جهان هنوز از موج اول شیوع ویروس مرگبار کرونا عبور نکرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دکتر «مایک رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت، سه شنبه اعلام کرد که جهان هم چنان در « میانه موج اول شیوع ویروس کرونا» قراردارد.

به گفته این مدیر سازمان جهانی بهداشت در برخی از مناطق جهان از  جمله آمریکای جنوبی و در جنوب آسیا ویروس کرونا در اوج شیوع خود قراردارد.

هند برای هفتمین روز متوالی شاهد جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. آمار مبتلایان ثبت شده به این ویروس از مرز ۱۴۵ هزار نفر گذشت و تاکنون بیماری کووید-۱۹ جان بیش از ۴۱۰۰ در این کشور را گرفته است.

اما هشدار مدیراجرایی سازمان بهداشت جهانی بیش از همه در ارتباط با گستردگی شیوع ویروس کرونا در برزیل بود.

آمار مبتلایان در این کشور افزایش چشم گیری در دو هفته گذشته داشته است. بیش از ۳۷۵ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است و برزیل پس از آمریکا دومین مورد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. آمار کشته شدگان در این کشور از مرز ۲۳۰۰۰ نفر در روز سه شنبه عبورکرد.

مدیراجرایی سازمان جهانی بهداشت به مقامات برزیل از جمله «ژاییر بولسونارو» رییس جمهور این کشور هشدار داد تا به سرعت محدودیت های قرنطینه را رفع نکنند.

 بولسونارو یکی از معدود رهبران جهان است که از همان اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان قدرت مرگبار و تبعات غیرقابل پیش بینی آن را جدی نگرفت. در حالی که شهرداران برخی از شهرهای بزرگ برزیل بدون توجه به سهل انگاری های دولت، قرنطینه های سخت را به اجرا گذاشته ند اما رهبر راستگرای افراطی برزیل هم چنان برطبل خود می کوبد.

مایک رایان در سخنان خود تاکید کرد که میزان بالای مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر نشان می دهد که هم چنان دولت باید فروشگاه های غیرضروری را بسته نگاه دارد و اجازه تردد و گردهمایی به شهروندان را ندهد.

به جز رییس جمهور برزیل برخی از رهبران مذهبی وشهرداران این کشور نیز مخالف قرنطینه شهروندان هستند و براین باورند که دلیل شیوع ویروس تجمعات مذهبی نیست.

در ریو دوژانیرو، شهردار «مارسلو کریولا» که خود یک اسقف «اوانجلیست»(پیروان مسیحیت انجلیلی) است «موسسات و کلیساهای مذهبی» را در ردیف « نیازمندیهای ضروری» افراد قرار داده تا متولیان و کشیش ها بتوانند این مکان ها را بازنگاه دارند و هم چنان با وجود خطرات فراوان گردهمایی گسترده ای در این شهر از سوی معتقدان برگزار می شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.