در24 ساعت گذشته با ثبت 168 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان شمار مبتلایان در این کشور به 3392 نفر رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان با ثبت 168مورد جدید طی شبانه‌روز گذشته به 3392 نفر افزایش یافت.

«وحید مجروح» معاون وزیر بهداشت افغانستان امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته با ثبت 168 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در کشور آمار کل مبتلایان به 3392 نفر رسید.

براین اساس، طی 24 ساعت گذشته 67 نفر در کابل، 32 تن در هرات، 14 نفر در قندهار، 11 تن در ننگرهار، 9 نفر در لغمان، 9 نفر در فاریاب، 8 تن در لوگر، 4 تن در بلخ، 4 نفر در پکتیا، 4 تن در بغلان، 2 نفر در کنر و در هر کدام از ولایات هلمند، سمنگان، سرپل و نورستان یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون 104 نفر نیز بر اثر کرونا در افغانستان جان خود را از دست داده و 458 بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ ترخیص شده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان روز گذشته ضمن نگرانی از گسترش شیوع کرونا در این کشور، اعلام کرد: اگر شهروندان مان به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی توجه نکنند، این ویروس به زودی دامنگیر همه ما خواهد شد.

بنابراین گزارش، کووید-19 که برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز استان هوبی چین مشاهده شد، در بیش از 210 کشور گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.