استاد واکسن ها در دانشگاه آکسفورد در گفت و گو با روزنامه تایمز گفت که خودش و تیم اش در عمل واکسن احتمالی را اختراع کردند و قرار است طی دو هفته آینده روی انسان آزمایش شود.

 

به گزارش جماران، یک پروفسور در دانشگاه «آکسفورد» انگلیس اعلام کرد که او و تیمی از پژوهشگران واکسنی برای ویروس کرونا اختراع کردند که می تواند در ماه سپتامبر(شهریور) آینده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

پروفسور«ساره گیلبرت» استاد واکسن ها در دانشگاه آکسفورد در گفت و گو با روزنامه تایمز گفت که خودش و تیم اش در عمل واکسن احتمالی را اختراع کردند و قرار است طی دو هفته آینده روی انسان آزمایش شود.

گیلبرت افزود: من  بر اساس موفقیت های پژوهش های دیگری که از این نوع واکسن ها انجام داده ایم تا 80 درصد از موفقیت واکسن جدید مطمئن هستم.

به رغم آن که بیشتر کارشناسان صنایع دارویی می گویند که ساخت و توزیع واکسن کرونا در سطح جهان 18 ماه طول می کشد اما گیلبرت بر این باور است که اجازه دادن به داوطلبان از مکان هایی که تدابیر قرنطینه برای جلوگیری از شیوع بیماری در آنها موفقیت آمیز نبوده است آزمایش های بالینی را تسریع می کند.

وی افزود: اگر مشخص شود که یکی از این مکان ها دارای میانگین بالای انتقال ویروس است به نتایج سریعی برای کارمان دست می یابیم،به همین دلیل این یک استراتژی برای کم کردن زمان است.

گیلبرت تأکید کرد: فرایند قرنطینه کلی کار را دشوار می کند، ما می خواهیم که آنها در معرض آزمایش قرار گیرند تا آزمایش واکسن موفقیت آمیز شود.

پروفسور گیلبرت تأکید کرد که به منظور توزیع واکسن در پاییز دولت به این نیاز دارد که تولیدش را پیش از تثبیت کارایی واکسن، آغاز کند.

وی تصریح کرد که: نمی خواهیم که به پایان سال برسیم و بفهمیم که یک واکسن بسیار کارساز داریم ولی هیچ واکسنی نداریم تا از آن استفاده کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.