کرونا به سرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت و اکثر کشورها را درگیر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان امروز سه شنبه 7 آوریل (19 فروردین) گزارش داد مرکز آمار مبتلایان به کرونا در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تا به این لحظه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 346 هزار و 37 تن رسید.

دانشگاه جان هاپکینز همچنین افزود تعداد جان باختگان  کرونا در جهان نیز به 69 هزار و 501 تن رسیده است.

تاکنون 265 هزار و 887 تن از مبتلایان به کرونا در جهان بهبود یافته اند.

مهمترین و جدیدترین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و همچنین اقدامات کشور‌ها برای جلوگیری از همه‌ گیری کووید19 به شرح ذیل است:

 

آمریکا و اروپا همچنان درصدر

آمریکا با 337 هزار و 385 مورد مبتلا (10،876 مورد تلفات) بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان دارد. این کشور 381 مرد جدید ابتلا و 5 مورد جدید فوتی به ثبت رسانده است.

ایندیپندنت از میزان بالای مرگ سیاهپوستان آمریکا بر اثر کرونا به دلیل نژادپرستی خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرده که شماری از افراد حاضر در دو کشتی بیمارستانی که برای درمان بیماران به نیویورک و لس آنجلس اعزام شده اند، به کرونا مبتلا شدند.

با روند افزایشی بیماران مبتلا به کووید19 در ایالت‌ های آمریکا و همچنین بسیاری از کشور‌های جهان، دولتمردان به تشدید تدابیر امنیتی و بهداشتی روی آورده و برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی و وادار نمودن مردم به تعلیق فعالیت‌ های غیرضروریشان، جریمه‌ ها را چندین برابر و تداوم سیاست‌ های مربوط به قرنطینه را اجرا کرده اند.

فرماندار نیویورک اعلام کرد مدارس و دیگر فعالیت‌ های غیر اساسی تا 29 آوریل (10 اردیبهشت) تعطیل و جریمه تخطی از قرنطیه دو برابر خواهد شد.

نشریه نیویورک پست نوشته است اجساد قربانیان کرونا در آمریکا به طور موقت در پارک‌ ها دفن می‌ شوند. رئیس کمیته بهداشت شورای شهر نیویورک  گفته اگر ظرفیت گورستان‌ ها برای حجم زیاد اجساد جدید قربانیان کرونا کافی نباشد، می‌ توان از پارک‌ های شهر برای دفن آنها استفاده کرد.

سناتور «لیندسی گراهام» در توئیترش نوشت اگر قرار بود من تصمیم بگیرم کل جهان باید صورتحسابی را برای بیماری کرونا به چین بفرستند. این سومین بیماری همه گیر است که از چین بروز می‌ کند.

اسپانیا و ایتالیا بعد از آمریکا بیشترین مبتلا به کرونا را در جهان دارند. اسپانیا با 136 هزار و 675 مبتلا (13 هزار و 341 مورد تلفات) و ایتالیا با 132 هزار و 547 مبتلا (16 هزار و 523 مورد تلفات) در مکان سوم و چهارم در این رده بندی قرار دارند. 

تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 103 هزار نفر عبور کرد و به 103 هزار و 375  نفر (1،810 مورد تلفات) رسید. دولت آلمان علاوه بر یک تریلیون یورویی که پیشتر به مقابله با پیامدهای کرونا تخصیص داده بود، یک بسته جدید محرک‌ های اقتصادی اعلام کرد.

فرانسه 98 هزار و 10 مورد مبتلا و 8،911 مورد تلفات، چین 81 هزار و 740 مورد مبتلا و 3331 مورد تلفات، انگلیس 51 هزار و 608 مورد مبتلا و 5،373 مورد تلفات در رده‌ های بعدی هستند.

فرانسه روز دوشنبه با ثبت بیش از 830 مرگ بر اثر کووید19 بدترین روز خود را از آغاز همه گیری کرونا در این کشور گذارند.

 

تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز پنج‌ شنبه خبر دادند. 

دستور کار این جلسه بررسی شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان است.  

 

جنگ ماسک در اروپا 

خبرگزاری فرانسه از جنگ ماسک در اروپا و مداخله امانوئل ماکرون در این زمینه خبر داد.

 

فشار بر ارتش‌ های اروپایی

ارتش‌های اروپا بخشی از ماموریت‌ های خود را لغو کرده و بسیج شده‌ اند تا به جنگ کرونا بروند اما احتمال نفوذ  این ویروس به میان نظامیان، نیروهای مسلح این قاره را نگران کرده و تحت فشار قرار داده است.

برای نمونه، آلمان 15 هزار سرباز برای کمک به مقام‌ های محلی بسیج کرده و لهستان هزاران نیروی نظامی را مامور کرده است تا برای اعمال قوانین و محدودیت‌ های قرنطینه به خیابان‌ ها بروند.

 

انگلیس؛ نخست وزیر به «آی‌ سی‌ یو» منتقل شد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به کرونا مبتلاست، به علت وخامت حالش به بخش مراقبت‌ های ویژه بیمارستان منتقل شد.

خبرنگار فایننشال تایمز نوشت افرادی با شرایط بوریس جانسون، 50 درصد شانس زنده ماندن دارند.

در انگلیس شمار بیماران و قربانیان کرونا همچنان به صورت جهشی در حال افزایش است.

 

ایتالیا؛ مرگ 90 پزشک

سازمان نظام پزشکی ایتالیا در تازه‌ ترین گزارش خود در خصوص تعداد پزشکان ایتالیایی جان باخته بر اثر آلوده شدن به کرونا اعلام کرد: در مجموع تا به حال تعداد 87 پزشک جان خود را از دست داده اند.

موسسه عالی بهداشت ایتالیا نیز در تازه‌ترین گزارش خود گفت: در کل تعداد 12 هزار و 252 نفر از کادر درمانی این کشور نیز به این ویروس آلوده شده اند.

ایتالیا روز یکشنبه شاهد کمترین تعداد مرگ‌ ومیر در دو هفته اخیر بود و به گفته ارشدترین مقام بهداشتی این کشور، «شیب منحنی آغاز به پایین آمدن کرده و تعداد مرگ‌ ها در حال کاهش است».

 

فرانسه؛ چهارمین هفته قرنطینه/ تاکید وزیر کشور بر نظارت بر قرنطینه خانگی

فرانسه که همچنان در سختی به سر می‌ برد، وارد چهارمین هفته قرنطینه خانگی شد.

وزیر کشور فرانسه بر نظارت بخشداران منطقه‌ ای فرانسه بر قرنطینه خانگی در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کووید19 تاکید کرد.

فرانسه و پرتغال روز دوشنبه از ادامه روند نزولی شمار مبتلایان جدید و همچنین کاهش مرگ‌ ومیر خبر دادند و اتریش نیز احتمال کاسته شدن از مقررات قرنطینه را مطرح کرده است.

 

برزیل؛ اوضاع نگران کننده

وزارت بهداشت برزیل از ثبت 64 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب شمار قربانیان به کرونا در برزیل به 553 مورد افزایش پیدا کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل هم به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است تا جایکه تا الان بیش از 12 هزار نفر در این کشور مبتلا به ویروس شده اند.

 

اکوادور؛ کمبود تابوت

با افزایش شمار مبتلایان و جان‌ باختگان کرونا در اکوادور، این کشور با کمبود تابوت مواجه شده و اجساد در کانتینرهای بزرگ سردخانه‌ ای نگهداری می‌ شوند.

اکوادور شناسایی 318 مورد ابتلا به کرونا را تایید کرده که یکی از بالاترین ارقام ابتلا به کرونا در کشورهای آمریکای لاتین است. اما رئیس جمهور اکوادور هفته جاری گفت که آمار واقعی بسیار بالاتر است و روزانه بیش از 100 جسد از خانه‌ ها جمع‌ آوری می شود.

مردم به دلیل وضع قوانین سختگیرانه در قرنطینه به سر می‌ برند و امکان خاکسپاری جان‌ باختگان را ندارند.

 

کانادا؛ کمبود اقلام حفاظتی

در کانادا، فرماندار ایالت «اونتاریو» که میزبان 42 درصد از جمعیت این کشور است، گفته بیمارستان ها احتمالا تا یک هفته دیگر با کمبود اقلام حفاظتی چون ماسک صورت روبرو خواهند شد.

 

چین؛ بدون فوتی

مقامات بهداشتی چین امروز سه شنبه اعلام کردند برای نخستین بار بعد از شیوع کرونا در این کشور، در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی در چین بر اثر کرونا ثبت نشده است.

در 24 ساعت گذشته، 32 مورد وارداتی مبتلا به کرونا و 30 مورد ناقل خاموش هم در این کشور ثبت شده است.

با ترخیص 89 بیمار در شبانه روز گذشته در این کشور، شمار کل بهبود یافتگان در چین به 77 هزار و 167 تن رسیده است.

«ووهان» مرکز استان هوبی که نزدیک به 76 روز است که در قرنطینه است قرار است از بامداد فردا چهارشنبه به طور کلی از قرنطینه خارج شود و مردم اجازه ورود به این شهر پیدا کنند.

 

ژاپن؛ کمبود تخت برای بیماران

با توجه به اینکه ژاپن با موج تازه ای از شیوع کرونا مواجه شده است کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران در برخی از کلانشهرها از جمله توکیو مشکل ساز شده است.

برخی از دست اندرکاران امور پزشکی در این کشور این وضعیت را خطر بزرگی برای نظام پزشکی ژاپن می دانند و نسبت به شیوع گسترده و تاثیر آن بر فروپاشی سامانه های پزشکی کشور هشدار داده اند.

 

تاجیکستان؛ 13 نفر در قرنطینه

تاجیکستان اعلام کرد در مرگ یک نفر به علت «ذات الریه» در یکی از مناطق دورافتاده این کشور، 13 نفر به قرنطینه فرستاده شدند.

به گفته مقام‌ های تاجیکستان، این فرد بتازگی از یک جشن عروسی در قرقیزستان بازگشته بود و پس از مرگ او در بیمارستانی در استان «سُغد» 13 تن از جمله معاون رئیس بیمارستان قرنطینه شدند.

دولت تاجیکستان می‌ گوید تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است.

 

پاکستان؛ راه اندازی مرکز آزمایش کرونا از داخل خودرو در کراچی​

پاکستان اعلام کرد در کراچی نیز یک مرکز آزمایش کرونا از داخل خودرو راه‌ اندازی کرده است.

مقام‌ های بهداشتی پاکستان می‌ گویند تاکنون از بیش از 35 هزار تن در این کشور آزمایش کرونا گرفته‌ اند که نتیجه بیش از 3000 تن از آنان مثبت بوده است. عمده مبتلایان در ایالت پنجاب هستند که پرجمعیت‌ ترین ایالت پاکستان است.

 

هند؛ ابتلای 140 هندی از دیشب تاکنون

در هند تعداد مبتلایان به کرونا در هند در 12 ساعت گذشته 140 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد: شمار مبتلایان کرونا در هند 4421 نفر گزارش شدند. از بین این افراد 326 نفر از بیمارستان مرخص شدند. تاکنون 114 نفر جان باختند.

 

اندونزی؛ بیشترین افزایش آمار مبتلایان طی یک روز

اندونزی شاهد بیشترین افزایش آمار مبتلایان به کرونا در یک روز بوده است.

افزایش آمار تلفات کرونا در میان پزشکان که از هفته‌ گذشته دو برابر شده است، به دلیل عدم وجود تجهیزات محافظتی و پزشکی در اندونزی، انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

218 مورد ابتلای دیگر در اندونزی گزارش شده است که شمار کل مبتلایان را به 4949 تن رساند. 209 نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌ اند. 

 

عربستان؛ مقررات منع آمد و شد 24 ساعته

وزارت کشور عربستان دوشنبه شب از اجرای مقررات منع آمد و شد 24 ساعته در استان های «جده، طائف، قطیف، الخبر» و شهر ریاض خبر داد.

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که مقررات منع آمد و شد کلی در شهرهای «ریاض، تبوک، دمام، ظهران و هفوف» نیز اجرا می شود.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، شهروندان سعودی اجازه دارند که تنها برای تامین نیازهای ضروری خود در محدوده محل سکونتشان از منزل خارج شوند.

پیش از این نیز منع آمد و شد در شهرهای مکه و مدینه به مدت 24 ساعت به اجرا در آمده بود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عربستان، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 2605 نفر رسیده و تاکنون 38 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان دوشنبه شب با هشدار به شهروندان این کشور برای ماندن در خانه، گفت: در صورت رعایت نکردن این توصیه‌ ها، ممکن است صدها هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا شوند.

وی افزود: تنها 50 درصد شهروندان به توصیه های بهداشتی عمل کرده و در خانه های خود مانده اند.

 

فلسطین اشغالی؛ اجرای قرنطینه کامل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قرنطینه کامل فلسطین اشغالی به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

بنیامین نتانیاهو در سخنانی که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا از ساعت 16 امروز سه شنبه قرنطینه کامل در سرزمین های اشغالی اجرا می‌ شود و از خروج مردم از منازلشان در اعیاد فصح جلوگیری خواهد شد.

کابینه نتانیاهو باید برای اجرایی شدن این طرح آن را تصویب کنند.

از دیگر محدودیت‌ هایی که اجرا خواهد شد، تعطیلی وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین جلوگیری از تردد میان شهرهاست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مقابله با کرونا را یک جنگ بیولوژیک تلقی و درخواست کرده است پرونده مبارزه با این ویروس از وزارت بهداشت این رژیم به وزارت جنگ واگذار شود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین‌ های اشغالی را 8430 نفر اعلام کرده و 49 نفر نیز تاکنون جان خود را از دست دادند.

 

********

در مجموع: 1،347،343 مورد کلی ابتلا، 1339 مورد جدید ابتلا، 74،769 مورد فوتی، 284،882 مورد بهبودی، و 47،378 مورد وخیم در 209 کشور، منطقه و سرزمین در جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.