صدراعظم آلمان به دلیل تماس با پزشکی که آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است خود را در خانه قرنطینه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان وارد قرنطینه شد. این پس از آن است که به او اطلاع دادند تست کووید 19 پزشکی که واکنسی به او زده، مثبت از کار درآمده است.

این پزشک مرکل را برای تزریق واکسن پنوموکوک (نوعی میکروب مولد عفونت تنفسی) ویزیت کرده بود.

سخنگوی مرکل گفت به او مدت کوتاهی پس از یک نشست خبری در روز یکشنبه در مورد تست مثبت پزشک اطلاع داده‌ اند. او در این نشست اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اعلام کرد از جمله ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در مکان های عمومی.

«استفان سایبرت» سخنگوی مرکل گفت او روز جمعه واکسنی احتیاطی علیه ذات‌ الریه دریافت کرده است.

سایبرت در بیانیه‌ ای گفت مرکل 65 ساله در روزهای پیش رو «تست‌ های مکرر» از سر خواهد گذراند و فعلا از خانه به کارش ادامه می‌ دهد.

هنوز روشن نیست مرکل خود را کجا قرنطینه کرده، در اقامتگاه رسمی در بالای کاخ ریاست جمهوری که مرکل به ندرت از آن استفاده می‌ کند یا در آپارتمان شخصی‌ اش در نزدیکی موزه برلین. مرکل دیشب در فروشگاهی دیده شده بود. او مشغول خرید اقلامی مثل دستمال توالت بود.

مرکل اولین رهبر دنیا نیست که به دلیل این ویروس وارد قرنطینه می‌ شود. چند هفته پیش «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم پس از این‌ که تست کرونای همسرش، مثبت از آب در آمد وارد قرنطینه شد.

مرکل پیش از این تایید کرده بود که آلمان جلسات عمومی بیش از دو نفر را ممنوع می‌ کند. این کشور در کوشش است تا جلوی گسترش ویروس کووید19 را بگیرد.

او تاکید کرد که این ممنوعیت شامل کسانی که در یک خانوار زندگی می‌ کنند نمی‌ شود. این آخرین اقدام آلمان در محدود کردن شیوع ویروسی است که تا به حال به 22 هزار مورد ابتلا اما تنها 84 مورد مرگ انجامیده است - نرخی بسیار پایین‌ تر از آن‌ چه در سایر جهان دیده‌ ایم.

«آرمین لاشت» یکی از نخست‌ وزیران ایالتی گفت: «خطر در تعامل اجتماعی مستقیم است.» او افزود که دولت فدرال و دولت‌ های ایالتی بر سر شدیدتر شدن قوانین توافق کرده‌ اند.

پیش از این، در روز شنبه پس از این‌ که شماری از ایالات اقدامات قرنطینه برقرار کردند و از شهروندان خواستند در خانه باشند، شاهد ‌تعطیلی بخشی از کشور و ساکت شدن اماکن عمومی بودیم.

مرکل در طول 15 سال زمامداری از سلامت خوبی برخوردار بوده هر چند که در اوج گرمای تابستان 2019 چند بار به وضوح دچار لرزش شد، در این باره توضیح روشنی هیچ وقت داده نشد. بعد از آن مرکل هنگام پذیرایی از مهمانان نظامی در خارج کاخ ریاست جمهوری ترجیح می‌ داد روی صندلی بنشیند. او در سال 2014  هم حین اسکی دچار شکستگی لگن شده بود.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به گفته موسسه رابرت کخ، 18610 نفر است. در 24 ساعت گذشته 2000 مورد جدید شناسایی شده و تاکنون 84 نفر جان باخته‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.