در پی کشته شدن یک عنصر اطلاعاتی ترکیه این کشور نیروهای خود که در استان «الحسکه»در شمال شرق سوریه متمرکز هستند را خارج و به مکان های امن منتقل کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک منبع نظامی ترک گفت که در پی کشته شدن یک عنصر اطلاعاتی ترکیه این کشور نیروهای خود که در استان «الحسکه»در شمال شرق سوریه متمرکز هستند را خارج و به مکان های امن منتقل کرد.

این منبع امروز چهارشنبه گفت که نیروهای ترکیه که در روستاهای واقع در بین شهرهای«تل تمر» و «ابو الرأسین» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه متمرکز هستند در پی شدت گرفتن تنش در منطقه مجبور به تخلیه مواضع خود شدند.

خطوط تماس میان ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه با نیروهای ترکیه در استان های الحسکه و «الرقه» در سایه بالا گرفتن تنش به طور کلی در شمال سوریه شاهد حالتی از آماده باش است.

ترکیه در 9 اکتبر سال 2019 عملیاتی تحت عنوان«چشمه صلح» در شمال شرق سوریه علیه یگان های حمایت مردمی کُرد سوریه انجام داد و به کمک گروه های مسلح سوری مورد حمایت خود منطقه ای به عمق 30 کیلومتر داخل مرزهای سوریه را اشغال کرد.

به یگان های ارتش ترکیه و گروه های مسلح هوادارش در سه ماه حملات زیادی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و بمب صورت گرفت و آنکارا کردها را مسئول این حملات معرفی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.