ترامپ وحشت زده از ترس حمله معترضان به قتل یک سیاه پوست مانند یک موش به زیر زمین استراتژیک کاخ سفید فرار کرد این نشان می دهد اوضاع در آمریکا خطرناک است.

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در بخش سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به فرار رئیس جمهور قدرتمندترین کشور جهان یعنی آمریکا از ترس معترضان به زیر زمین کاخ سفید پرداخت و نوشت: در نخستین واکنش به اعتراض های همراه با خشونت در بیشتر شهرهای آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» آفریقایی تبار در اثر خفه شدن زیر زانوی پلیس سفید پوست نژادپرست، بیشتر پایتخت های جهان ایالات متحده آمریکا و دولت عمیق اش را شماتت می کنند.

ایالات متحده آمریکا بدون در نظر گرفتن ایدئولوژی دولتی که حکومت را در آن به دست بگیرد بیشترین دخالت را سراسر جهان انجام داد و برای تضعیف امنیت و ثبات بسیاری از کشورهایی که در فهرست دشمنانش قرار دارند بیشترین بذرهای فتنه و خشونت را کاشت و میلیون ها تن از مردم این کشورها را کشت و گرسنه نگه داشت.

تنفر این دولت نژادپرست آمریکایی از خارج به داخل این کشور منتقل شد به ویژه پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی در تقریبا چهار سال پیش و جانبداری کامل وی از شهروندان سفید پوست کشورش و تعدی به بیشتر شهروندان دیگر به ویژه آفریقایی تبارها یا آنان که از آمریکایی جنوبی آمده اند. این رئیس جمهور غرق در نژادپرستی و تکبرش بزرگترین شوونیست در جهان است و زمان آن فرا رسیده تا افکار عمومی آمریکا پایانش را رقم بزند.

نژادپرستی یک بیماری مزمن در جامعه آمریکا شده است و تشدید آن همه نظریه ها و ادعاهای این کشور درباره برابری، مساوی بودن فرصت ها و احترام به آزادی ها را بی اثر می کند. بدون عدالت یا با فشار بر اقلیت سیاه پوستان و هدف قرار دادن این اقلیت توسط پلیس به طور پیوسته هیچ گونه صلح و آرامش یا ثباتی برقرار نمی شود.

رویارویی میان پلیس و معترضان از زمان قتل فلوید در هفت روز پیش ادامه دارد و به 20 شهر  مهم از جمله «واشنگتن، لس آنجلس، نیویورک و شیکاگو» رسید و تعداد کشته شدگان از 6 نفر فراتر رفت و زخمی ها نیز هزاران نفر است و اما تعداد بازداشتی تا کنون به 4هزار و 400 نفر رسید و بعید نمی دانیم که تعداد قربانیان اعتراض ها با تعداد قربانیان کرونا در روزها و هفته های آینده مسابقه بگذارد.

شهرهای آمریکایی در گذشته  شاهد اعتراض ها و تظاهرات آمریکایی های آفریقایی تبار در اعتراض به تجاوزهای مجرمانه توسط نیروهای پلیس بود اما موج اعتراض های کنونی به نظر می رسد که بسیار متفاوت است و در حال گسترش و تشدید است زیرا کاسه صبر سیاه پوستان لبریز شده است و عصبانیت آنها نه فقط از نژادپرستی ترامپ بلکه از شکست داخلی او در نجات اقتصاد و مبارزه با ویروس کرونا بیشتر شد.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از ترس حمله معترضان که به درواز های اش با خشونت می کوبیدند، وحشت زده مانند یک موش به پناهگاه استراتژیک در زیر زمین کاخ سفید فرار کرد طرف های خارجی را در کنار جنبش «انتیفا»ی  چپگرای دشمن فاشسیم و فاشسیت ها که خودش در رأس آنهاست را متهم کرد که پشت معترضان هستند، این در حالی است که خانم«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق و سیاه پوست آمریکا در متهم کردن روسیه با آوردن نام این کشور در ایستادن پشت اعتراض ها برای بی ثبات کردن و ناامن کردن آمریکا تردیدی نکرد. اینها همه تلاش های مأیوسانه برای فرار از واقعیت و توجیه سرزنش به طرف های خارجی است.

ما در این جا در این روزنامه رأی الیوم  در درک این اعتراض های مشروع و دلایلی که منجر به آن شد و ایستادن در خندق معترضان و البته در عین مخالفت با حوادث خشونت بار و غارت و دزدی که بر اعتراض ها حاکم شد ، لحظه ای تردید به خود راه نمی دهیم زیرا ما به عنوان مسلمان و عرب بیشترین رنج ها را از سیاست های نژادپرستانه آمریکا و دخالت هایش بردیم که منجر به ویرانی تعدادی از کشورهای مان و قتل میلیون ها شهروند در عراق،سوریه، لیبی، فلسطین و افغانستان شد. ایالات متحده آمریکا پشت همه ناآرامی ها و جنگ ها در جهان است گویی فقط روی اجساد بی گناهان می تواند بخوابد و آرام گیرد.

به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فقط این جمله را می گوییم:خودکرده را تدبیر نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.