گمانه زنی جدید سازمان بهداشت جهانی از احتمال ماندگاری کرونا به مانند ایدز و دیگر بیماری حکایت دارد.

 

به گزارش جماران ، سازمان بهداشت  جهانی هشدار داد که ویروس کرونا احتمالا مانند بیماری ایدز ماندگار و دائمی خواهد بود.

«مایکل رایان» مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت طی یک نشست خبری در ژنو هشدار داد که ویروس جدید کرونا (کووید-19) ممکن است مانند بیماری ایدز ( اچ‌آی‌وی) ماندگار و دائمی باشد.

وی در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا در جوامع به صورت یک بیماری بومی باقی خواهد ماند، گفت: در بسیاری از کشورهای جهان اقدامات فراوانی برای کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی انجام شده است. هنوز راه طولانی برای کنترل شیوع کووید -19 در پیش رو داریم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: همه ما نگران شروع امواج جدید این بیماری و سلامت جامعه و پیامدهای بحران اقتصادی هستیم.

وی تاکید کرد: ایدز از بین نرفت و همه به شرایط آن عادت کردند. ممکن است این ویروس نیز مانند ایدز باقی بماند. روش‌های درمانی و پیشگیری از ابتلا به ایدز پیدا شده و مردم مانند گذشته از آن نمی‌ترسند.

رایان با تاکید بر اینکه برای کاهش ریسک فعلی باید بیماری به طور قابل ملاحظه‌ای کنترل شود، گفت: بزرگترین امیدمان٬ پیدا کردن واکسن بسیار مؤثر برای این ویروس است که همه کشورها بتوانند عادلانه از آن بهره مند شود.

طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس جدید کرونا تولید شده است و حتی برخی از این واکسن‌ها مراحل بالینی خود را می‌گذرانند اما متخصصان حوزه پزشکی به دشواری‌ها یافتن واکسن‌های موثر برای مقابله با این ویروس واقف هستند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به 4 میلیون و 400 هزار و 900 نفر افزایش یافت و بیش از 300هزار نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

براساس آخرین آمار پایگاه اطلاع‌‌رسانی «ورلدومتر»، تاکنون 4 میلیون و 400 هزار و 900 مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است.

آمریکا با یک میلیون و 422 هزار و 164 مورد ابتلا به کووید-19 در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است.

اسپانیا با 271 هزار و 95 مورد، روسیه با 242 هزار و 271، انگلستان با 229 هزار و 705، ایتالیا نیز با 222 هزار و 104، برزیل با 180 هزار و 737، فرانسه با 178 هزار و 60 و آلمان با 173 هزار و 824 مورد ابتلا به کووید-19 در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.