این پزشک پاوه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با تلاش های خود در راستای مقابله با کرونا افزود: متعاقب اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران توسط مقامات وزارت بهداشت و درمان و حتی قبل از آن به عنوان یک پزشک وظیفه حرفه ای و اجتماعی خود دانسته ام تا در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و مقابله با گسترش غیرقابل کنترل آن در میان شهروندان در حد بضاعت خود تلاش نمایم. 
وی اظهار داشت: صدور اطلاعیه شخصی به عنوان یک پزشک داوطلب و اعلام همکاری با مقامات متولی از جمله فرماندارها و مدیران شبکه بهداشت و درمان چهار شهرستان منطقه اورامان شامل پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اولین اقدام بنده در این ارتباط بود.

وی افزود: تهیه روزانه یک مطلب مکتوب در راستای آموزش و ارتقای آگاهی عموم مردم در باره سابقه، ماهیت، علائم ابتلا و اقدامات پیشگیرانه مرتبط به این بیماری و انتشار در کانال شخصی‌ام موسوم به «سواد سلامت و محیط زیست و تهیه یک کلیپ صوتی و تصویری به زبان کردی» برای مردم مناطق کردنشین ایران و انتشار آن از طریق رسانه های جمعی در دنیای مجازی از دیگر اقدامات بود.

این پزشک و فعال اجتماعی در ادامه گفت: مشارکت در تشکیل و اداره چند گروه در فضای مجازی از جمله «پویش مقابله با شیوع ویروس کرونا در اورامانات» با بیش از  ۱۰ هزار نفر عضو  که در این کمپین ها تلاش نموده ام تا با انتشار مطالب و توصیه های علمی و جمع آوری اخبار از منابع معتبر جهانی و ایرانی، مانع از ترویج باورهای نادرست و اخبار جعلی در میان مردم شوم.

ولدبیگی افزود: سخنرانی برای مردم چند روستا از طریق بلندگوی مساجد و از راه دور  و ارایه مطالب و توصیه های لازم به ساکنان این روستاها برای «مراقبت از سلامت خود، سلامت دیگران و سلامت محیط زندگی» از دیگر اقدامات بنده در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

او تشکیل کلاس آموزشی برای دهیاران و روسای شورای روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاوه با رعایت فاصله ایمن و سقف محدود زمانی و ارایه راهکارهای مناسب، کم هزینه و موثر به آنها برای مقابله با وضعیت فعلی و پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی «پیشگیری از بیماری ویروس کرونا و مقابله با تبعات آن» به شهروندان و تشکیل این ستاد در شهرستان پاوه  با همکاری سایر علاقه مندان از دیگر اقدامات انجام شده است.
 این پزشک عمومی تهیه و تدوین لیستی از راهکارهای مناسب، عملی، کم هزینه و تاثیر گذار برای پیشگیری و کنترل این بیماری با همکاری عده ای از شهروندان، ملاقات با فرمانداران چهار شهرستان پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی و تحویل لیست فوق به آنها جهت اجرا و اعلام همکاری و همراهی با دستگاه‌های قانونا متولی در همین رابطه و حضور یکبار در هفته (سه شنبه ها) در یک درمانگاه خصوصی و ویزیت بیماران به منظور کاهش بار کاری مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی دیکر اقدام اینجانب در راستای مسوولیت اجتماعیم بوده است.

او گفت: صدور اطلاعیه و اعلام مشاوره رایگان تلفنی،"تلگرامی" و "واتسآپی" به عموم شهروندان نیازمند (که جمعا تاکنون بیش از ۳۵۰ مورد مشاوره به نیازمندان  ارائه داده ام ) دیگر اقدام انجام شده اینجانب است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هفت نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۵۲ نفر رسید که ۱۳ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز چهارشنبه (۲۸ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۱۱ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۲۳ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۶۹ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۱ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۸ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.