قتل وحشیانه جورج فلوید سیاه پوست بیش از سه روز است که آمریکا را دچار آشوب و اعتراض کرد و این اعتراض ها به مقابل کاخ سفید نیز رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور آمریکا از شیوه برخورد سرویس مخفی این کشور با تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید طی شب گذشته تمجید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تظاهرات روز جمعه در مقابل کاخ سفید از آمادگی «سگ های وحشی» و «اسلحه شوم» سرویس مخفی این کشور برای مقابله با معترضان سخن گفت.

تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید ضمن اعتراض به کشته شدن «جورج فلوید» مرد سیاهپوست ۴۶ ساله در شهر «مینیاپولیس» شعارهایی علیه رئیس جمهور  ایالات متحده سر دادند. یک مامور پلیس مینیاپولیس روز دوشنبه جورج فلوید را هنگام بازداشت به قتل رساند. انتشار تصاویری از این مامور پلیس که با قرار دادن زانوی خود بر روی گردن جورج فلوید باعث مرگ او می شود اعتراض های زیادی را در آمریکا برانگیخته است.

شماری از تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید روز جمعه تلاش کردند تا از موانعی که سرویس مخفی آمریکا در اطراف کاخ سفید ایجاد کرده بود عبور کنند. سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور را برعهده دارد.

دونالد ترامپ امروز شنبه در واکنش به تظاهرات در برابر کاخ سفید ضمن تشکر از سرویس مخفی در صفحه توئیتر خود نوشت: «جمعیت زیادی آمده بود که به صورت حرفه ای سازماندهی شده بود. اما هیچ کس حتی در آستانه عبور از نرده ها هم قرار نداشت. اگر این کار [عبور از نرده ها] را انجام می دادند با وحشی ترین سگها و شوم ترین سلاح هایی که من تاکنون دیده ام روبرو می شدند.»

شبکه اجتماعی توئیتر که روز جمعه یکی از توئیت های دونالد ترامپ را به دلیل «تمجید از خشونت» پنهان کرده بود تا لحظه تنظیم این خبر اقدام مشابهی را برای توئیت های جدید رئیس جمهوری آمریکا انجام نداده است.

دونالد ترامپ در توئیتی جداگانه همچنین به طور تلویحی از هواداران خود خواسته است که شنبه شب در مقابل کاخ سفید تجمع کنند. امری که نگرانی هایی را بابت درگیری احتمالی بین معترضان به مرگ جورج فلوید و طرفداران رئیس جمهوری پدید آورده است.

ترامپ در تویئتی دیگر حمله شدیدی به« موریل باوزر» شهردار واشنگتن انجام داد و گفت که وی همیشه به دنبال پول و کمک است اما به پلیس شهر به بهانه آن که این کار«ماموریت آنها نیست» اجازه دخالت نداد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.