شمار افراد مبتلا به کرونا ویروس به 68500 نفر رسید که از این میان، 1665 نفر جان باختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد چین اعلام کرده است که برای سومین روز پیاپی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و شیوع آن کاهش یافته است. کمیسیون بهداشت ملی چین در آمار روزانه خود به دو هزار و  9 مورد آلودگی به این ویروس در این کشور از جمله 1843 مورد در استان هوبی اشاره کرد، موضوعی که کاهش روزانه آلودگی به این ویروس را برای سومین روز پیاپی نشان می‌ دهد.

امروز یکشنبه مقامات رسمی اعلام کردند که 2009 پرونده ابتلای جدید به این ویروس را ثبت کرده‌ اند و 142 نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا از دست داده‌ اند.

موارد جدید در اوایل هفته به دنبال تغییر در نحوه شمارش مبتلایان رخ داده اما با این حال از آن زمان نیز تعداد در حال افت بوده است.

با توجه به این آمار در چین تاکنون 68500 نفر به این ویروس مبتلا شده‌ اند و تعداد جان‌ باختگان نیز 1665 نفر بوده است.

در خارج از چین بیش از 500 مورد ابتلا به کرونا در 30 کشور تایید شده و تنها 4 نفر در کشورهای فرانسه، هنگ‌ کنگ، فیلیپین و ژاپن فوت کرده‌ اند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین با تشریح آمار جدید گفت که این نشان می‌ دهد که شیوع این ویروس کنترل شده است.

یی گفت: ما تمامی مسائل مربوط به جلوگیری و پیشگیری همه جانبه را به خوبی انجام‌ داده‌ ایم و می‌ توانم بگویم که اینکار توسط هیچ کشور دیگری در این حد انجام نشده است.

از میان 3700 سرنشین کشتی تفریحی «دایاموند پرینسس» که در بندری در ژاپن قرنطینه است، تاکنون تست ویروس کرونا به روی 355 نفر مثبت بوده است. آمریکا، کانادا و استرالیا اعلام کرده‌اند که برای خارج کردن شهروندانش از این کشتی اقدام خواهند کرد. سفارت آمریکا در ژاپن اعلام کرد که شهروندان خود را از کشتی با 4 هواپیما خارج می کند.

به گزارش شبکه «ان اچ کی» ژاپن، حدود 400 شهروند آمریکایی مسافر این کشتی هستند. انتظار می رود افرادی که علائم بیماری نشان می‌ دهند در ژاپن تحت مداوا قرار گیرند.

پیشتر روز جمعه تقریبا 10 مسافر که بیش از 80 سال سن داشته و علائم بیماری کرونا ویروس در آنها مشاهده نشده بود از این کشتی خارج شدند. 

در عین حال مشخص شد که 8 فرد دیگر نیز در توکیو که به این کشتی مرتبط نبودند به بیماری مبتلا شده اند. اکثر آنها به نظر می رسد که از راننده تاکسی گرفته اند که اواسط هفته بیماری اش تشخیص داده شد.

روز گذشته با درگذشت یک گردشگر چینی در فرانسه، که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود، اولین مورد مرگ یک نفر در اثر این بیماری در خارج از قاره آسیا تایید شده است.

بنا به اعلام وزیر بهداشت فرانسه شخص درگذشته، یک مرد 80 ساله چینی از استان هوبی این کشور، در مرکز شیوع، بود.

سازمان بهداشت جهانی این بیماری جدید را به مخفف «بیماری ویروس کرونای 2019»، به نام «کووید 19» می‌ خواند.

روز شنبه «تدرو آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که باید نحوه عملکرد چین در خصوص کنترل شیوع این بیماری را ستود.

وی در عین حال همزمان از همه کشورها خواست که برای ورود این ویروس آمادگی داشته باشند.

در خارج از چین بیش از 500 مورد بیماری کووید-19 در 26 کشور ثبت شده است.

در تحولی دیگر تست کووید-19 به روی یک زن 83 ساله آمریکایی که از مسافران یک کشتی تفریحی بود که در کامبوج پهلو گرفت، بعد از پرواز به مالزی مثبت نشان داده است.

پیشتر پنج بندر از جمله جزیر گوام آمریکا از پذیرش کشتی تفریحی «ام اس وستردم» خودداری کرده بودند اما کامبوج به آن اجازه ورود داد.

این زن و شوهرش در میان 145 مسافری بودند که بعد از ورود به کامبوج به مالزی پرواز کردند.

با این حال تاکنون هیچ مورد دیگری از ابتلا در میان 1455 مسافر و 802 خدمه کشتی ثبت نشده است.

هرچند که در چین بالای 60 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌ اند و گسترش آن به عنوان بحران جهانی اعلام شده، هنوز کرونا به یک همه‌ گیری جهانی تبدیل نشده است.

به غیر موارد ثبت شده در کشتی دایاموند پرینسس در ژاپن در دیگر کشورها شمار مبتلایان از چند 10 نفر بیشتر نیست.

تنها حدود یک درصد از مبتلایان به کرونا درگذشته‌ اند و بالای 80 درصد مبتلایان بدون مشکلات وخیم درمان شدند.

ر حالی که استان هوبی از سه هفته پیش در قرنطینه است و ارتباط آن با جهان همچنان قطع است و چند شهر شرقی چین تدابیر شدیدی برای مهار این بیماری اتخاذ کردند، پکن نیز روز جمعه محدودیت هایش را برای جلوگیری از گسترش این ویروس تشدید کرد.

روزنامه پکن دیلی گزارش داد پایتخت چین از این پس همه کسانی را که از خارج وارد می‌شود مجبور می‌کند 14 روز خانه یا هتل خود را ترک نکنند و در غیر این صورت مجازات خواهند شد. فعالیت در این شهر نیز تا حد زیادی فلج شده است و بسیاری از شرکت‌ ها کارمندانشان را به دور کاری وادار کردند.

این آیین نامه که چگونگی اجرای آن به تفصیل توضیح داده نشده است در شرایطی به اجرا گذاشته می‌ شود که بسیاری از چینی‌ ها در پایان تعطیلات سال نوی قمری قرار است به خانه خود بازگردند.

به گفته «لیو شیائومینگ» معاون وزیر حمل و نقل چین، حدود 283 میلیون سفر در فاصله 25 ژانویه تا 14 فوریه در این کشور انجام شده است. بیماری همه گیر کووید-19 جهان را در حالت آماده باش نگه داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جماران کرونا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.