۶۲ درصد بیمارانی که داروی رمدسیویر را طی ۱۰ روز ابتلا به علائم بیماری کووید۱۹ دریافت کرده‌اند، به سلامت از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، شرکت داروسازی آمریکایی ««گیلئاد ساینسز»» از نتایج مثبت آزمایش تازه داروی ««رِمدِسیویر» (Remdesivir) بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

نتایج بررسی جدید این شرکت نشان می‌دهد که ۶۲ درصد بیمارانی که داروی رمدسیویر را طی ۱۰ روز ابتلا به علائم بیماری کووید۱۹ دریافت کرده‌اند، به سلامت از بیمارستان مرخص شده‌اند.

این در حالی است که نتایج بررسی اولیه مصرف این دارو در هفته گذشته ناامید کننده عنوان شده بود؛ به طوری که تاثیر مثبت آن تنها بر روی ۴۹ درصد بیماران مشاده شده بود.

داروی رمدسیویر پیش از این برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

از سوی دیگر، شرکت داروسازی آمریکایی فایزر اعلام کرد که قصد دارد تا پایان پاییز آینده عرضه محدود واکسن کرونا را برای درمان بیماران دارای شرایط حاد بالینی آغاز کند.

این غول داروسازی آمریکایی که با مشارکت شرکت آلمانی «بایون‌تک» در حال آزمایش واکسن پیشنهادی برای مقابله با ویروس کروناست، نوید داده که از هفته آینده، مرحله دوم آزمایش این واکسن بر روی داوطلبان آمریکایی آغاز می‌شود. مرحله نخست آزمایش انسانی این واکسن در آلمان در حال انجام است.

شرکت فایزر ابراز امیدواری کرده که بتواند واکسن نهایی کرونا را تا پایان سال جاری میلادی برای مصرف عمومی روانه بازار کند.

این شرکت داروسازی تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار به تحقیقات در زمینه کشف واکسن کرونا اختصاص داده و قصد دارد ۱۵۰ میلیون دلار دیگر نیز در تولید و عرضه این واکسن هزینه کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.