ویروس کرونا که در ابتدای بحران شیوع آن در آمریکا مورد تمسخر ترامپ قرار گرفت اکنون تبدیل به معضلی جدی برای وی شده و نقاط ضعف خودش و سیستم بهداشتی آمریکا را آشکار کرده است.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه رأی الیوم نوشت: کنفرانس های مطبوعاتی« دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که تقریبا هر روز برگزار می شود دارد تبدیل به«سیرک روزانه» جهل و غرور و تکبرش می شوند به طوری که این مرد در صدر صحنه قرار می گیرد و در همه زمینه ها و برای همه چیز فتوا صادر می کند و زمان بازگشت زندگی اقتصادی به وضع طبیعی که دل نگرانی بزرگش است، آن هم بدون هر گونه مشاوره ای با کارشناسان و اهل علم و اقتصاد، مشخص می کند.

جادوی نژادپرست سیاه شروع کرده است به منقلب شدن علیه ترامپ و شروع کرده است به این که او را به بزرگترین قربانی ویروس کرونا تبدیل بکند؛ ویروسی که در آغاز بحران اصرار بر تحقیر و دست کم گرفتن آن داشت. گزارش های «علمی» داخل آمریکا شروع به آشکار شدن کرده اند که ترامپ را مسئول عمده مرگ 22هزار شهروند آمریکایی به دلیل جهل واهمال وی می دانند. این گزارش ها ترامپ را  متهم می کنند که به سرعت وارد عمل نشده و برای جلوگیری از گسترش بحران کندی به خرج داده است.

دکتر «آنتونی فاوچی» ارشد کارشناسان مبارزه با بیماره های عفونی و مشاور ترامپ اولین و بارزترین کسی بود که زنگونه را آویزان کرد زمانی که در گفت و گو با شبکه «سی ان ان» در روز گذشته گفت« اگر در بستن تأسیسات عمومی سرعت عمل به خرج می دادیم می توانستیم جان بسیاری را نجات دهیم» و این را در اشاره واضح و روشن به مخالفت ترامپ به توصیه های زودهنگام اش در این زمینه گفت.

ترامپ به عنوان تاجر چیزی به نام رویکردهای انسانی را نمی شناسد بلکه تنها چیزی که می شناسد رقم های بورس و اسناد مالی و میانگین های بیکاری است به همین دلیل این بحران او را رسوا کرد. این بحران علاوه بر ترامپ باند خون آشام پیرامونش را هم رسوا کرد. هر روز که می گذرد ثابت می کند که سیستم پزشکی و بهداشتی آمریکا، دروغی بیش نیست، زیرا نه ذخایر پزشکی کافی دارد و نه پژوهش های علمی شایسته و پر توان دارد که بتواند آینده و تحولات و فاجعه های آن را به شکل دقیق و قابل اعتماد بررسی کنند.

در گذشته همه جهان و برخی از رهبران ثروتمند به بیمارستان های آمریکایی مانند«مایو کلینیک» و دیگر بیمارستان ها به عنوان بهترین و پیشرفته ترین و دارنده بهترین پزشکان و پژوهشگران در جهان مراجعه می کردند ولی بیشتر این بیمارستانها در اولین آزمون کرونا سقوط کردند زیرا نه درمان های فوری، نه سرم و نه حتی دستگاه های تنفس مصنوعی دارند و این همان حداقل هاست.

درمان کارسازی که در رویارویی با این بحران تأثیرگذاری خود را ثابت کرد«جداسازی شخصی» و ماندن پشت دیوارهای خانه است و این نیاز به کارشناسان غرب یا شرق که متخصص در عرصه های بیمارهای عفونی هستند ندارد و در اینجاست که انقلاب واقعی نهفته است که بسیاری از مسائل قطعی در پزشکی را در آینده تغییر می دهد.

ترامپ به لحاظ شخصی، انسانی و سیاسی یسقوط کرد و به همراه او «بوریس جانسون»نخست وزیر انگلیس هم سقوط کرد و برزگترین برندگان نیز زنانی در حجم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند هستند.

یک نصیحت هم به ثروتمندان عرب و رهبران شان که همچنان اسیر تبلیغات پزشکی غیر دقیق غربی هستند: بروید به شرق، به پکن، و شانگهای و توکیو و هند و آدرس های بیمارستان و پزشکان در آنها را پیدا کنید،آن جا آینده واقعی جهان و رهبری آن است.

ترامپ دارنده حقوق نشر عبارت«اخبار دروغ»و چه بسا این تنها مجال ابداع و خلاقیت اوست،نه فقط این فرهنگی که رسانه های کشورش در آن مهارت دارند را فاش کرد بلکه شخصا و چه بسا کنفرانس مطبوعاتی روزانه و توئیت هایش بهترین نمونه ها در این زمینه هستند.

این را به خوبی درک می کنیم صدها میلیون نفر در جهان نام ترامپ را می دانند ولی عده اندکی نام«شی جینگ پینگ» رهبر چین که در سکوت و تأثیرگذاری کار می کند را می شناسند؛ حالا از شما خواهش می کنم این نام را به خوبی حفظ کنید، او رهبر آینده جهان است آن هم بدون کنفرانس های مطبوعاتی و توئیت ها و همسری زیبا و دختری که با «جارد کوشنر» دوست«نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم اسرائیل) ازدواج کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.