پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جزئیات درگیری ساکنان 3 روستا در سوریه با نظامیان آمریکایی؛

حمله شهروندان سوری به نیروهای آمریکایی و آتش زدن 4 خودروی نظامی

در پی تجاوز آمریکایی ها، مردم خشمگین روستای حامو در حومه شهر قامشلی در شمال شرق استان «الحسکه» به نیروهای آمریکایی حمله کرده و چهار خودروی نظامی اشغالگران را آتش زدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، در پی کشته شدن یک شهروند سوری توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در تیراندازی به سمت تجمع مردم در نزدیکی شهر «قامشلی» مردم خشمگین به نیروهای آمریکایی حمله کرده و 4 خودروی نظامی آمریکایی ها را آتش زدند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی امروز در منطقه «خربه عمو»در شرق شهر قامشلی  در شرق فرات به سمت مردمی دو روستای خربه عمو و «حامو» که برای جلوگیری از عبور خودروهای نظامی آمریکایی از یک ایست بازرسی ارتش سوریه تجمع کرده بودند تیراندازی کردند.

در این تیراندازی یک شهروند سوری از روستای خربه عمو کشته شد و یک شهروند دیگر از روستای حامو زخمی شد.

در پی این تجاوز آمریکایی ها مردم خشمگین روستای خربه عمو  و حامو در حومه شهر قامشلی در شمال شرق استان «الحسکه» به نیروهای آمریکایی حمله کرده و چهار خودروی نظامی اشغالگران را آتش زدند.

در پی آن اشغالگران آمریکایی به سمت روستای عمو نیروهای تقویتی فرستادند.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که 5 خودروی نظامی روسیه به روستای خربه عمو در حومه قامشلی که مردم آن یک گشتی آمریکایی را محاصره کرده اند رسیدند.

خبرگزاری سانا نیز گفت که هواپیماهای آمریکایی روستای خربه عمو را سه بار بمباران کردند. این بمباران ها زمین های کشاورزی را هدف قرار داد.

این خبرگزاری تأکید کرد که میان ساکنان این روستا با نیروهای اشغالگر آمریکایی با سلاح سبک درگیری به وقوع پیوسته است.

همچنین خبرنگار المیادین تأکید کرد که گشتی آمریکایی محاصره شده در روستای خربه عمو با رسیدن گشتی های روسی از منطقه عقب نشینی کرد.

آمریکایی ها با پوشش هوایی نیروهای خود و خودروهای سوخته خود را به عقب برده و منطقه را ترک کردند.

روستای «بویر البوعاصی» در حومه قامشلی نیز شاهد حادثه مشابهی شد به طوری که مردم جلوی تعدادی از زره پوش های آمریکایی را در زمان عبورشان از این وستا گرفتند و به سمت شان سنگ پرتاب کردند و آنها را مجبور به توقف کردند. در پی آن نیز تعدادی از جوانان روستا سوار یکی از زره پوش ها شدند و پرچم آمریکا را به پایین کشیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.