تا لحظه مخابره این خبر، 4 میلیون و 35 هزار و 15 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌ اند. آمریکا با 1 میلیون و 322 هزار و 171 مورد، دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا لحظه مخابره این خبر، 4 میلیون و 35 هزار و 15 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌ اند. آمریکا با 1 میلیون و 322 هزار و 171 مورد، دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است. اسپانیا با 262 هزار و 783 نفر و ایتالیا نیز با 217 هزار و 185 نفر در رده‌ های دوم و سوم این فهرست قرار دارند. تاکنون در انگلیس 211 هزار و 364 نفر، در روسیه 198 هزار و 676 نفر و در فرانسه 176 هزار و 79 نفر،  به این بیماری مبتلا شده ‌اند.

تاکنون 1 میلیون و 400 هزار و 294 بیمار کرونایی در سراسر جهان، بهبود یافته و 276 هزار و 708 نفر بر اثر این بیماری، جان باخته‌ اند.

بر اساس این گزارش تاکنون در آمریکا 1 میلیون و 322 هزار و 171 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 223 هزار و 749 نفر بهبود پیدا کرده و 78 هزار و 617 نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون 4 میلیون و 35 هزار و 15 نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

Untitled

 

276 هزار و 708 نفر در مبارزه با کووید19 جان خود را از دست داده اند و یک میلیون و 400 هزار و 294 نفر نیز بهبود یافته اند.

تازه ترین اخبار مرتبط با شیوع کرونا در جهان را در بخش زیر می خوانیم:​

سازمان بهداشت جهانی: بازار چین منبع شیوع کرونا است

سازمان بهداشت جهانی، بازارهای فروش گوشت در ووهان چین را به عنوان نقش اصلی در شیوع کرونا دانست.

«کریستین لیند مایر» افزود: همه شواهد در حال حاضر همه شواهد به سمت بازار منطقه ووهان می باشد.

 

دورکاری کارکنان گوگل و فیس بوک تا 2021

گوگل و فیس بوک در پی شیوع کرونا، بازگشت کارکنان خود به محل کار را تا پایان سال میلادی جاری به تعویق  انداختند.

 

سخنگوی کاخ سفید از سرگیری جلسات مجلس نمایندگان را خواستار شد

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما توصیه می ‌کنیم کنگره بزودی تشکیل جلسه دهد و کمک کند. من فکر می‌ کنم نانسی پلوسی باید تلاش کند جلسات مجلس نمایندگان بازگردد و گفت و گو‌ها جریان یابد.

 

کارمندی که به کرونا مبتلا شد یکی از سخنگویان مطبوعاتی است

دونالد ترامپ گفت، کارمندی که به کرونا مبتلا شد یکی از سخنگویان مطبوعاتی است و با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا چندین تماس داشته است.

 

مانع تراشی آمریکا برای رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه مبارزه با کرونا در شورای امنیت

واشنگتن از رای گیری در شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط تونس و فرانسه در خصوص مبارزه با کرونا جلوگیری کرد.

برخی دیپلمات ‌ها در شورای امنیت، این اقدام آمریکا را به اختلافات بین آمریکا و چین در خصوص شفافیت درباره این مسئله نسبت دادند.

 

افرادی که از نزدیک با ترامپ کار می‌ کنند، ماسک خواهند زد

رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد، برخی از افرادی که با رئیس جمهور آمریکا از نزدیک همکاری می ‌کنند، ماسک خواهند زد.

 

گاف پنس در حمل جعبه های خالی تجهیزات پزشکی

روشن ماندن میکروفون باعث رسوایی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا شد.

میکروفونی که همراه مایک پنس بود روشن ماند و باعث شد که صدای وی پخش شود. مایک پنس درخواست می‌کند که جعبه‌های خالی را حمل کند!

 

ترامپ: ممکن است بر اثر کرونا 95 هزار نفر یا بیشتر جان خود را از دست دهند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ممکن است در نهایت بر اثر کرونا 95 هزار نفر یا بیشتر جان خود را در این کشور از دست بدهند.

وی همچنین بدون ارائه مدرکی گفت، شیوع کرونا بدون واکسن تمام خواهد شد.

 

ابتلای سخنگوی معاون رئیس جمهور آمریکا 

سخنگوی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، که همسر یکی از مشاوران اصلی دونالد ترامپ نیز می‌ باشد به ویروس کرونا مبتلا شده است. این رویداد باعث افزایش احتمال شیوع بیماری در کاخ سفید شده است.

اعلام ابتلای دومین نفر به کرونا در کاخ سفید باعث بروز نگرانی‌ هایی نسبت به سلامتی رییس جمهور و معاون او شده است. تاکنون بیش از 75 هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

 

پیش‌ بینی مشاور ترامپ درباره افزایش میزان بیکاری به 25 درصد 

«کوین هاست» مشاور اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پیش بینی کرد میزان بیکاری در این کشور با ادامه پیامد‌های شیوع ویروس کرونا به ۲۵ درصد افزایش یابد. 

 

10222 مورد جدید آلودگی جدید در برزیل

وزارت بهداشت برزیل  از 10222 مورد جدید آلودگی به کرونا و جان باختن 751 نفر دیگر بر اثر این ویروس طی 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

به این ترتیب، تعداد کل موارد آلودگی در برزیل به 145328 مورد و تعداد کل موارد مرگ بر اثر این ویروس در برزیل به 9897 مورد رسید.

 

1906 مورد جدید در مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک از 1906 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به کرونا در مکزیک به 31522 مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین از 199 مورد جدید مرگ بر اثر کرونا در مکزیک خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر کرونا در مکزیک به 3160 مورد رسید.

 

تمدید قرنطینه در پایتخت آرژانتین

رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد قرنطینه بوئنوس آیرس پایتخت این کشور تا 24 مه تمدید می ‌شود، اما محدودیت ‌ها در سایر نقاط این کشور لغو می‌ شوند.

آرژانتین تاکنون 5611 مورد آلوده به کرونا و 293 مورد مرگ ناشی از آن ثبت کرده است.

 

شهردار آمازون به رهبران جهان؛ ریه ‌های دنیا را از کرونا نجات دهید

«آرتور ویرجیلیو» شهردار «منانائوس» مرکز ایالت آمازون در برزیل، با انتشار ویدئویی از رهبران کشورهای صنعتی و متمول جهان چون آمریکا، آلمان، فرانسه و ژاپن خواسته که برای مقابله با کرونا به مردم این ایالت کمک کنند؛ مردمی که به گفته او سال ‌ها از جنگل ‌های آمازون که ریه ‌های جهان لقب گرفته مراقبت کرده‌اند.

او در این ویدئو همچنین از «ژائیر بولسونارو» رئیس ‌جمهور برزیل که منکر جدی بودن اپیدمی کرونا است، به شدت انتقاد کرده و او را یکی از مسببان کشته شدن صدها نفر در ایالت آمازون کرده است.

 

وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان می‌ گوید، اروپا باید اعتراف کند که برای مقابله با همه‌ گیری کرونا آمادگی لازم را نداشت.

وی گفت که در ابتدا بیشتر کشورها از جمله آلمان، بر مقابله با شیوع این ویروس در کشورهای خود متمرکز بودند.

 

تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید بستن تمام مرزهای خارجی

کمیسیون اروپا توصیه کرد تا برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا، مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تا 15 ژوئن (26 خرداد) به روی شهروندان غیراروپایی بسته نگه داشته شود.  

تاکنون یک میلیون 579 هزار و 252 نفر در سراسر اروپا به کرونا مبتلا شده و از این تعداد 150149 نفر جان خود را از دست داده‌ اند.  

 

اختلافات بر سر آغاز مرحله اول لغو قرنطینه در اسپانیا/ نگرانی از موج ‌های بعدی تا سال 2022

اختلافات دولت محلی مادرید با وزارت بهداشت اسپانیا مبنی بر آغاز مرحله اول طرح چهارگانه دولت و لغو قرنطینه، به چالش تازه ‌ای در بحبوحه بحران کرونا در این کشور تبدیل شد.  

وزیر بهداشت اسپانیا دیروز از توقف آغاز مرحله اول برنامه دولت مبنی بر کاهش محدودیت‌ ها و لغو قرنطینه از دوشنبه هفته جاری (22 اردیبهشت) در شهر مادرید تا زمان تکمیل و افزایش ظرفیت سیستم تشخیص مبتلایان به کووید-19 در مراکز کمک ‌های اولیه خبر داد.

اختلافات بر سر زمان آغاز لغو قرنطینه در مادرید تا جایی ادامه یافت که مدیرکل بهداشت عمومی مادرید به نشانه مخالفت با تصمیم دولت محلی از سمت خود استعفا کرد.

ارتش اسپانیا در گزارشی پیش‌ بینی کرد تا سال 2022 میلادی دو موج دوباره از شیوع کرونا در این کشور اتفاق خواهد افتاد که نسبت به گسترش کنونی بیماری، خفیف ‌تر خواهد بود.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تاکنون در این کشور 260117 نفر به کرونا مبتلا شده که 26299 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

 

قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز 30 هزار نفر گذشت

در ایتالیا مجموع مبتلایان به کرونا به 217185 نفر رسیده است.

شمار قربانیان این ویروس نیز به 30201 نفر افزایش یافت. 

 

کرونا و تظاهرات در اعتراض به فساد در دولت اسلوونی 

شمار زیادی از معترضان در اسلوونی به خیابان ‌ها آمدند تا با برگزاری تظاهرات خشم خود را به فساد در دولت نشان دهند. آنها دولت حاکم را به اختلاس پول ‌هایی محکوم کردند که به منظور خرید تجهیزات پزشکی برای مقابله با کووید19 جمع آوری شده است.

 

61 مورد شکایت علیه دولت فرانسه به دلیل سوءمدیریت کرونا

61 مورد شکایت علیه دولت فرانسه درباره مدیریت غلط بحران کرونا در دیوان دادگستری جمهوری فرانسه به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی اداری این کشور ثبت شده است.

این در حالی ست که نخستین مرحله لغو قرنطینه فرانسه را از 11 مه ( 22 اردیبهشت ) آغاز می شود.

 

اجرای مقررات محدودیت خروج از خانه در ترکیه برای پنجمین بار

این محدودیت در چارچوب تدابیر مقابله با کرونا برای پنجمین بار در استان‌ های بزرگ ترکیه از جمله استانبول و آنکارا اجرا می ‌شود. این محدودیت به مدت 48 ساعت ادامه خواهد یافت. این بار هفت استان «آنتالیا، آیدین، مرسین، موغلا، ارزروم، هاتای، مالاتیه» از اجرای مقررات محدودیت خروج از خانه معاف شده اند. در طول اجرای محدودیت در 24 استان ترکیه، نانوایی ها، فروشگاه‌ های مواد غذایی و میوه فروشی‌ ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد و نانوایی ‌ها در محله‌ ها نان توزیع خواهند کرد. 

 

ارسال کمک ‌های طبی از ترکیه به اوکراین

ترکیه به منظور کمک به اوکراین برای مقابله با شیوع کرونا کمک‌ های طبی و ملزومات بهداشتی به این کشور ارسال کرد.

 

10818 مورد جدید آلودگی به کرونا در روسیه 

روسیه از 10817 مورد جدید آلودگی به کرونا در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.

 

آمریکا مقررات صدور روادید برای خبرنگاران چینی را سخت‌ تر کرد

دولت آمریکا با صدور بخشنامه جدیدی مقررات صدور روادید برای خبرنگاران چینی را سخت تر کرد و مدعی شد این اقدام در واکنش به برخورد با خبرنگاران آمریکایی در چین انجام می شود.

این اقدام دولت آمریکا در حالی انجام شده که تنش ها بین دو کشور در ارتباط با کرونا افزایش یافته است.

 

نماینده چین در شورای امنیت: مقابله با کرونا سیاسی نشود!

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد، بر مخالفت با سیاسی کردن مقابله با شیوع کرونا تاکید کرد.

 

کیم جونگ اون موفقیت چین در مهار کرونا را تبریک گفت

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین، پیامی شفاهی فرستاد و در آن به او برای ثبت موفقیت در مبارزه با کووید19 تبریک گفت.

این پیام، اولین اظهارنظر رسمی کیم بعد از غیبت طولانی اش از انظار عمومی است که موجب گمانه زنی ‌های گسترده درباره وضعیت جسمی او شد.

 

دانشگاه توکیو آزمایش بالینی یک داروی کرونا را آغاز کرد

گروهی از پژوهشگران دانشگاه توکیو آزمایش های بالینی دارویی به نام «نافاموستات مسیلیت» که احتمالا می تواند مبتلایان به کرونا را درمان کند را آغاز کرده اند.

این دارو تحت نام فوتان (Futhan) موجود است.

 

چهار مورد جدید آلودگی به کرونا در تایلند

تایلند از چهار مورد جدید آلودگی به کرونا و یک مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر داد.

 

دولت هند: باید زندگی با کرونا را بیاموزیم!

وزارت بهداشت هند با انتشار بیانیه ‌ای ضمن اشاره به اینکه کرونا به مدت طولانی در جوامع خواهد بود، از مردم هند خواست تا زندگی با کرونا را بیاموزند و به استانداردهای جدید زندگی مانند فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل نکات بهداشتی عادت کنند.

یش از 59 هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌ اند. همچنین آمار قربانیان این بیماری به مرز 2 هزار نفر نزدیک شده است. 

 

تلاش هند برای تولید واکسن کرونا

موسسه تکنولوژی شیمیایی هند در شهر حیدرآباد توانسته است مواد اولیه سازنده داروی «رمدیسویر» را با موفقیت ترکیب کرده و برای ساخت واکسن کرونا اقدام کند. 

 

753 مورد جدید در سنگاپور

وزارت بهداشت سنگاپور از 753مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار مبتلایان در سنگاپور به 22460 مورد رسید.

بیشتر موارد آلودگی به کرونا در این کشور از کارگران مهاجر هستند که در خوابگاه‌ ها زندگی می ‌کنند.

 

منع آمد و شد در کویت

دولت کویت اعلام کرد که با هدف مهار کرونا، از فردا قانون منع آمد و شد سراسری در این کشور اجرا خواهد شد.

اعلام شده که اجرای قانون مذکور تا پایان ماه جاری میلادی ادامه خواهد یافت.

پارلمان کویت پیشتر در جریان اتخاذ سلسله تدابیر مختلف برای مهار شیوع کرونا در این کشور، قانون منع آمد و شد سراسری را تصویب کرده بود.

وزارت بهداشت کویت از ثبت 642 مورد جدید از ابتلا به کرونا و فوت 3 نفر در این کشور خبر داد. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کویت به 7208 نفر و شمار فوت شد‌گان به 47 نفر رسیده است.

 

اماکن متبرکه استان بابل عراق به تدریج بازگشایی می شوند

استاندار و رئیس ستادبحران استان بابل عراق از بازگشایی تدریجی زیارتگاه‌ ها خبر داد.

ستاد بحران بابل تصمیم گرفته است که زیارتگاه ‌ها را صبح‌ ها از ساعت 9 تا 11 و بعد از ظهر نیز از ساعت 14 تا 17 بازگشایی کند.

استاندار بابل همچنین از ادامه قانون منع رفت و آمد گسترده در دو بخش از مناطق این استان خبر داد.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته 60 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این بیماری به 2603 تن رسیده است. همچنین شمار جان باختگان در این کشور به 104 نفر رسیده است.

 

ثبت دومین مورد ابتلا به کرونا در صنعا

وزارت بهداشت و جمعیت یمن از ثبت دومین مورد ابتلا به کرونا در صنعا پایتخت این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، حال عمومی این بیمار پایدار و در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته است.   

پیش از این، دولت مستعفی یمن از ثبت 21 مورد مبتلا به کرونا در مناطق تحت سیطره‌اش (عدن و بخش ‌های جنوبی یمن) خبر داده بود که سه تن از آنها جان خود را از دست دادند. 

 

نگرانی مدافعان حقوق بشر از وضعیت زندانیان کرونایی در کنگو

زندانیان زندان ماکالا، تصاویری حیرت آور از این زندان تهیه کرده اند. زندان مرکزی ماکالا در کیشناسا 5 برابر ظرفیت خود یعنی بیش از 8 هزار زندانی را در خود جای داده است. 

از ابتدای شیوع کرونا در جمهوری دمکراتیک کنگو 897 مورد ابتلا در این کشور شناسایی شده است. تعداد قربانیان نیز 36 نفر اعلام شده است.

 

منع آمد وشد در پایتخت سودان را تمدید کرد

دولت سودان از امروز تا 10 روز دیگر منع آمد وشد در خارطوم پایتخت این کشور و حومه آن را تمدید کرد.

وزارت بهداشت سودان تاکنون 1111 مورد ابتلا به این بیماری و 59 مورد فوتی را گزارش کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.