گزارش مراکز رصدکننده نشان از آن دارد که در شبانه‌ روز اخیر با اندکی کاهش در مرگ‌ ومیرها و تعداد مبتلایان، در کشورهای مختلف حدود 28 هزار مبتلای جدید و بیش از 2000 جان‌ باخته جدید ثبت شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی با احتساب 23،704 مورد جدید در 24 ساعت گذشته، تا امروز یکشنبه 20 آوریل 2020 (1 اردیبهشت 99)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 764 هزار و 265 نفر رسید.

از این تعداد 40 هزار و 565 نفر جان باخته و 71 هزار و 12 نفر بهبود پیدا کرده اند.

شمار مبتلایان به کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به دو میلیون و 407 هزار و 537 نفر رسیده که 165 هزار و 82 تن آنها فوت شده و 625 هزار و 304 نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.  

بسیاری از کشور‌ها به منظور جلوگیری از همه گیری کرونا، مقررات قرنطینه را تمدید، قوانین سخت‌ تر و تمهیدات شدیدتری درخصوص رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی اتخاذ کردند که اخبارهای مرتبط را در بخش زیر می خوانیم:

آمار آمریکا همچنان صعودی

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درصدد بازگشایی پلکانی کشورش پس از وضع مقررات قرنطینه عمومی و وضعیت اضطراری است شمار قربانیان کووید19 در آمریکا از مرز 40  هزار نفر عبور کرد.

آمار قربانیان ثبت شده در ایالات متحده طی روز‌های اخیر بعد از احتساب موارد مضاعف مرگ «با احتمال مرتبط بودن» با کووید19 که پیشتر در سرشماری رسمی قربانیان به حساب نیامده بود،‌ به یکباره سنگین‌ تر شد.

 

شمار جان‌ باختگان نیویورک به مرز 18 هزار نفر رسید

طبق آخرین آمارها، شمار موارد فوتی ثبت شده در ایالت نیویورک همچنان در حال افزایش است و به 17627 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید19 نیز در این ایالت به بیش از 242570 نفر رسیده است.

 

قرنطینه اختیاری بومیان پرو 

بومیان مناطق «شیپیبا و اِسه اِخا» در زمین‌ های آمازون کشور پرو، دست به آغاز قرنطینه اختیاری زدند. این اتفاق پس از مشاهده علائم کرونا در این هفته در یک زوج از این اقوام بومی رخ داد.

این ویروس در پرو 14420 فرد را مبتلا کرده و سبب فوت 348 فرد دیگر شده است. بومیان انتظار دارند که از بیش از 300 عضو این جوامع، آزمایش تشخیص ویروس گرفته شود.

همچنین آنها به دلیل نبود پوشاننده‌ های دهان، ماسک‌ هایی بدوی از جنس برگ گیاه به وجود آورده اند. این برگ ها، برگ‌ هایی هستند که برای پیچیدن غذا نیز از آنها استفاده می‌ شود.

 

حضور «ترامپ برزیل» در جمع مخالفان قرنطینه

«جائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در تظاهرات مخالفان محدودیت قرنطینه در «برازیلیا» پایتخت این کشور شرکت کرد.

وی که مخالف این محدودیت ها و خواهان بازگشایی مراکز تجاری در شهرهای برزیل است، بدون ماسک در جمع تظاهرات کنندگان حاضر شد.

همزمان، هواداران بولسونارو در شهرهای دیگر برزیل هم علیه محدودیت های اعمال شده تظاهرات کردند.

کنگره و دیوان عالی برزیل از برقراری سیاست های فاصله گذاری اجتماعی در ایالت های مختلف این کشور حمایت کرده اند.

بسیاری از دولت های ایالتی و محلی در برزیل با تعطیل کردن مدارس و کسب و کارهای غیرضروری، محدودیت هایی مختلفی را در این کشور به اجرا گذاشته اند.

برزیل بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در آمریکای لاتین گزارش کرده است. بیش از 38 هزار مبتلا به کرونا در برزیل شناسایی شده اند و دست کم 2462 نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

 

شمار جان باختگان کرونا در انگلیس به بیش از 16 هزار نفر رسید

شمارجان باختگان کرونا در بیمارستان‌ های انگلیس بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت و درمان این کشور با 596 نفر افزایش (که کمترین افزایش در دو هفته اخیر است) به 16600 نفر رسید.

شمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در انگلیس هم به 120067 نفر رسیده است. د

ر پی ادامه خط صعودی شمار بیماران و قربانیان کرونا در انگلیس، دولت مدت 3 هفته‌ ای محدودیت‌ ها و ممنوعیت‌ های وضع شده در این کشور را از پنجشنبه گذشته به مدت 3 هفته دیگر تمدید کرده است.

 

شمار قربانیان کرونا در ایتالیا در آستانه 24 هزار نفری

در 24 ساعت گذشته با فوت 433 نفر دیگر در ایتالیا شمار قربانیان کرونا در این کشور به 23660 نفر رسید.

هم اکنون تعداد کل مبتلایان به کرونا نیز به 178،972 نفر افزایش یافته است. همچنین تعداد کل بهبودیافتگان به 47055 نفر رسیده است.

دولت ایتالیا از کاهش گام به گام مقررات محدودیت‌ های شدید اجتماعی و آغاز مجدد برخی از فعالیت‌ های تجاری و اقتصادی در این کشور در دو هفته آینده خبر داد.

ایتالیا از یک ماه و نیم پیش در قرنطینه سراسری به سر می‌ برد و ادامه تعطیلی درازمدت کسب و کار در این کشور، پیامد‌های سنگینی را برای اقتصاد آن به همراه داشته است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در آلمان/ کاهش محدودیت‌ های تردد

موسسه رابرت کخ آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید19 در آلمان به 145742 نفر و شمار تلفات نیز با 110 نفر افزایش به 4642 نفر افزایش یافت.

آلمان کاهش محدودیت‌ ها بر تردد شهروندان خود را که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود، از صبح امروز کاهش داد.

بر اساس تصمیم دولت آلمان بیشتر مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها بازگشایی می‌ شود.

دولت آلمان اعلام کرد مغازه‌ هایی که مساحت آنها کمتر از 800 متر مربع است، می‌ توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در سوئیس بیش از 27 هزار نفر/ اعمال مذهبی در کلیسا‌ها همچنان ممنوع

براساس تازه‌ ترین اطلاعات وزارت بهداشت سوئیس، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 27740 نفر رسیده است. 1393 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

براساس تصمیم دولت سوئیس، اعمال مذهبی در کلیسا‌ها به علت بحران کرونا همچنان ممنوع است و تا 8 ژوئن در کلیسا‌ها بسته خواهد ماند.

 

روسیه صفحه مجازی شناسایی مکان‌ های آلوده را راه انداخت

در پی افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه، اماکن پرخطر و محل زندگی افراد مبتلا به کرونا، در دسترس عموم شهروندان پایتخت قرار گرفت.

این اقدام به ساکنان مسکو امکان می‌ دهد، پیش از سفر درون شهری، از محل زندگی مبتلایان به کرونا و میزان خطر ابتلا به این بیماری در ساختمان‌ها و اماکن عمومی از طریق مراجعه به نقشه ماهواره‌ ای و فضای مجازی مطلع شوند.

 

جریمه و پیگرد قضایی هزاران نفر در ترکیه به علت نقض مقررات ممنوعیت خروج از خانه​

بیش از 20398 نفر به علت نقض مقررات ممنوعیت خروج از خانه در 31 استان ترکیه از جمله «آنکارا، استانبول، ازمیر» جریمه شدند و یا تحت پیگرد اداری و قضایی قرار گرفتند.

دولت ترکیه در چارچوب مقابله با شیوع کرونا از ساعت 24 جمعه 17 آوریل تا ساعت 24 دیشب در 31 استان این کشور مقررات ممنوعیت خروج از خانه را اجرا کرد.

وزارت کشور ترکیه تاکید کرد نیرو‌های پلیس و ژاندارمری در روز‌های آینده نیز به فعالیت‌ های خود در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری‌ های اجتماعی در بازار‌ها و مراکز خرید‌ میادین و خیابان‌ ها ادامه خواهند داد.

ممنوعیت‌ هایی که درباره ممنوعیت خروج از خانه افراد کمتر از 20 سال و بالاتر از 65 سال در سراسر ترکیه اعلام شده است‌‌، همچنان ادامه دارد.

 

ارائه خدمات بهداشتی کرونا به خارجی‌ ها در چین

مقامات استان «گوانگ دونگ» واقع در جنوب چین اقدامات کنترلی و موارد مربوط به جلوگیری از شیوع کرونا را درباره خارجی‌ ها نیز اعمال می‌ کنند. شهر گوانگ دونگ از مناطقی محسوب می‌ شود که افراد از کشور‌های مختلف مرتبا به آنجا رفت و آمد می‌ کنند.

 

84 مورد جدید آلودگی به کرونا در مالزی

 مالزی از 84 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به این ویروس در مالزی به 5389 نفر رسید.

مالزی همچنین از جان باختن یک نفر دیگر بر اثر کرونا و افزایش آمار به 89 نفر خبر داد.

 

افزایش آمار کرونایی ها در هند/ استفاده از ماکت فیل برای آگاهی بخشی در مورد کرونا

از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 17265 نفر رسیده است. 2547 نفر از بیمارستان مرخص شدند. همچنین 543 نفر جان باختند.

پلیس هند برای آگاهی بخشی در مورد کرونا، ماکت یک فیل در ابعاد واقعی را که ماسک به صورت داشت در سطح شهر «چنای» در جنوب هند گرداند.

اداره پلیس این شهر امیدوار است این کارزار مردم را تشویق کند تا از خود محافظت کنند و به قرنطینه احترام بگذارند.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به 10647 نفر

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد ابتلای 13 نفر دیگر به کووید19 در این کشور تائید شده است که به این ترتیب شمار مبتلایان به 10647 نفر افزایش یافت.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی همچنین اعلام کرد شمار تلفات مبتلایان به کرونا نیز به 236 نفر رسیده است.

در مجموع 8114 نفر از مبتلایان به کووید19 نیز در کره جنوبی بهبود یافته اند.

 

اذعان کره شمالی به وجود کرونا در این کشور

مقام‌ های کره‌ شمالی سرانجام بعد از ماه ها تکذیب اخبار مبنی بر وجود کرونا در کشورشان، از تکذیبیه ها دست برداشته و به وجود این ویروس مرگبار در کشورشان اعتراف کردند.

چند مقام رسمی کره شمالی در نطق عمومی اعلام کردند که به رغم بسته بودن مرزهای زمینی و هوایی این کشور، کرونا از اواخر ماه مارس (10 روز اول فروردین) به این سو از راه های غیر محسوس وارد این کشور شد.

این مقامات از پیونگ یانگ پایتخت و استان های «هوآنگائه جنوبی و هامگیونگ شمالی» به عنوان مناطق کرونا زده کشورشان نام بردند.

از ژانویه (10 دی 1398) تاکنون بیش از 20 نفر در این کشور با علایم مشکوک جان خود را از دست دادند.

 

افزایش شمار مبتلایان در قزاقستان به 1735 نفر

وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد ابتلای 24 نفر دیگر به کرونا در این کشور تایید شد و شمار مبتلایان به 1735 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد جدیدترین آمار‌ها نشان می‌ دهد 19 فرد مبتلا به کرونا نیز جان باختند و 401 نفر نیز بهبود یافته اند.

 

تمدید قرنطینه در جمهوری آذربایجان

وضعیت ویژه قرنطینه در جمهوری آذربایجان از ساعت 24 امشب به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.

 

ابتلای 20 کارمند ریاست جمهوری افغانستان تایید شد

«صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تایید کرده که حدود 20 نفر از کارمندان ارگ ریاست جمهوری افغانستان به کرونا مبتلا شده‌ اند.

 

شناسایی نخستین بیمار کرونایی در شرق سوریه

منابع خبری وابسته به گروه‌ های مسلح از تشخیص نخستین بیمار مبتلا به کرونا در شرق سوریه خبر دادند.

بیمار زنی 60 ساله اهل روستای «ابریهه» در جنوب شرق استان «دیرالزور» است.

این بیمار اکنون در بیمارستان «الکسره» در شهر دیرالزور قرنطیه شده است.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد: با شناسایی یک بیمار جدید تعداد کل بیماران کرونایی در این کشور به 39 نفر افزایش یافت.

از این تعداد 5 نفر بهبود یافتند و 3 نفر هم درگذشتند.

 

یک نفر به شمار مبتلایان کرونا در لبنان اضافه شد

در لبنان در 24 ساعت فقط یک نفر به کرونا مبتلا شده است.

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به ویروس کرونا را 673 نفر اعلام کرد.

99 نفر از مبتلایان به این ویروس بهبود یافتند و 21 نفر هم جان باخته اند.

 

کرونا سخنگوی وزارت اوقاف مصر را برکنار کرد

سخنگوی وزارت اوقاف مصر در پی اظهاراتی درباره  باز بودن مساجد در ماه مبارک رمضان با وجود شیوع کرونا برکنار شد.

وزیر اوقاف مصر «احمد القاضی» را برکنار و خاطرنشان کرد که اظهارات وی موضع وزارت اوقاف نیست.

سخنگوی وزارت اوقاف مصر گفته بود که این وزارتخانه پیشنهادی را مبنی بر باز بودن مساجد در ماه مبارک رمضان صرفا برای ائمه جماعات با هدف برگزاری نماز تراویح و بدون حضور نمازگزاران بررسی می کند.

وزیر اوقاف مصر خاطرنشان کرد که این وزارتخانه، حفظ جان مردم را در تمامی تصمیم گیری های خود به عنوان یک اصل در اولویت قرار می دهد.

وزارت بهداشت مصر از ثبت 112 مورد جدید ابتلا به کرونا و فوت 15 تن دیگر خبر داد. شمار مبتلایان به کرونا در مصر تا به 3144 تن و شمار جانباختگان نیز به 239 تن رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.