در گلوله باران «ادلب» توسط ارتش سوریه، 4 نظامی ارتش ترکیه کشته و 9 تن مجروح شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در گلوله باران «ادلب» توسط ارتش سوریه، 4 نظامی ارتش ترکیه کشته و 9 تن مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است که حال یکی از زخمی ها نیز وخیم است.

 وزارت دفاع ترکیه با اعلام این خبر افزود: نیروهای ترکیه به این حمله واکنش نشان داده و اهدافی را در طرف مقابل در منطقه ادلب، گلوله باران کردند.

ارتش ترکیه شنبه گذشته همزمان با تشدید درگیری بین ارتش سوریه و گروه های تروریست در استان های ادلب و «حلب» تجهیزات نظامی جدیدی را برای یگان های خود که در مرز سوریه مستقر هستند ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی کاروان تجهیزات ترکیه شامل تعدادی تانک و نفربر زرهی وارد شهر «ریحانلی» مجاور استان ادلب در استان «هاتای» واقع در جنوب ترکیه، شد.

از سوی دیگر، در حالی که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از کشته شدن ده ها نظامی سوری در حمله ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در واکنش به کشته شدن نظامیان ترک خبر داد اما رسانه های سوری تأکید کردند که واکنش ارتش ترکیه در ادلب منجر به هیچ گونه تلفات یا آسیب هایی نشده است.

روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای ترکیه به دلیل عدم اطلاع دادن از تحرکات خود در ادلب در معرض حمله ارتش سوریه قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که یگان های ارتش ترکیه بدون آن که به روسیه اطلاع دهند تحرکاتی را در ادلب انجام دادند و در معرض گلوله باران ارتش سوریه که تروریست ها را هدف قرار داد، قرار گرفتند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز گزارش داد که ترکیه علیه نیروهای ارتش سوریه حمله هوایی انجام نداده است.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه تأکید کرد که نیروهای ارتش روسیه بر آسمان سوریه در پیرامون ادلب سیطره دارند هیچ گونه نقضی توسط ترکیه یا هدف قرار دادن ارتش سوریه ثبت نکردند.

در همین حال، خبرنگار المیادین در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه روستاهای«جوباس» و «سان» در جنوب غرب شهر «سراقب» در شرق استان ادلب را آزاد کرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.