سه شرکت هواپیمایی انگلیسی از دولت این کشور به دلیل سختگیری کرونایی شکایت کردند.

 

به گزارش جماران، شرکت‌های هواپیمایی «بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و رایان‌ایر» از دولت انگلیس به دلیل اعمال مقررات «سختگیرانه» قرنطینه نزد مقام‌های قضایی شکایت کردند.

برابر مقررات انگلیس، از تاریخ هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) تمام مسافرانی که وارد خاک این کشور می‌شوند باید به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند و آدرس خود را نیز در اختیار مقامات قرار دهند.

سه شرکت هواپیمایی در بیانیه مشترکی که نسخه‌ای از آن روز جمعه به دست یورونیوز رسید، این محدودیت را «ناکارآمد» توصیف کرده‌اند. آنها گفته‌اند که این امر «تأثیر مخربی بر گردشگری انگلیس و به شکلی وسیع‌تر، بر کل اقتصاد خواهد داشت و هزاران شغل را نابود خواهد کرد».

مسئولان شرکت‌های بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و رایان‌ایر روز پنجشنبه اسناد حقوقی این شکایت را به دیوان عالی انگلیس ارائه و درخواست کرده‌اند که رسیدگی قضایی در اسرع وقت انجام شود. آنها گفته‌اند که هیچ مدرکی در مورد چگونگی و زمان اجرای طرح «پل‌های هوایی» بین انگلیس و سایر کشورها وجود ندارد.

بر اساس طرح دولتی «پل‌های هوایی» مسافران بعضی کشورها که نسبت به انگلیس دارای سطح مشابهی از شیوع کرونا هستند می‌توانند آزادانه به این کشور سفر کنند و نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

شرکت‌های هواپیمایی همچنین از دولت انگلیس خواسته‌اند تا برنامه قرنطینه قبلی خود را که در تاریخ ۱۰ مارس معرفی شده بود اعمال کند زیرا در آن برنامه محدودیت‌ها تنها برای مسافران کشورهای پرخطر بود، در حالی که انگلیس امروز از نظر شیوع کرونا، خود یکی از پرخطرترین کشورهای جهان است. شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند که برنامه قبلی قرنطینه که سختگیری کمتری داشت، «عملی‌ترین و کارآمدترین راه حل» است.

بسیاری از کشورهای اروپا از روز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) مرزهای خود را باز می‌کنند.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا هفته گذشته به نمایندگی از ۲۹۰ شرکت هواپیمایی اعلام کرد که صنعت هوانوردی به دلیل شیوع کووید ۱۹ در سال جاری بیش از ۷۴ میلیارد یورو ضرر متحمل شده است. این نهاد سال ۲۰۲۰ را «بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی» خوانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.