سید هادی بهادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مواضع شفاف و سخنان رئیس‌جمهوری در اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل، معادلات سیاسی غرب را برهم می‌زند و به کسانی‌که سعی در به چالش کشیدن ایران دارند، پاسخ شفافی خواهد داد.

وی اظهار داشت: برخی کشورهای غربی در حال ایجاد تنش در منطقه و برهم زدن امنیت منطقه هستند و مدیریت این کشورها و گروه ها را آمریکا و انگلیس برعهده دارند بنابراین مواضع شفاف رئیس‌جمهوری و مطرح کردن طرح" ابتکار صلح هرمز" به دنیا این اطمینان را می دهد که ایران نه تنها دنبال تنش نیست بلکه به دنبال صلح و آرامش است.

وی ادامه داد: حضور دکتر روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل باب مذاکره با کشورهای دوست و همسایه به ویژه کشورهای جنبش عدم تعهد را باز خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیدارها و گفت و گوهایی که رئیس جمهوری انجام داده است، عاملی موثر برای کم اثر کردن تحریم ها به شمار می رود.

بهادری با بیان اینکه راهکار دیپلماتیک کم هزینه ترین راه برای مناسبات سیاسی است، افزود: سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل علاوع برکاهش تنش ها به کشورهای اروپایی نیز تذکری جدی داده و باعث خواهد شد تا این کشپرها از مسیر درپیش گرفته عقب نشینی کنند.

رئیس جمهوری روز دوشنبه در راس هیات بلندپایه سیاسی برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.