اهالی دو روستای حومه شهر تل تمر در شمال غرب سوریه به کاروان نظامیان آمریکایی حمله کرده و وادارش کردند منطقه را ترک کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا،مردم روستاهای«القاهره» و «الدشیشه» در حومه شهر«تل تمر» در استان«الحسکه» در شمال غرب سوریه امروز پنجشنبه جلوی یک کاروان نظامیان آمریکایی را گرفته و مجبور کردند به سمت پایگاه های آمریکایی در منطقه عقب نشینی کند.

تعدادی از زره پوش های آمریکایی تلاش کردند که از جاده ای عبور کنند که از اراضی روستاهای القاهره و الدشیشه در منطقه تل تمر عبور کنند اما مردم این روستا جلوی آنها را گرفته به سمت کاروان آمریکایی ها سنگ پرتاب کرده و وادارش کردند که به همان جایی برگردد که از آن آمده بود.

این در حالی است که ارتش سوریه روز گذشته -چهارشنبه- در استان «الحسکه» مانع عبور یک کاروان نظامیان آمریکایی به سمت روستای«الدرداره» در شمال شرق سوریه شد و آن را مجبور به بازگشت کرد.

تلویزیون سوریه اعلام کرد که این کاروان نظامی آمریکایی شامل 4 زره پوش بود و در راه روستای الدرداره در منطقه «تل تمر» در استان الحسکه در شمال شرق کشور بود.

 خبرگزاری سانا نیز گزارش داده بود که در حمله افراد مسلح ناشناس به کاروان مشترک گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه و نظامیان آمریکایی در مرزهای اداری استان های «الحسکه» و «دیرالزور» در شمال شرق سوریه 3 نظامی آمریکایی و 5 تن از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه زخمی شدند.

برخی منابع محلی گفتند که کاروان مشترک نیروهای آمریکایی و گروه هایی از نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه شنبه در نزدیکی روستای «رویشد» در مرزهای اداری استان های الحسکه و دیرالزور در معرض حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت. در این حمله افراد مسلح از تیربار و آرپی چی استفاده کردند.

این منابع گفتند که 8 فرد زخمی به پایگاه آمریکایی در شهر«الشدادی» در جنوب الحسکه منتقل شدند.

پیش از این و در 27 آوریل گذشته یک افسر آمریکایی و دو نیروی کرد در یک کمین افراد مسلح برای یک گشتی آمریکایی در نزدیکی روستای«الوسیعه» وابسته به منطقه «الصور» در استان دیرالزور کشته شده بودند.

در تحولی دیگر، سخنگوی ائتلاف آمریکا با اشاره به اینکه طرحی برای خروج نیروهای ائتلاف از شمال شرق سوریه وجود ندارد، مدعی شد که مأموریت این ائتلاف، شکست همیشگی داعش است.

«مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا مدعی شد که عملیاتهای هلی‌برن این ائتلاف علیه عناصر داعش، در تضعیف این گروه تروریستی نقش مهمی دارد.

کاگینز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «دیرالزور-24» گفت که «فقط در هفته گذشته، شرکای سوری ما 23 نفر از عناصر داعش از جمله چهار فرمانده این گروه را در شمال شرق سوریه کشتند و بازداشت کردند».

وی با بیان اینکه «تلاش برای مبارزه با داعش و ایدئولوژیهای افراطی و خشونت‌طلب، همچنان ادامه دارد»، تأکید کرد که ائتلاف آمریکا همچنان از شرکای سوری خود تا نابودی این تهدید، حمایت خواهد کرد.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اینکه «در حال حاضر، طرحی برای خروج نیروهای ائتلاف از شمال شرق سوریه وجود ندارد»، خاطر نشان کرد: «مأموریت ما در سوریه برای کمک به شرکای سوری خود در شکست همیشگی داعش ادامه خواهد داشت».

کاگینز تصریح کرد، ائتلاف آمریکا با کمک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کُرد وابسته به واشنگتن) قصد دارد توانایی داعش برای استقرار در سطح جهان را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه داعش قصد دارد مجددا خود را احیا کند، این تلاش داعش را بی‌فایده عنوان و تأکید کرد، فرماندهان باقی مانده داعش در این منطقه، کاهش یافته‌اند.

سخنگوی ائتلاف آمریکا درباره عناصر بازداشتی داعش در زندانهای شبه‌نظامیان کُرد هم، تأکید کرد، وجود هزاران نفر از زندانیان داعش در شمال شرق سوریه، «خطر احتمالی برای ساکنان شمال شرق سوریه و جهان است. به همین دلیل باید راهکار بین‌المللی و دائمی برای زندانی شدن طولانی مدت زندانیان داعش، پیدا شود».

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.