دکتر عبدالجلیل غیادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همواره مردم را نسبت به رعایت نکات بهداشتی تشویق کرده ام، افزود: با شیوع کرونا نوعی هراس و نگرانی عمومی در جامعه به وجود آمده است به گونه ای که به همراه برخی از اساتید و صاحبنظران این منطقه با ایجاد پویش «مبارزه با بیماری کرونا»  و ارائه مطالب علمی و پزشکی، برای پیشگیری از گسترش بیماری، از طریق فضای مجازی و بازنشر آن، به دنبال کاستن از اضطراب و نگرانی های مردم در این اوضاع بحرانی بوده ام.  

وی با اشاره به اینکه،  احتمال انتقال ویروس کرونا با حضور در تجمعات مردمی، بویژه در بیمارستان ها و مطب های پزشکی بیشتر از سایر مکان هاست، اظهار داشت: برای جلوگیری از تجمع مردمی افزون بر ۱۰ روز است که مطب پزشکی خود را تعطیل کرده و برای جداسازی بیماران از هم، با برپایی چادر به خدمات دهی ادامه می دهم.

دکتر غیادی با تاکید بر لزوم ماندن مردم در خانه برای قطع زنجیره انتقال و شیوع بیماری و بیان اینکه مردم باید فقط در صورت وجود علایم جدی کرونا به پزشک مراجعه کنند، افزود: همه بیماران را موظف کرده ام تا قبل از معاینه، لباس و گان مخصوص بپوشند.

پزشک باتجربه و معتمد اهالی ترکمن رازوجرگلان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار نفر از جوانان این منطقه در تهران و شهرهای شمالی مشغول به کارند که تاکنون به دیدار خانواده خود آمده و یا خواهند آمد، گفت: طبق معیارهای سازمان بهداشت جهانی، این افراد در بدو ورود باید توسط نهادهای مسوول ۱۵ روز قرنطینه شوند، که بنده و همکارانم پیشاپیش به خانواده های این جوانان آموزش های لازم را برای قرنطینه خانگی و کاستن ارتباطات اجتماعی آنها ارائه داده ایم.

وی افزود: تا پایان گذر از بحران کرونا، مثل همیشه در خدمت شهروندان این خطه محروم هستم  و این ویروس مانع از ادامه خدمتم به همشهریان نخواهد شد.

تاکنون در استان خراسان شمالی ۱۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۴ نفر جان باخته اند، اما خطه مرزی راز و جرگلان، علیرغم همه محرومیت ها و نداشتن حتی یک تخت بیمارستانی، تنها  شهرستان استان است که همچنان بدون ویروس وضعیتی سفید دارد.

مقابله با بحران نیازمند عزمی همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسوولیت‌ پذیری جمعی در برابر ویروس کرونا به راه افتاده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.