تعداد سربازان ترک که در طول مرزهای دو کشور مستقر هستند به 30 هزار سرباز رسید و در دو منطقه عملیاتی داخل اراضی سوریه یعنی عملیات های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» و 12 نقطه نظارت و کنترل در طول خط ادلب مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «ینی شفق» ترکیه فاش کرد که ترکیه از سال 2016 تا کنون نزدیک به 30 هزار نیرو در سوریه مستقر کرده است و اکنون نیز نیروهایش را به شکل گسترده ای در سایه تمهیدات دولت سوریه برای عملیات آزادی  استان«ادلب» از گروه های مسلح ، تقویت می کند.

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه نوشت که ارتش ترکیه اقدام به دو برابر کردن تعداد تانک ها و زره پوش های موجود در مرزهای سوریه طی دو هفته گذشته کرده است و مراکز استراتژیک خود  در استان ادلب را با موشک اندازها و توپخانه ها تقویت کرده است.

ینی شفق همچنین نوشت که تعداد سربازان ترک که در طول مرزهای دو کشور مستقر هستند به 30 هزار سرباز رسید و در دو منطقه عملیاتی داخل اراضی سوریه یعنی عملیات های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» و 12 نقطه نظارت و کنترل در طول خط ادلب مستقر هستند.

این روزنامه ترکیه ای همچنین نوشت: ارتش ترکیه یک سپر مرزی در منطقه واقع میان «ییلا داغی و اتمه» ایجاد کرد و یگان های عملیاتی خود در سپر فرات و شاخه زیتون را به مرزهای ادلب اعزام کرد.

ینی شفق همچنین نوشت که ترکیه قصد دارد« به عنوان تماشاگر» حمله ارتش سوریه به ادلب که مدعی است منجر به وقوع فاجعه انسانی می شود، نظاره گر خوادث در این استان سوریه باشد.

اعزام نیروهای ترکیه به مرزهای سوریه و منطقه ادلب، آخرین پایگاه گروه های مسلح در سوریه در حالی صورت می گیرد که دولت سوریه تمهیدات لازم برای حمله گسترده برای آزادی این استان را انجام داده است. بیش از 70 درصد از این استان در سیطره گروه های مسلحی است که گروه تروریستی جبهه النصره در رأس آنها قرار دارد و آنها را هدایت می کند.

از زمان آغاز تنش در این منطقه ترکیه به عنوان نماینده گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو در چارچوب فرایند مذاکرات آستانه با مشارکت ایران و روسیه  اصرار دارد نظام آتش بس در ادلب که توسط این سه کشور و در نتیجه توافق های بین آنها در زمینه مناطق کاهش تنش اعلام شده است، تقویت شود این در حالی است که روسیه و ایران می گویند دولت سوریه حق کامل در بازپس گیری همه اراضی خود را دارد.

ترکیه و گروه های مسلح هوادارش که تحت لوای گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» هستند بر مناطق وسیعی در استان «حلب» در نتیجه عملیات های سپر فرات که در ماه های آگوست 2016 تا مارس 2017 علیه داعش به راه انداخت و شاخه زیتون از 20 ژانویه سال 2018 تا کنون علیه یگان های حمایت مردمی کرد انجام داده است، سیطره دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.