توپخانه ارتش سوریه یک کاروان نظامی ارتش ترکیه را در نزدیکی شهر«الارتاب» در استان حلب گلوله باران کرد و شماری از نیروهای ترک زخمی شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

هماهنگی های گروه های مسلح اعلام کردند که توپخانه ارتش سوریه یک کاروان نظامی ارتش ترکیه را در نزدیکی شهر«الارتاب» در استان حلب گلوله باران کرد و شماری از نیروهای ترک زخمی شدند.

از سوی دیگر، یک منبع سوری که نخواست نامش فاش شود کشته شدن 100 نظامی سوری در حمله ارتش ترکیه در پاسخ به کشته شدن 5 نظامی ترک توسط ارتش سوریه در «تفتناز» در شمال سوریه را تکذیب کرد.

این منبع گفت که دولت ترکیه برای پوشش کشته شدن نظامیانش و انهدام یک تانک زره پوشش در فرودگاه نظامی تفتناز پس از هدف قرار دادن ارتش سوریه توسط ارتش ترکیه و گروه های مسلح مورد حمایتش، اعلام کرد که 100 نظامی سوری را کشته است.

این در حالی است که روز گذشته وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در حمله ارتش سویه به یک مرکز دیده بانی در تفتناز 5 نظامی ترک کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه عنوان کرد که 5 نظامی دیگر نیز در این گلوله باران زخمی شدند.

برخی منابع از انتقال تلفات ترکیه با استفاده از بالگرد خبر دادند.

وزارت دفاع ترکیه تصریح کرد که نیروهای ترک به منشا حمله پاسخ دادند.

چندی پیش نیز در گلوله باران نیروهای ترکیه در استان ادلب توسط ارتش سوریه 8 نظامی ترک کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که ارتش سوریه تلاش ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکار برای پیشروی در غرب شهر «سراقب» در استان ادلب را ناکام گذاشت.

 پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده بود که نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش مواضع ارتش سوریه را در شرق ادلب گلوله باران کردند.

این دیده بان تأکید کرد که عناصری از نیروی زمینی ارتش ترکیه به سمت روستای«النیرب» در نزدیکی شهر «سراقب» در استان ادلب حرکت کردند. روستای النیرب و شهر سراقب را ارتش سوریه طی روزهای گذشته از دست تروریست ها آزاد کرده بود.

برخی منابع نیز گفتند که گروه های مسلح سوری و تروریست ها با پوشش توپخانه ای ترکیه حمله گسترده ای را علیه مواضع ارتش سوریه در شرق ادلب را آغاز کردند.

یک منبع در وزارت دفاع ترکیه نیز گفت که ارتش این کشور برای انجام یک عملیات نظامی در استان ادلب در شمال سوریه آماده می شود.

این منبع نظامی در وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد که هنوز تصمیم قطعی درباره انجام عملیات نظامی در ادلب اتخاذ نشده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: مذاکرات با طرف روس برای رسیدن به تفاهم درباره ادلب را از سرگرفتیم.

در تحولی دیگر ارتش سوریه در عملیاتی غافلگیرانه شهرک های «مزیار» و «کفر حلب» در جنوب شرق شهر«الارتاب» را بازپس گرفت و با این کار بزرگراه«60» مرتبط کننده شهرهای «ادلب» و «حلب» را قطع کرد.

خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در استان حلب گفت که یگان هایی از ارتش سوریه که در محور «العیس» فعالیت می کنند به شکل ناگهانی به سمت عمق مناطق تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره دور زدند و این دو شهرک را آزاد کردند.

این خبرنگار افزود که عملیات غافلگیرکننده تا کنون باعث آزادی شهرک های «قناطر» و «تل جزرایا» در غرب و بعد از آن نیز شهرک های مزیار و کفر حلب و نیز منطقه استراتژیک«تله کفر حلب» آزاد شدند. جاده 60 از چندین شهر عبور می کند؛ این جاده از شهر«بنش» یکی از مهمترین پایگاه های تروریست ها در ادلب در همجواری شهرک های «کفریا» و «الفوعه» که به طور کامل تخلیه شدند عبور می کند و از شهرهای «طعوم» و «تفتناز» که یک فرودگاه هوایی مهم دارد نیز عبور می کند. این جاده همچنین از شهرهای«کفر حلب»، «اورم الصغری» و «اورم الکبری» عبور می کند و به شهرک «خان العسل» در جنوب شهر حلب می رسد.

جاده 60 به موازات بزرگراه بین المللی «حلب- دمشق» معروف به «ام5» است و از آن در دورترین مسافت 15 کیلومتر فاصله دارد.

خبرنگار المیادین نیز گفت که ارتش سوریه عملیات خود برای جدا کردن غرب حلب از استان ادلب به طور کامل و فلج کردن حرکت گروه های مسلح در منطقه را ادامه می دهد.

این خبرنگار تأکید کرد که فقط 13 کیلومتر دیگر باقی مانده است تا امنیت شرق بزرگراه بین المللی دمشق- حلب تأمین شود.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه دو پهپاد گروه های مسلح در ادلب که به سمت پایگاه هوایی«حمیمیم» فرستاده بودند را سرنگون کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که ارتش سوریه بزرگراه بین المللی حلب دمشق را به طور کامل آزاد کرد.

یک منبع نظامی سوری نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود وارد شهر «خان العسل» در شمال غرب جاده بین المللی دمشق-حلب شده و با گروه های مسلح درگیر شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.