همه‌گیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ هم اکنون به ۲۴۵ هزار و ۹۹۲ نفر رسیده ست. نخستین مورد مرگ ناشی از این بیماری دهم ژانویه سال جاری میلادی در شهر ووهان چین که از آن به عنوان کانون و خاستگاه اصلی شیوع این ویروس در جهان نام می‌برند، گزارش شد.

نرخ روزانه موارد جدید ابتلا در سراسر جهان طی یک هفته گذشته حدود ۲ تا ۳ درصد گزارش شده؛ در حالی که این میزان اواسط ماه گذشته میلادی در نقطه اوج (پیک) خود به ۱۳ درصد رسید و بسیاری از کشورها را ملزم کرد تا محدودیت‌ها و مقررات ویژه‌ای را برای تردد شهروندان و فعالیت کسب و کارها وضع کنند؛‌ تدابیری که برغم موثر بودن در مدیریت بحران، صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد جهانی وارد کرد.

مقامات بهداشتی در جهان هم اکنون جدا از نگرانی در خصوص تبعات غیرقابل پیش‌بینی رفع محدودیت‌های یادشده،‌ نسبت به سهل انگاری در انجام آزمایش‌های تشخیص بیماری و کمبود تجهیزات پزشکی در برخی مناطق پر خطر از حیث ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هشدار داده‌اند.

 

آغاز خروج از قرنطینه در ایتالیا 

در حالی که ویروس کرونا در آن سوی آتلانتیک همچنان روزانه بیش از هزار قربانی می‌گیرد، کشورهای اروپایی و در راس آنها ایتالیا در تدارک خروج از محدودیت‌های ناشی از قرنطینه عمومی هستند.

ایتالیا، نخستین کشور اروپایی که در پی شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ شهروندان خود را در قرنطینه قرار داد از امروز،‌ دوشنبه چهارم مه در جهت کاهش برخی محدودیت‌ها و اعطای آزادی‌های مشروط و کنترل شده گام بر می‌دارد.

این در حالی ست که در تدابیر محتاطانه اتخاذ شده از سوی مقامات ایتالیایی برای برداشتن تدریجی برخی محدودیت‌‌‌ها،‌ نوعی توجه ویژه نسبت به احتمال از سرگیری شیوع ویروس در این کشور نیز لحاظ شده است.

ایتالیا روز یکشنبه از ثبت ۱۷۴ مورد مرگ تازه ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که این آمار پایین‌ترین شمار قربانیان روزانه ویروس کرونا در این کشور پس از اعمال قرنطینه عمومی بود.

مقامات ایتالیایی همانطور که ساکنان این کشور انتظار آن را می‌کشیدند، قرار است از امروز برخی محدودیت‌ها که اقتصاد کشورشان را از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون به زانو درآورده،‌ کاهش دهند.

این گشایش نسبی و مشروط اما همان‌گونه که از پیش اعلام شده بود بسیار محتاطانه است. خروج تدریجی از مقررات بسیار سختگیرانه قرنطینه عمومی در ایتالیا همچنان شهروندان این کشور را ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز خرید و به خصوص در وسائل حمل و نقل عمومی خواهد کرد.

این در حالی ست که برخی مغازه‌ها و خرده فروش‌ها اجازه از سرگیری فعالیت دریافت نکرده و رستوران‌ها و بارها نیز همچنان در ایتالیا تعطیل هستند.

مقامات پزشکی همچنان دورکاری را تا جایی که امکان دارد توصیه می‌کنند و برپایی اجتماعات، پیک نیک در پارک و حتی میهمانی‌های پرجمعیت خانوادگی منع شده است؛ هرچند که افراد این اجازه را دارند برای دیدار نزدیکان و بستگان خود در منطقه‌ای که سکونت دارند، تردد کنند.

استفانو میلانو،‌ یک شهروند ۴۰ ساله ساکن شهر رم از اینکه تاحدی از شرایط سخت قرنطینه خارج می‌شود و می‌تواند آزادی‌های مشروطی بدست بیاورد، ابراز خرسندی و شعف می‌کند.

او می‌گوید خوشحال است که می‌تواند برای تولد همسرش،‌ خانواده او را به رغم بیم از سن بالا و داشتن بیماری سرطان به جمع کوچک خودشان دعوت کند.

این دوگانگی خلاصه‌ای از ذهنیت و وضعیت روحی در کشوری است که دوره‌ گذار میان تسکین و اضطراب را سپری می‌کند.

ایتالیا که همچنان داغ دار حدود ۳۰ هزار قربانی کرونا است در حالی از روز دوشنبه بازگشت به شرایط عادی را تمرین می کند که بواسطه حدود دو ماه قرار گرفتن در قرنطینه و محدودیت‌های سخت و نفس‌گیر ناشی از آن،‌ وضعیت اقتصادی بسیار دشواری را تجربه می‌کند.

حدود ۴ میلیون و چهارصد هزار کارمند،‌ کارگر و حقوق بگیر که امکان دورکاری برای آنها متصور نیست از روز دوشنبه تحت شرایط ویژه و با حفظ مقرارت فاصله‌گذاری اجتماعی به محل کار خود باز می‌گردند.

این مقررات به ویژه باید در وسائل حمل و نقل عمومی رعایت شود که با ظرفیتی کم‌تر از معمول و اجبار به همراه داشتن ماسک فعالیت روزانه را از سر می‌گیرند.

در مقررات جدید در عوض به شهروندان اجازه داده شده بدون محدودیت مکانی و در نظر گرفتن فاصله با منازل، به گردش بروند یا به همراه فرزندان بدوند و دوچرخه سواری کنند.

با این وجود شهروندان ایتالیایی هنوز امکان بازدید از موزه‌ها را ندارند و کتابخانه‌ها نیز تا هجدهم مه تعطیل است. برای ۸ میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز ایتالیایی نیز هنوز برنامه جدید در نظر گرفته نشده و به نظر می‌آید مدارس تا ماه سپتامبر تعطیل خواهند بود.

مقررات قرنطینه عمومی روز نهم مارس توسط دولت جوزپه کونته در ایتالیا وضع شد. ایتالیا، سومین قدرت اقتصادی منطقه اروپا اینک حدود دو ماه پس از اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ با رکودی ۸ تا ۱۰ درصدی روبرو است و میلیون‌ها شغل نیز در این کشور در خطر نابودی قرار گرفته است.

دو ماه قرنطینه همچنین بدهی دولتی را تا سطح ۱۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش داده و سازمان‌های خیریه از دوبرابر شدن تعداد افرادی که به کمک‌های فوری نیازمند شده‌اند، خبر می‌دهند.

 

هشدار ترامپ به آمریکایی ها

«دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین سخنان خود ضمن هشدار در خصوص احتمال افزایش قربانیان کرونا در کشورش به 100 هزار نفر،‌ ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی واکسن کرونا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

آخرین گزارش‌ها همچنین از ثبت ۱۴۵۰ مورد جدید مرگ ناشی از کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا طی بیست و چهار ساعت گذشته حکایت دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد اکنون به این باور رسیده که احتمالا تا ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان کشورش در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست خواهند داد.

با این وجود تاکید کرد که اطمینان دارد واکسن این بیماری تا پایان سال جاری میلادی تولید خواهد شد.

آقای ترامپ این سخنان را در جریان گفتگوی دو ساعتۀ خود در روز یکشنبه با شبکۀ خبری فاکس نیوز اعلام کرد و بار دیگر ضمن تاکید بر از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا، دولت چین را مسئول وقوع این فاجعه و جهانی شدن شیوع کرونا دانست.

سخنان آقای ترامپ در حالی بیان شده که شمار مبتلایان به کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۱ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۶۸ هزار نفر رسیده است.

ترامپ گفت: «احتمالا بین ۷۵ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر را از دست خواهیم داد. این چیز وحشتناکی است.»

رئیس جمهور آمریکا پیش از این در اوایل هفته گذشته گفته بود که شمار قربانیان این ویروس در آمریکا حداکثر حدود ۷۰ هزار نفر خواهد بود.

علاوه بر مرگ و میر بالای این بیماری در آمریکا، محدودیت‌های اجتماعی وضع شده و توقف اجباری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی نیز نارضایتی‌های عمومی را در این کشور افزایش داده است؛ به‌گونه‌ای که برخی از ایالت‌ها را مجبور کرده با وجود شیوع گستردۀ این ویروس، تن به خواست شهروندان معترض داده و اجازۀ از سرگیری بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را صادر کنند.

آقای ترامپ ضمن اظهار امیدواری از تولید قریب الوقوع واکسن کرونا نیز گفت: «فکر می‌کنم تا پایان سال این واکسن را داشته باشیم. اگرچه پزشکان می‌گویند نباید چنین حرفی را زد اما من چیزی را می‌گویم که فکر می‌کنم. من فکر می‌کنم که خیلی زود این زود واکسن را خواهیم داشت.»

ادعای او در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از متخصصان بهداشت این کشور از جمله دکتر «آنتونی فاوسی» متخصص برجسته بیماری‌های عفونی در ایالات متحده هشدار داده‌اند برای تولید این واکسن بین یک سال تا ۱۸ ماه زمان لازم است.

 ترامپ همچنین تاکید کرد که حتی با وجود شیوع دوباره این ویروس، در پاییز آینده مدارس و کالج‌ها را برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان باز خواهد کرد.

 

مساجد انگلیس سردخانه شد

شیوع ویروس کرونا در انگلیس مساجد این کشور را به سردخانه‌های موقت تبدیل کرده است.

با افزایش تعداد تلفات حاصل از بیماری کووید-۱۹ در این کشور، مسلمانان پیکر درگذشتگان خود را برای انجام امور مربوط به تشییع جنازه به مساجد می‌برند.

اسکای نیوز گزارش داده یکی از مساجد شهر «بیرمنگام» هفته‌ای ۲۵ مراسم تشییع جنازه برگزار می‌کند. این در حالی ست که پیش‌تر در یک سال گذشته این تعداد از افراد در این مسجد تشییع نشدند.

نمازخانه‌های مساجد که در سال‌های گذشته در طول ماه رمضان پر از مسلمانانی بود که برای نماز جماعت جمع می‌شدند، حالا با تابوت‌های جان‌باختگان ویروس کرونا پر شده است.

«عبیدخان» یکی از افراد داوطلبی است که در یکی از مساجد بیرمنگام در این زمینه فعالیت می‌کند. او می‌گوید چندین کانتینر یخچال‌دار در مسجد قرار داده شده تا جنازه جان‌باختگان در سردخانه‌های این کانتینرها قرار بگیرند.

عبیدخان که یک تیم ۴۰ نفره را هدایت می‌کند، می‌افزاید: «ما روزانه ۵ - ۶ مورد تشییع جنازه داریم و نیروهای ما با وانت به منازل یا بیمارستان‌ها می‌روند و پیکر جان‌باختگان را تحویل می‌گیرند و برای انجام امور تشییع جنازه به اینجا می‌آورند.»

 اوضاع شیوع ویروس کرونا در انگلیس همچنان نگران‌کننده گزارش می‌شود. در این کشور تا کنون حدود ۱۸۷ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر نیز زندگی خود را از دست داده‌اند.    

 

اتحاد رهبران اتحادیه اروپا برای تولید واکسن

رهبران اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که با اجابت فراخوان سازمان جهانی بهداشت، تامین بودجه میلیارد یورویی لازم برای تولید جهانی واکسن کرونا را آغاز کردند.

رهبران اروپا در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم مشارکت جهانی برای شتاب بخشیدن به تحقیقات مشترک جهانی با هدف تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا خواستار دسترسی و توزیع عادلانه تمامی راهکارهای درمانی بیماری کووید-۱۹ در جهان شدند. آنها در بیانیه رسمی خود همچنین ابراز امیدواری کردند که اقدام همسوی کشورها در قالب فراخوان سازمان جهانی بهداشت منجر به تولید واکسنی جهانی شود.

رهبران اتحادیه اروپا تحقق این هدف را یک «خیر بی‌نظیر برای عموم جهانیان در قرن بیست و یکم» توصیف کردند و متعهد شدند که واکسن کرونا را با همکاری یکدیگر و با پشتیبانی از نهادها و موسسه‌های فعال در این زمینه، به دارویی قابل دسترس عموم و مقرون به صرفه بدل کنند.

این بیانیه را «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا و «اورزولا فن‌ درلاین» رئیس کمیسیون این اتحادیه، «جوزپه کُنته» نخست وزیر ایتالیا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «اِرنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ امضاء کرده‌اند.

رهبران اتحادیه اروپا پیشتر و در کنفرانس ویدئویی روز دوشنبه خود نیز نسبت به تامین ۷.۵ میلیارد یورو بودجه اولیه مورد نیاز برای تسریع تولید جهانی واکسن کرونا به جمع‌بندی رسیده بودند.

همچنین مرکز ذخایر تجهیزات پزشکی اتحادیه اروپا که در ماه آوریل و با هدف مقابله با ویروس کرونا تاسیس شده، از هفته گذشته ارسال صدها هزار ماسک به اسپانیا، ایتالیا و کرواسی را آغاز کرده است.

اگرچه شتاب شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپای غربی کاهش یافته ولی تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که کانون سرایت این ویروس در جهان همچنان در حال جابه جایی است؛ به طوری که تنها در روسیه طی دو روز گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان بیش از ۲۴۵ هزار نفر را گرفته و بیش از ۳.۵ میلیون را در سراسر جهان درگیر خود کرده است.

 

 دعوای پزشکان و دولت بر سر ماسک در فرانسه   

عرضه میلیون‌ها ماسک در فروشگاه فرانسه از روز دوشنبه ۴ ماه مه آغاز می‌شود. انتشار این خبر اعتراض گسترده پزشکان و کادر درمانی این کشور را برانگیخته است.

فرانسه در هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا با کمبود شدید ماسک، به‌ویژه برای کادر درمانی مواجه شد. دست‌کم ده‌ها پزشک و پرستار در بیمارستان‌ها و مطب‌های این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. این وضعیت باعث انتقاد گسترده کارکنان بخش بهداشت و درمان و همچنین سیاستمداران و اندیشمندان به رویکردهای دولت‌های دهه اخیر فرانسه شد.

پیش از این حتی داروخانه‌ها هم اجازه فروش ماسک به شهروندان عادی را نداشتند.

 هفت تشکل صنفی پزشکان و پرستاران فرانسه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک با عنوان «نقاب (ماسک)ها می‌افتند» نسبت به برنامه فروش میلیون‌ها ماسک محافظتی در فروشگاه‌های این کشور اعتراض کردند:‌ «۵۰ میلیون ماسک اینجا، ۱۰۰ میلیون ماسک جای دیگر: این مصداق مناقصه‌ای شرم‌آور است.» بیانیه پزشکان این پرسش را مطرح می‌کند که «چطور در زمانی که هنوز کادر درمانی توانایی تهیه ماسک کافی ندارد، چنین ارقامی از عرضه در فروشگاه‌ها منتشر می‌شود.»

این پرسش‌ها در حالی مطرح می‌شود که دولت فرانسه تعهد کرده است از نیمه ماه مه، یعنی پایان قرنطینه عمومی در این کشور هفته‌ای ۱۵۰ میلیون ماسک وارد کند. دو ماه پیش، یعنی هم‌زمان با شروع قرنطینه در فرانسه، دولت با صدور آیین‌نامه‌ای تمام ماسک‌های موجود در انبارهای این کشور را به نفع کادر درمانی و مشاغل پرخطر، مصادره کرده بود.

در برابر موج انتقادها، مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کردند که هیچ انبار مخفی ماسکی در کار نبوده و عرضه‌کنندگان بزرگ، مطابق دستورات و مقررات دولت، در گام اول تمام ذخیره خود را برای کادر درمانی و بیمارستان‌ها ارسال کردند. شرکت «کارفور» روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت ۲۴ آوریل از تمام فروشگاه‌های خواست تا به برنامه تجهیز تمام شهروندان فرانسوی به ماسک محافظتی بپیوندند. در پی این دستور، شرکت کارفور سفارش‌های گسترده برای خرید ماسک را ثبت کرد.»

همزمان مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «لُکلر» هم با رد شایعه وجود انبارهای احتکار ماسک گفت: «اگر شاهد رسیدن فوری سفارش‌های ماسک هستیم، علت آن تنها این واقعیت است که فعالیت تولیدی از چین از سر گرفته شده و همچنین ظرفیت تولید کارخانه‌های فرانسوی افزایش پیدا کرده است.»

شرکت کارفور فرانسه در پاسخ به پرسش یورونیوز درباره چگونگی فروش ماسک گفت: « از روز دوشنبه ۱۰ میلیون ماسک جراحی یک‌بار مصرف با قیمت کمتر از ۶۰ سنت به فروش می‌رسد. به‌علاوه یک مشتری حق ندارد بیش از دو بسته ماسک ۵ یا ۱۰ تایی خریداری کند.»

فروش عمومی ماسک در فرانسه در حالی آغاز می‌شود که منتقدان دولت امانوئل ماکرون می‌گویند اگر استفاده از ماسک برای همه اجباری شود، این کالای بهداشتی باید به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد. 

 

فرانسه مسافران ورودی از اتحادیه اروپا،‌ بانگلیس و محدوده شنگن را قرنطینه نمی‌کند

فرانسه اعلام کرد که محدودیت‌های وضع شده برای مسافران ورودی از خارج کشور را مورد بازنگری و اصلاح قرار داده است.

به گزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه،‌ الیزه مسافرانی که با هر تابعیت از اتحادیه اروپا،‌ بریتانیا و محدوده شنگن وارد این کشور شوند دیگر در قرنطینه قرار نخواهند گرفت.

این در حالی ست که بر اساس مقررات وضع شده بواسطه وضعیت اضطراری در فرانسه که تا پایان ماه ژوئیه تمدید شده تا پیش از این قرار بود هر مسافری که از خارج وارد این کشور می‌شود به مدت چهارده روز در قرنطینه قرار گیرد و در صورت تایید ابتلا به ویروس ایزوله شود.

«الیویه وران»‌ وزیر بهداشت فرانسه نیز روز یکشنبه تاکید کرده بود که قوانین وضعیت اضطراری برای کلیه افرادی که وارد مرزهای کشور می‌شوند به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

وضعیت اضطراری در ژاپن تمدید شد

ژاپن وضعیت اضطراری وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا و بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را تا پایان ماه مه تمدید کرد.

«شینزو آبه»‌ نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه با اعلام این مطلب تصریح کرد «محدودیت‌های ناشی از وضعیت اضطراری وضع شده در هفتم آوریل تا پایان ماه مه تمدید می شود و تمام استان‌ها و فرمانداری‌ها در جریان این دستورالعمل قرار گرفته اند.»

خبرگزاری ان‌اچ‌کی ژاپن صبح روز دوشنبه از احتمال تمدید وضعیت اضطراری در این کشور تا پایان ماه مه خبر داده بود.

 

نماشگاه بین‌المللی دوبی لغو شد

دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها،‌ نهادی بین دولتی که مسئولیت نظارت بر برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی را برعهده دارد روز دوشنبه از لغو اکسپو۲۰۲۰ در دوبی خبر داد.

این تصمیم که قرار است بیست و نهم ماه جاری میلادی با رای کشورهای عضو نهایی شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ اتخاذ شده و به موجب آن برگزاری نمایشگاه بین المللی دوبی یکسال به تعویق خواهد افتاد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.