همزمان با آمادگی ارتش سوریه برای حمله به استان «ادلب» همان جایی که جبهه النصره حضور گسترده و چشمگیر دارد، ریاست جمهوری ترکیه«هیأت تحریر الشام» یا همان جبهه النصره را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برخی خبرگزاری و رسانه ها گزارش دادند که  همزمان با آمادگی ارتش سوریه برای حمله به استان «ادلب» همان جایی که جبهه النصره حضور گسترده و چشمگیر دارد، ریاست جمهوری ترکیه«هیأت تحریر الشام» یا همان جبهه النصره را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

قرار دادن النصره در فهرست گروه های تروریستی در دستور ریاست جمهوری که در روزنامه رسمی منتشر شد و با قطعنامه سازمان ملل که در ژوئن گذشته در این زمینه صادر شد تطابق دارد.همچنین جبهه النصره در فهرست افراد و سازمان هایی قرار گرفت که دارایی های شان به دلیل ارتباط سازمانی با گروه های تروریستی القاعده و داعش قرار گرفت.

گروه هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره که با گروه القاعده در ارتباط است قوی ائتلاف گروه های مسلح در ادلب به عنوان آخرین پایگاه در کنترل افراد مسلح است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هفته گذشته گفت: تلاش برای راه حل نظامی در استان ادلب به رغم حضور تندروها فاجعه بار خواهد بود.» وی نسبت به موج جدید پناهندگان هشدار داد.

خبرگزاری «سانا»ی سوریه نیز گزارش داد که تروریست ها در راستای ادامه تخریب زیرساخت ها و منازل شهروندان دو پل مهم را در استان «حماه» منفجر کردند.

خبرنگار سانا در این زمینه گفت: تروریست های  تحریرالشام  و «حزب ترکستانی» امروز این دو پل اصلی و بزرگ را در شهرک های «الشریعه» و «بیت الراس» در منطقه«سهل الغاب» با مقادیر زیادی مواد منفجره منهدم کردند.

این خبرنگار توضیح داد که این دو پل از مهمترین پل های ریف شمالی غربی شهر حماه به شمار می رود که شهرک های  الشریعه  و  بیت الراس و روستا و شهرک های همسایه، را به یکدیگر وصل می کند.

تروریست ها همزمان با نزدیک شدن به زمان حمله بزرگ ارتش سوریه به ادلب و برای جلوگیری از پیشروی ارتش دست به این اقدام خرابکارانه زدند.

از سوی دیگر،  روسیه تأکید کرد که دولت سوریه کاملا حق دارد که تروریست ها را از ادلب بیرون کند و مذاکرات برای ایجاد گذرگاه های انسانی در این استان در جریان است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که دولت سوریه حق حاکمیت خاک خود را دارد.

لاوروف اشاره کرد که روسیه از همه تلاش ها برای حل بحران در سوریه براساس قطعنامه شورای امنیت شماره 2254، حمایت می کند.

لاوروف در یک نشست مطبوعاتی با همتای اریتره ای خود «عثمان صالح» گفت: تروریست ها در حال آماده شدن برای به مرحله اجرا گذاشتن حمله شیمیایی در ادلب برای متهم کردن سوریه به این حمله، هستند.

وی اشاره کرد که کشورهای غرب مانع از ورود نمایندگان سازمان منع سلاح های شیمیایی به سوریه به منظور بررسی در اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی، شدند.

لاوروف با اشاره به ضرورت جداسازی «مخالفان مسلح» از تروریست های جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر که توسط شورای امنیت به عنوان گروه های تروریستی معرفی شده، افزود: تروریست ها از غیرنظامیان در ادلب به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند.

از جهتی دیگر، دفاع مدنی وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر«اعزاز» در ریف شمالی حلب که صبح امروز شنبه رخ داد شماری کشته و زخمی شدند.

یک منبع در دفاع مدنی مخالفان سوری گفت که این خودروی بمب گذاری شده در برابر مسجد «المیتم» که در نزدیکی ساختمان شورای محلی در مرکز شهر واقع شده است منفجر شد و در اثر آن سه نفر کشته شدند و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند. این آمار آمار اولیه انفجار است.

این منبع در ادامه افزود که ویرانی بزرگی در پی این انفجار به بار آمد و چندین فروشگاه تجاری و ساختمان در منطقه حادثه ویران شدند و شماری خودرو نیز منهدم شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.