بایدن رئیس جمهور کشورش را متهم کرد که برای دفاع از پلیس به توهم توطئه روی آورده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به شدت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد و وی را  به سوء استفاده از قدرت و دست به دامن توهم توطئه  شدن برای دفاع از پلیس متهم کرد.

بایدن در واکنش به توئیتی که ترامپ ساعاتی پیش در دفاع از دو پلیس که به مردی مسن طی تظاهرات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس در شهر «بوفالو» تعدی کرده و باعث زخمی شدن و خونریزی اش شدند، منتشر کرد وی را متهم کرد که برای دفاع از پلیس دست به دامن توهم توطئه شده است.

بایدن با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا عبارت های دینی مورد استفاده قرار داد و نوشت:« پدرم به من گفت که هیچ گناهی بزرگتر از سوء استفاده از قدرت نیست، چه پلیسی که یک تظاهرکننده مسالمت آمیز را زخمی کند تا خونریزی کند ،چه رئیس جمهوری که از این پلیس با نظریه توهم توطئه دفاع کند.»

بایدن در توئیت خود «مارتین لوتر کینگ» مبارز ضد نژادپرستی علیه شهروندان آفریقایی تبار آمریکا که در سال 1968 به دست یک مرد سفید پوست به قتل رسید، یاد آور شد.

بایدن نوشت:« من مانند مارتین کاتولیک هستم و ایمان ما تأکید می کند که نه این را و نه آن را قبول نکنیم.»

بنابراین گزارش، در پی قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آفریقایی تبار به دست یک پلیس سفید پوست آمریکایی در شهر«میناپولیس» موجی از اعتراض ها و خشونت ها آمریکا را فرا گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.