شمار جان ‌باختگان کرونا در جهان از مرز 200 هزار تن گذشت؛ با این حال برخی کشورها از کاهش بحران خبر می ‌دهند و سازمان جهانی بهداشت هشدار داد افراد بهبودیافته لزوما در برابر ابتلای دوباره مصون نیستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد براساس آخرین آمار اعلامی به وسیله پایگاه اینترنتی سازمان جهانی بهداشت شمار قربانیان کرونا در جهان از 200 هزار نفر فراتر رفت و به 203 هزار و 289 نفر رسید.

از این تعداد که تاکنون بر اثر کرونا جان باخته ‌اند، حدود 54 هزار تن در آمریکا و حدود 92 هزار تن در چهار کشور اروپایی (ایتالیا 26 هزار، اسپانیا 23 هزار، فرانسه 23 هزار و انگلیس 20 هزار تن) بوده ‌اند.

 

Untitled

 

جدیدترین آمارها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و 921 هزار و 201 نفر به این ویروس مبتلا شده ‌اند و آمریکا بیشترین آمار مبتلایان در جهان را به خود اختصاص داده‌ است.

همچنین بیش از یک چهارم فوتی ها مربوط به آمریکاست.

امروز رکورد روزانه واگیری کرونا در آمریکا هم زده شد. بیش از 36 هزار نفر در یک روز تست مثبت دادند. با شروع آغاز فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در برخی ایالت های آمریکا  روند ابتلا جهش یافته است.

موسسه جان هاپکینز از جان باختن 2 هزار و 494 نفر در آمریکا بر اثر کرونا در فاصله زمانی 24 ساعت خبر داد. این در حالی است که افزایش آمار روزانه جان باختن ناشی از این ویروس در آمریکا باعث نگرانی شدید در این کشور شده است.

بر این اساس تا امروز یکشنبه 26 آوریل 2020 (7 اردیبهشت 99)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 960 هزار و 896 نفر رسید.

از این تعداد 54 هزار و 265 نفر جان باخته و 118 هزار و 162 نفر بهبود پیدا کرده اند.

بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است.

در سراسر جهان از میان یک میلیون و 880 هزار و 942 نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال 3 درصد آنها یعنی 57 هزار و 863 نفر وخیم گزارش شده است.

تاکنون 210 کشور و منطقه مختلف در سراسر جهان و همینطور سه کشتی بین المللی به کرونا آلوده شده اند.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ابتلای دوباره بهبودیافتگان

سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال ابتلای دوباره بهبود یافتگان به بیماری کووید19 هشدار دادو گفت هنوز مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افرادی که کرونا می‌ گیرند و بهبود می ‌یابند در برابر ابتلای دوباره به این بیماری مصون و محافظت شده اند.

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد تاکنون هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افرادی که از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند و دارای آنتی بادی هستند از ابتلای دوباره به این عفونت محفوظ خواهند بود.

 

اجازه انجام آزمایشات کرونا در برخی داروخانه ها در آمریکا

فرماندار ایالت نیویورک در آمریکا اعلام کرد بزودی سندی را امضا می کنیم که به موجب آن برخی از داروخانه های خاص اجازه خواهند داشت برای شناسایی موارد ابتلا به کرونا، آزمایشاتی انجام دهند.

 

تظاهرات در ایالت کارولینای جنوبی

ده ها نفر ضد مقررات قرنطینه ای در شهر «شارلوت» مرکز ایالت «کارولینای جنوبی» آمریکا تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پارچه نوشته هایی و سر دادن شعار و با به صدا درآوردن بوق خودروهای خود اعتراض خود را به مقررات قرنطینه ای در آمریکا نشان دادند.

 

باز هم داروی ترامپ جان یک آمریکایی را گرفت

یک مرد آمریکایی پس از استفاده از داروی مورد حمایت دونالد ترامپ برای درمان کرونا جان خود را از دست داد. «گری لینوس» 60 ساله به همراه همسرش «واندا» پس از آن که به جای «هیدروکسی کلروکین» از «فسفات کلروکین» استفاده کردند این حادثه برای آنها رخ داد.

 

کانادا

در کانادا نیز شمار جان ‌باختگان شبانه ‌روز اخیر 153 تن اعلام شد که 7 درصد نسبت به روز قبلش جهش داشت و مجموع قربانیان در این کشور را به 2465 تن رساند.

 

پنجمین کشور با بیش از 20 هزار جان ‌باخته

انگلیس روز شنبه با اعلام 20 ‌هزار و 319 جان ‌باخته، یکی از پنج کشور جهان شد که بیماری کرونا در آنها بیش از 20 هزار قربانی برجای گذاشته است.

البته از آنجا که آمار روزانه انگلیس شامل کسانی که در خانه یا سرای سالمندان درگذشته اند نمی شود، آمار واقعی قربانیان مسلما بیشتر است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور زیر انتقادات شدید قرار دارد که برای مقابل با کرونا بسیار دیر اقدام کرده است.

 

نشانه‌های امید در دو کشور اروپایی با بیشترین قربانی

ایتالیا روز شنبه کمترین تعداد مرگ بر اثر کرونا طی 40 روز اخیر را گزارش کرد.

به گفته مقام‌ های بهداشتی ایتالیا، در شبانه ‌روز اخیر 415 تن در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌ اند که پائین ‌ترین رقم از 17 مارس به شمار می ‌رود. به این ترتیب، مجموع جان ‌باختگان در ایتالیا به 26،384 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان جدید (2357 نفر) نیز پایین ‌ترین رقم طی پنج روز اخیر در این کشور به شمار می ‌رود.

اسپانیا نیز وضعیتی کمابیش مشابه داشت و روز شنبه از کاسته شدن تعداد مبتلایان و قربانیان جدید خبر داد.

به گفته مقام ‌های بهداشتی اسپانیا، در شبانه‌ روز اخیر 378 مرگ بر اثر کرونا در این کشور ثبت شد که دومین روز متوالی کاهش در آمار مرگ و میر را نشان می ‌دهد. مجموع جان ‌باختگان در اسپانیا اکنون به حدود 22902 تن رسیده است.

 

آزادی چند تن از سران مافیای ایتالیا

دادستان ضدمافیا گفته است که تنی چند از سران مافیای ایتالیا به دلیل شیوع کرونا از زندان آزاد شده و در حبس خانگی قرار گرفته ‌اند.

دولت ایتالیا برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ های این کشور به مقام‌ های قضایی اجازه داده کسانی را که کمتر از 18 ماه از حکمشان باقی مانده است، آزاد کنند تا بقیه حبسشان را در بازداشت خانگی طی کنند.

این اقدام مخالفت ‌هایی را در پی داشته و «ماتئو سالوینی» رهبر مخالفان دولت آن را «دیوانگی» توصیف کرده است.

به گفته وزارت دادگستری ایتالیا، از زمان شیوع کرونا در این کشور تاکنون 6500 نفر از شمار زندانیان کاسته شده که بخشی از آن مربوط به اقدامات مقابله‌ای با کووید19 است.

 

فرانسه

فرانسه که آمار جان باختگان در سرای سالمندان را محاسبه نمی ‌کند، گفت که شمار جان باختگان 369 مورد بالا رفت. از ابتدای ماه مارس تاکنون 22614 نفر در فرانسه مرده اند اما مقام ها می گویند که میزان مرگ در بیمارستان ها در حال کاهش است و شمار افراد بستری شده در آی سی یو برای هفدهمین روز پیاپی کاهش یافت.

 

حمایت روسیه از سازمان جهانی بهداشت

در پی انتقادهای تند آمریکا از عملکرد سازمان جهانی بهداشت و سپس قطع کمک‌ هایش به این نهاد، شماری از کشورها با این انتقادها همراهی کرده‌ اند اما روسیه از عملکرد سازمان جهانی بهداشت حمایت کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به رسانه‌ های این کشور گفت سازمان جهانی بهداشت در میانه این بحران دارد «کارش را به درستی انجام می ‌دهد» و انتقادهای آمریکا وارد نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را «چین-‌محور» خوانده و این سازمان به همدستی در پنهان ‌کاری چین متهم کرده است.

 

ابتلای دو مقام ارشد پارلمان روسیه

«دمیتری نوویکوف» معاون کمیسیون امور بین ‌الملل دومای روسیه از حزب کمونیست روسیه با توجه به عفونت دو ریه در بیمارستان بستری شده است.

«لئونید کالاشنیکوف» رئیس کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی و ارتباط با روس ها نیز به ایتارتاس گفت که به کرونا مبتلا شده است.

به گفته این نماینده دوما، بیماری کرونا از راننده به وی سرایت کرده است. 

در 24 ساعت گذشته، 5966 نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند تا تعداد کل مبتلایان به بیماری در این کشور به 74588 نفر و تعداد جانباختگان به 681 تن برسد.

 

افزایش مجدد آمار در برخی مناطق

مدیر سازمان بهداشت جهانی به افزایش آمار ابتلا به کووید19 در آفریقا، شرق اروپا، آسیای میانه و آمریکای جنوبی اشاره کرد.

«تدروس گبریسوس» گفت درحالی که به نظر می رسد بیشتر اپیدمی ها در اروپای غربی درحال تثبیت یا حتی رو به افول باشد، بسیاری کشورها تازه در آغاز راه هستند.

یکی از این کشورها سنگاپور است که برای مهار بیماری مورد ستایش قرار گرفته بود، اما اکنون شاهد افزایش موارد آلودگی است که عمدتا به کارگاه های صنعتی و خوابگاه های پرازدحام کارگری مربوط می شود.

کره جنوبی برای دومین روز متوالی مرگی را گزارش نکرد.

آمار سرانه مرگ در بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر از آمریکاست و آمار درگذشتگان در کل اروپا بیش از آمریکا بوده است.

برای مثال آمار مرگ در بلژیک با 11.4 میلیون نفر جمعیت 6917 نفر اعلام شده است. بیش از نیمی از این آمار مربوط به خانه های مراقبت از سالمندان بوده و عمدتا بر موارد مشکوک استوار است.

 

ترکیه؛ تلفات به بیش از 2700 تن رسید

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد این کشور در 24 ساعت گذشته 2861 مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است و 106 تن دیگر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

بدین ترتیب شمار تلفات ویروس کرونا در ترکیه به 2706 تن رسید.

تعداد کل موارد این بیماری هم به 107773 مورد رسیده است.

 

آخرین مبتلای حاد به کرونا در ووهان چین درمان شد

به دنبال درمان آخرین مبتلای حاد به کرونا در «ووهان» کانون شیوع کرونا در چین شمار بیماران دارای وضعیت حاد در این شهر به صفر رسید و تنها 12 بیمار با شرایط عادی بستری هستند.

رئیس کمیته ملی بهداشت و سلامت چین امروز یکشنبه اعلام کرد میزان بهبود کل مبتلایان به کرونا در ووهان 92.2 درصد و میزان بهبود مبتلایان حاد هم 88.9 درصد بوده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در چین به 82827 نفر رسیده است که 1634 تن آنها وارداتی هستند در عین حال یک هزار «ناقل خاموش» هم تحت نظارت پزشکی هستند شمار جان باختگان هم به 4642 تن رسیده است.

در 24 ساعت گذشته هم در چین 11 مبتلای جدید شناسایی شدند که 6 مورد آنها وارداتی و 5 مورد هم با منشا داخلی بودند.

 

لغو برخی از محدودیت ‌های وضع‌ شده به دلیل کرونا در هند

مقام ‌های هند اعلام کردند برخی از محدودیت ‌های وضع‌ شده به دلیل کرونا برداشته می ‌شود و برخی کسب و کارهای کوچک می‌ توانند فعالیت خود را به تدریج از سربگیرند.

با این حال در نقاط حاد کشور مقررات قرنطینه ادامه می ‌یابد.

هند بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت دارد و تاکنون ابتلای 26283 تن را به کرونا و مرگ 825 تن از آنان را ثبت کرده است.

 

شماری از مساجد افغانستان هنوز هم شلوغ هستند

علیرغم صدور فتوا از سوی وزارت حج و اوقاف مبنی بر ادای نماز در منازل، تعداد نمازگزاران در شماری از مساجد هنوز بالا است.

براساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان تاکنون 1463 نفر از مبتلایان به کرونا در 32 ولایت افغانستان شناسایی و 48 نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته ‌اند.

 

تعطیلی مدارس گرجستان تا سال تحصیلی آینده

نخست ‌وزیر گرجستان از تعطیلی مدارس این کشور به دلیل شیوع کرونا تا سال تحصیلی آینده خبر داد.

وی با ارائه برنامه دولت برای مقابله با بحران کرونا گفت: آموزش در مدارس سراسر گرجستان تا اول سپتامبر (11 شهریور ماه) از سر گرفته نخواهد شد. وی همچنین از روند آموزش آنلاین در این کشور ابراز رضایت کرد.

مدارس، مهد کودک‌ ها و دانشگاه‌ های گرجستان از 3 مارس (13 اسفند) گذشته به دلیل شیوع کرونا در این کشور تعطیل شد، ولی دانشگاه ‌ها و برخی مدارس این کشور به تازگی آموزش آنلاین را در دستور کار خود قرار داده ‌اند.

تاکنون 456 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که 132 نفر از آنها بهبود یافته و 56 نفر جان باخته‌ اند.

 

روند صعودی ابتلا به کرونا در مصر

مصر در شبانه روز گذشته 227 مورد جدید ابتلا به کووید19 را ثبت کرد.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 13 نفر از مبتلایان به کووید19 فوت کرده و 39 نفر بهبود یافتند.

از زمان شیوع کرونا در مصر تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس به 4319 نفر، فوتی ‌ها به 307 نفر و بهبود یافتگان به 1114 نفر رسیده است.

 

ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در سوریه

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد در چهار روز گذشته هیچ مورد ابتلا به کرونا در سوریه ثبت نشده است.

وزارت بهداشت در بیانیه ‌ای با اعلام این خبر افزود امروز 5 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافتند و آمار کل بهبود یافتگان به 11 نفر افزایش یافت. همچنین بنابه اعلام وزارت بهداشت سوریه، تا به امروز 42 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که سه نفر آنها فوت شدند.

 

سودان؛ صف طولانی خودرو‌ها در مقابل پمپ بنزین ‌ها

شبکه تلویزیونی سودان در گزارشی اعلام کرد مردم سودان به دلیل نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در این کشور صف ‌های طولانی در مقابل پمپ بنزین ‌ها تشکیل داده اند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.