شمار مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به دو میلیون و 833 هزار و 11 نفر رسیده که 197 هزار و 351 تن آنها فوت شده و 807 هزار و 232 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا نسبت به دو هفته پیش دو برابر شد و از مرز 925 هزار نفر گذشت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی با احتساب 26,396 مورد جدید در 24 ساعت گذشته، تا امروز شنبه 25 آوریل 2020 (6 اردیبهشت 99)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 925 هزار و 758 نفر رسید.

از این تعداد 52 هزار و 217 نفر جان باخته و 110 هزار و 432 نفر بهبود پیدا کرده اند.

بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون 21 هزار و 291 نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا جان باخته اند  و 277 هزار و 445 نفر هم مبتلا شده اند.

فرماندار ایالت نیویورک آمریکا بار دیگر درباره آغاز زودهنگام فعالیت‌ه ای اقتصادی در این ایالت هشدار داده است.

شمار مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به دو میلیون و 833 هزار و 11 نفر رسیده که 197 هزار و 351 تن آنها فوت شده و 807 هزار و 232 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.  

از میان یک میلیون و 828 هزار و 428 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 3 درصد آنها یعنی 58 هزار و 583 نفر وخیم گزارش شده است.

تاکنون 210 کشور و منطقه مختلف در سراسر جهان و همینطور دو کشتی بین المللی به کرونا آلوده شده اند.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

فرماندار نیویورک: کرونا از اروپا به آمریکا آمده، نه از چین

فرماندار ایالت نیویورک با اشاره به پژوهشی که نشان می‌ دهد کرونا از اروپا و نه از چین، وارد این ایالت شده است، گفت که مقررات ممنوعیت سفر از اروپا توسط دونالد ترامپ بسیار دیر به اجرا گذاشته شد و نتوانست از انتقال گسترده این بیماری جلوگیری کند.

 

کرونا به یک کشتی جنگی دیگر آمریکا سرایت کرد

وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که کرونا به یکی از ناوشکن‌ های نیروی دریایی این کشور سرایت و ماموریت آن را متوقف کرده است.

در همین حال، شبکه سی ان ان گزارش داد که آزمایش کرونای دستکم 18 ملوان کید مثبت اعلام شده است.

نخستین کشتی جنگی آمریکا که در آن کرونا شیوع پیدا کرد، ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» بود.

فعالیت ناو تئودور روزولت در یک ماه گذشته متوقف شده و هم اکنون در جزیره گوام در اقیانوس آرام لنگر انداخته است.

 

ترامپ از روند نزولی مبتلایان به کرونا در آمریکا خبر داد

رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که آمار مبتلایان به کووید19 در آمریکا روند نزولی یافته است از آمادگی ایالت‌ های این کشور برای بازگشایی اقتصاد خبر داد.

دونالد ترامپ در نشست روزانه مربوط به شیوع کرونا در آمریکا تنها با همراهی «مایک پنس» معاون اول و «استفان هان» رئیس هیات مدیره سازمان غذا و دارو حضور یافت و افزود: ما همچنان شواهدی را می‌بینیم که استراتژی فعالانه ما در سطح عالی کارایی دارد.

رئیس جمهور آمریکا که هیچ گاه از ماسک صورت استفاده نکرده است، گفت: ما از هر آمریکایی می خواهیم تا هوشیاری و بهداشت، فاصله اجتماعی و استفاده داوطلبانه از ماسک صورت استفاده کنند. ما کشور مان را بازگشایی می‌کنیم و دیدن آن بسیار هیجان‌انگیز است.

وی نشست خبری امروز را بدون پاسخ دادن به هیچ سوالی به پایان رساند.

 

تظاهرات در «مدیسون» علیه سیاست های ضد کرونایی دولت آمریکا 

صد‌ها معترض آمریکایی مقابل ساختمان کنگره «ویسکانسین» در مدیسون علیه سیاست های کرونایی دولت آمریکا تظاهرات کردند.

این در حالی است که روز جمعه بیشترین آمار مبتلایان جدید به کرونا در این ایالت آمریکایی ثبت شده است.

 

ابتلای 53 هزار نفر در برزیل

مقامات برزیل اعلام کردند دست اندرکاران یک قبرستان در «ماناس» شهری در منطقه آمازون به سبب وجود تعداد زیادی اجساد افرادی که به سبب آلودگی به کرونا جان باخته اند، مجبور به حفر گور‌های جمعی شدند.

روزنامه گاردین نوشت: کارکنان روزانه 100 جسد را دفن می‌ کنند که این تعداد، سه برابر بیشتر از متوسط تعداد اجسادی است که قبلا هر روز دفن می‌ شدند.

مقامات وزارت بهداشت برزیل تاکنون آلوده شدن حدود 53 هزار نفر به کرونا و فوت بیش از 3600 نفر را تایید کرده اند.

 

بسته ۹ میلیارد یورویی فرانسه و هلند برای نجات یک هولدینگ هواپیمایی

دولت‌ های فرانسه و هلند اعلام کردند که دستکم 9 میلیارد یورو به گروه هواپیمایی «ایرفرانس-کی.‌ال‌.ام» کمک مالی ارائه خواهند کرد.

این دو شرکت که همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و تحت قانون فرانسه، یک هولدینگ را تشکل داده اند، در هفته‌ های اخیر در حال مذاکره با دولت‌ های متبوع خود برای دریافت وام بودند.

شیوع کرونا و اعمال قرنطینه در بخش‌ های زیادی از جهان باعث شده تا صنعت هواپیمایی با بحران مالی مواجه شود.

 

کاهش محدودیت‌ های اجتماعی بلژیک

دولت بلژیک تصمیم دارد محدودیت‌ های اجتماعی اعمال شده به دنبال شیوع کرونا را به طور تدریجی از 4 مه( 15 اردیبهشت) کاهش دهد.

بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده و پیش تر یکی از کانون‌ های مرگ‌ ومیر در ارویا معرفی شده بود، تنها مجوز فعالیت مغازه‌ های مواد غذایی، مغازه‌ های بهداشتی و داروخانه را صادر کرده است. بیشتر شهروندان بلژیکی نیز به دلیل شیوع کرونا در منازلشان دورکاری می‌ کنند.

براساس اعلام دولت بلژیک، کافه‌ ها، رستوران‌ ها و برخی جاذبه‌ های گردشگری تا پیش از 8 ژوئن(19 خرداد) بازگشایی نخواهند شد.

تاکنون 44293 نفر در سراسر بلژیک به کرونا مبتلا شده‌ اند که 6679 فوتی به دنبال داشته است.

 

آخرین اخبار شیوع کرونا در آلمان

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به 154159 نفر رسید. از این تعداد، 5653 نفر جان باخته اند و 106800 نفر بهبود یافته‌ اند.

 

 

تنها نیمی از مبتلایان به کرونا در روسیه علائم بیماری دارند

نتیجه تحقیقات جدید در روسیه نشان می‌ دهد که 52 درصد از مبتلایان به کرونا علائم بیماری ندارند و شاید هرگز متوجه نشوند که زمانی کرونا گرفته‌ اند.

رئیس سرویس فدرال نظارات بر حقوق مصرف‌ کننده‌ ها و رفاه شهروندان اعلام کرد که نتایج تحقیقات جدید نشان می‌ دهد روند صعودی آشکاری در شمار مبتلایان به کرونا که علائم بیماری ندارند مشاهده می‌ شود.

به گفته وی، این افراد مبتلا شده، اما بیمار نشده‌ اند.

روسیه بعد از آمریکا بیشترین تست کرونا را از شهروندانش گرفته و تاکنون ابتلای نزدیک به 68 هزار نفر در کشور و مرگ 615 نفر تایید شده است.

در 24 ساعت گذشته 60 نفر در این کشور از کرونا جان باخته‌ اند.

 

چین مدعی آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا روی میمون شد

محققان شرکت داروسازی «سینو واک بیوتک» پکن ادعا می کنند برای نخستین بار واکسن کرونا ساخت این شرکت را با موفقیت، روی نوعی میمون به نام «رزوس» آزمایش کرده اند.

این واکسن که از یک فرمولاسیون قدیمی و متشکل از یک نسخه شیمیایی غیر فعال ویروس ساخته شده است هیچ عارضه جانبی آشکاری در میمون ها ایجاد نکرده و آزمایش انسانی آن هم از 16 آوریل (28 فروردین) آغاز شده است.

محققان این شرکت دارو سازی دو دوز مختلف از واکسن را به 8 میمون تزریق کردند این میمون‌ ها سه هفته بعد به طور مصنوعی با ویروس فعال کرونا آلوده شدند محققان یک هفته بعد نتیجه گرفتند در ریه‌ های 4 میمونی که واکسن با دوز بالا تزریق کرده بودند، هیچ اثری از ویروس دیده نمی‌ شود اما 4 میمون دیگر که واکسن را در دوزهای کمتری دریافت کرده بودند ویروس به طور نسبی در بدنشان وجود داشت اما قابل کنترل بود.

به نظر می‌ رسد که واکسن جواب داده است. اما «داگلاس رد»  از دانشگاه پیتسبورگ که در حال تهیه و آزمایش واکسن های COVID-۱۹ بر روی میمون ها است می گوید تعداد میمون هایی که آزمایش روی آنها صورت گرفته است کمتر از چیزی بوده است که بتوان آن را تعمیم داد.

نگرانی دیگر این است که میمون ها علائم شدیدی را که SARS-CoV-۲ در انسان ایجاد می کند ایجاد نمی کنند.

 

آمار مبتلایان آسیایی به بیش از 448 هزار نفر رسید

آمار مبتلایان به کرونا در قاره آسیا به 448 هزار 504 نفر و بهبود یافتگان 212 هزار و 948 نفر رسید.

حال 6 هزار و 60 نفر نیز وخیم اعلام شده است.

 

53 مورد جدید آلودگی به کرونا در تایلند

بخش بهداشت و درمان تایلند از 53مورد جدید آلودگی به کرونا و یک مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر داد.

 

ماه رمضان متفاوت مردم پاکستان با حضور کرونا

گسترش ویروس همه گیر کووید19 در پاکستان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و دولت ضمن تمدید مجدد طرح فاصله گذاری اجتماعی، سعی می‌ کند مردم را به خانه نشینی و عبادت در کنار خانواده‌ های خود با هدف مهار کرونا ترغیب کند؛ موضوعی که باعث شده تا مردم پاکستان امسال ماه رمضانِ متفاوتی را تجربه کنند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: تاکنون 11928 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 2755 بیمار کرونایی نفر تاکنون بهبود یافته‌ اند. 
دست کم 253 نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

 

تلاش افغانستان برای جلب کمک

دولت افغانستان برای مدیریت بهتر کرونا با هدف جلب کمک‌ های بین‌ المللی، تلاش‌ های خود را برای هماهنگی با بانک جهانی، کشورهای کمک کننده و نهادهای بین‌المللی تشدید کرد.

بانک جهانی برای مبارزه با کرونا در افغانستان متعهد به کمک 104 میلیون دلاری شده است که به گفته مقامات دولتی 60 درصد این کمک ها از طریق موسسات انجام خواهد شد.

دولت این کشور همچنین برنامه ملی مقابله با کرونا را تهیه کرده است که آن را با مشارکت کشورهای یاری کننده اجرا خواهد کرد.

در یک اقدام دیگر وزارت بهداشت افغانستان قرارداد 32 میلیون دلاری با یونیسف و صندوق کودکان سازمان ملل متحد برای حمایت از کودکان امضا کرد.

همچنین سفارت چین در کابل روز گذشته دومین محموله کمک کشورش به وزن 7 تن را به وزارت بهداشت افغانستان تحویل داد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 1330 تن رسیده است که از این جمله 188 نفر بهبود یافته و 43 تن دیگر هم جان باخته اند.

 

کارشناسان سازمان‌ ملل خواستار آزادی فلسطینیان زندانی شدند

کارشناسان حقوق‌ بشری سازمان‌ ملل متحد با صدور بیانیه‌ ای از رژیم صهیونیستی خواستند تا هزاران فلسطینی زندانی که با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند، آزاد کند.

کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد تاکید کردند که در زمان حاضر 4520 فلسطینی از جمله 183 کودک، 43 زن و 700 نفر که از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیستند، در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در آخرین آمار خود شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی را 15058 نفر و شمار جان باختگان را نیز 194 نفر اعلام کرد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در عربستان از 15 هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا پس از ثبت 1175 مورد ابتلای جدید از مرز 15 هزار نفر گذشت.

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت سعودی در نشست خبری روزانه گفت: مجموع موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در عربستان به 15102 مورد رسیده است و از این تعداد 12926 نفر همچنان تحت قرنطینه و درمان پزشکی قرار دارند. حال 93 نفر از مبتلایان وخیم است و سایر افراد در وضع پایداری به سر می‌ برند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.