پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اوضاع دردناک خانه های سالمندان در فرانسه؛

طعم تلخ وحشت و انتظار

اوضاع در داخل خانه های سالمندان در فرانسه تیره و تارتر و دردناک تر از همیشه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد: با مرگ هزاران نفر از افراد مسن در خانه های سالمندان در فرانسه، فضای وحشت بر این مراکز حاکم شده است.

«اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه اخیرا اعلام کرده است که ویروس کرونا در 45 درصد از خانه‌ های سالمندان٬ شناسایی شده است. با این حال، علیرغم کمبود تجهیزات حفاظتی پرسنل بهداشتی خانه ‌های سالمندان که ادامه دارد، نبود ماسک‌ های کافی کارمندان زندگی سالمندان ساکن این خانه ‌ها را به خطر انداخته است.

یکی دیگر از مشکلات خانه سالمندان در فرانسه عدم انجام تست های کروناست.

همه نشانه های زندگی از بین رفته و سکوت همه جا را گرفته است. کرونا شرایط سختی را در خانه های سالمندان در فرانسه ایجاد کرد. اوضاع در داخل این خانه های سالمندان، تیره و تارتر و دردناک تر است. ویروس کرونا به خانه سالمندان نفوذ و خودش را به همه تحمیل کرد. سالمندان در این مراکز، در شرایط دشواری، در انتظار مرگ نشسته اند.

به گزارش رسانه‌های فرانسه 50 سرای سالمندان در فرانسه هم اکنون از نظر شیوع کرونا در وضعیتی «بحرانی» و «بسیار تاثر برانگیز» به سر م ‌برند. «سینرپا» سندیکای اصلی خانه‌ های سالمندان فرانسه با اعلام این خبر گفته است در این 50 مرکز، بین 50 تا 60 درصد سالمندان مقیم و کارکنان به ویروس کرونا دچار شده‌ اند.

این در حالی است که از آغاز قرنطینه عمومی در فرانسه، افراد مسن مقیم مراکز سالمندان نیز در اتاق خود قرنطینه شده ‌اند.

یکی از کارکنان یک مرکز نگهداری سالمندان در فرانسه گفت: اوضاع بسیار شوک آور بود. بعضی از افراد در اینجا فوت کرده بودند و جسد آنها سه روز در اتاق باقی می ماند و منتظر ماموران دفن اجساد بود. به شرایط پدرم فکر می کردم. من هرگز قبول نمی کنم که جسد او سه یا چهار روز در یک اتاق باقی بماند.

در ادامه این گزارش آمده است: بعضی از نزدیکان فوت شدگان، مسئله را به دستگاه قضایی کشاندند و از آنچه که برخورد نامناسب و اهمال در رسیدگی به سالمندان است، شکایت کنند. اما به دور از مبارزات طولانی در صحنه قضایی، مقامات مسئول به این نتیجه رسیدند که خطر جدا کردن افراد مسن در آخر عمر، از ویروس کرونا کمتر نیست. به همین علت، اجازه دیدار سالمندان با نزدیکان شان با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، داده شد.

قانون فرانسه به کارکنان مراکز نگهداری سالمندان اجازه می دهد، در صورتی که خطری وجود داشته باشد، این مراکز را ترک کنند. اما بعضی از این کارکنان، ترجیح دادند در کنار افراد سالمند باقی بمانند تا پیش از مرگ، لحظات خوشحالی برای آنها ایجاد کنند.

شاید مرگ بدترین چیزی نیست که در کمین افراد مسن در خانه های سالمندان نشسته است و انزوا، وحشت و انتظار شاید بدتر باشد. حتی اگر هم مرگ فرا برسد، بدون هیچ مراسم و خداحافظی خواهد بود.

فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا بالاترین آمار جان‌ باختگان کرونا در اروپا را دارد. تاکنون 165 هزار و 911 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و در این میان 23 هزار و 660 نفر بهبود یافتند.

هم اکنون حدود 700 هزار نفر در فرانسه در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می‌ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.