تا به این لحظه در مجموع: 245،850 مورد کلی ابتلا، 956 مورد جدید ابتلا، 10،047 مورد فوتی، 88،441 مورد بهبودی، و 7،378 مورد وخیم در 180 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه امروز جمعه از جان باختن 3 فرد دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب این افراد، تعداد جان باختگان کرونا در چین در مجموع به 3،248 نفر رسید.

کمیسیون ملی بهداشت چین از 39 مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد که با احتساب آنها، تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 80 هزار و 967 نفر رسید.

در استان هوبی و شهر ووهان کانون اولیه شیوع ویروس کرونا نیز برای دومین روز مستمر هیچ موردی از شناسایی مبتلایان جدید گزارش نشده است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: چین برای اولین بار افزایش صفر مورد ابتلا به کروناویروس جدید در خاک داخلی را گزارش داد، این موفقیت بزرگی محسوب می‌ شود.

بر اساس تازه‌ ترین آمار، تاکنون در کل دنیا تا امروز جمعه 20 مارس 2020 (1 فروردین)، 245،850 مورد ابتلا، 10،047 مورد مرگ و 88،441 مورد بهبودی گزارش شده است.

 

آمریکا؛ افزایش شمار جان باختگان به 217 نفر

دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 217 و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به 14،354 نفر خبر داد.

به گفته «اندرو کومو» فرماندار نیویورک با انجام آزمایش کرونا برای 75 هزار نفر در شامگاه گذشته، تعداد 1769 مورد جدید در این ایالت شناسایی شدند.

به این ترتیب آمریکا رتبه ششم بیشترین مبتلایان شناسایی شده را دارد.

ایالت واشنگتن با داشتن 74 فوتی، نیویورک با 38 فوتی و کالیفرنیا با 18 مرگ و میر ناشی از کرونا سه ایالت آمریکا با بیشترین درگیری هستند.

به این ترتیب فرماندار نیویورک از مردم خواست در خانه بمانند. فرماندار نیویورک اضافه کرده است روزانه 7 هزار و 500 مورد تست انجام می‌ شود و تاکنون 22 هزار نفر انجام شده است.

«آندره کومو» همچنین در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا گفته است: براساس پیش بینی‌ های ما پنج تا شش هفته دیگر به پیک بیماری خواهیم رسیم. انتظار ما این است که 110 هزار نفر بستری بشوند و دست کم 25 هزار نفر به مراقبت‌ های ویژه احتیاج خواهند داشت.

فرماندار کالیفرنیا هم فرمان اجرایی صادر کرد که در سراسر این ایالت مردم «در خانه بمانند». او پیشتر تخمین زد که بیش از نیمی از 40 میلیون ساکن این ایالت ظرف دو ماه آینده به ویروس کووید-19 مبتلا شوند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا با جهشی دو برابری مواجه شد و این مساله باعث شد جمهوری خواهان مجلس سنا بسته یک تریلیون دلاری به منظور کمک برای مقابله با این ویروس و اقدامات امنیت اقتصادی معرفی کنند که شامل ارسال پول نقد به شهروندان آمریکایی است.

بسیاری از ناظران انتخاباتی معتقدند ترامپ و حامیان وی با این طرح به دنبال سرپوش گذاشتن بر اوضاع آشفته اقتصادی آمریکا و خرید رای برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 هستند.

این در حالیست که نظرسنجی انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌ دهد در بحبوحه شیوع بیماری کووید- 19، میزان محبوبیت ترامپ با کاهش 5 درصدی مواجه شده است.

وزارت خارجه آمریکا هم به اتباع خود هشدار داد که مسافرت بین المللی نداشته باشند و به همه آمریکایی هایی که در خارج از کشور هستند هم توصیه کرد که به ایالات متحده برگردند یا سرپناه مناسبی را برای خود فراهم آورند.

داده های مرکز کنترل بیماری‌ های آمریکا نشان می دهد که جوان‌ ترها اکنون درصد زیادی از بستری شدگان بیمارستانی به علت کرونا را تشکیل می دهند.

 

لغو نشست حضوری جی 7

رئیس جمهوری آمریکا اجلاس سران گروه هفت را که قرار بود در ماه ژوئن در کمپ دیوید برگزار شود، به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا لغو کرد وتصمیم گرفت به جای آن، جلسات سالانه را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

 

مکزیک و آمریکا؛ همکاری برای محدود کردن سفر‌های بین دو کشور

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «من و مارسلو ابرارد وزیر خارجه مکزیک از نزدیک برای محدود کردن سفر که شهروندان ما را از انتقال بیشتر کووید-19 حفاظت می‌ کند، همکاری می‌ کنیم. »

 

فرانسه؛ افزایش 41 درصدی شمار جان‌ باختگان

آمار جان‌ باختگان کرونا در فرانسه با افزایشی 41 درصدی به 372 نفر و شمار مبتلایان به این ویروس نیز به حدود 11 هزار نفر رسید.

به گزارش بامداد جمعه، مقام‌ های فرانسوی اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 108 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار مرگ و میر بیماران کرونا به 372 نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان از 9 هزار و 134 نفر در روز سه‌ شنبه به 10 هزار و 995 نفر افزایش یافت.

«ژروم سالومون» مدیر آژانس بهداشت فرانسه در کنفرانسی خبری گفت که وضع سلامتی یک هزار و 122 نفر از بیماران کرونا وخیم است.

 

ایتالیا؛ تعداد قربانیان از چین پیشی گرفت 

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از تعداد مشابه در چین بیشتر شد و کارشناسان معتقدند که این یکی از نشانه‌ های گسترش خطرناک این ویروس در اروپا و آمریکاست. تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا به سه هزار و 405 نفر رسید که حدود 150 نفر بیشتر از کل تلفات در چین است. ولی باید در نظر گرفت که جمعیت چین تقریبا 20 برابر جمعیت 60 میلیونی ایتالیاست. 

افزایش چشمگیر تعداد قربانیان در ایتالیا درست در روزی اتفاق می‌افتد که حدود سه ماه پس از آغاز شیوع کرونا در شهر ووهان چین، امروز برای نخستین بار هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در این شهر گزارش نشده است. شاید این نشانه‌ای باشد که اقدامات شدید و سختگیرانه حکومت و حزب کمونیست چین در کنترل شیوع ویروس به مراتب از کشورهای دیگر موثرتر بوده است.

 

هرات؛ ثبت دو ابتلای جدید 

در 24 ساعت گذشته، دو واقعه جدید مثبت ویروس کرونا در ولایت هرات افغانستان ثبت شد.

با ثبت این دو مورد مثبت، تعداد مجموع مبتلایان کرونا در این کشور به 24 مورد رسیده است (هرات 15، سمنگان 3، لوگر2, بادغیس، کاپیسا, بلخ و دایکندی هر کدام 1 مورد مثبت).

تاکنون نمونه 390 مورد مشکوک در این لابراتوارها تست شده است که نتایج 24 نمونه مثبت و 366 نمونه دیگر منفی می باشند. همچنان، 30 نمونه مشکوک دیگر تحت بررسی های لابراتواری قرار دارند که نتایج آن بعدا اعلام خواهد شد.

 

پاکستان؛ قرنطینه اولین شهر 

شهر «مردان» در شمال غرب پاکستان جایی که یکی از مبتلایان به کووید-19 جان خود را از دست داده بود، تحت قرنطینه کامل قرار گرفت.

گزارش منابع خبری حاکی است که ورود و خرج به این شهر به شدت ممنوع شده از هیچ یک از ساکنان حق خروج از خانه‌های خود را ندارند.

همچنین 25 نفر از اعضای خانواده و نزدیکان شخص فوت شده ناشی از کرونا، نیز شناسایی و همگی به مرکز قرنطینه منتقل شدند.

 با ادامه افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان، تدابیر حفاظتی و احتیاطی در بخش‌ های مختلف این کشور تشدید شد.

رسانه‌ های پاکستانی امروز جمعه آمار رسمی شمار مبتلایان به کرونا را 447 اعلام کردند.

دولت پاکستان همچنین چهارشنبه شب فوت دو بیمار کرونایی که روزهای اخیر از عربستان و امارات برگشته بودند، را تایید کرد. 

دولت پاکستان با هدف جبران کمبود منابع درمانی تصمیم گرفته که هتل‌ های موجود در شهرهای مختلف از جمله «اسلام‌ آباد و راولپندی» را به مرکز قرنطینه تبدیل کند.

 

تایلند: آلوده شدن 50 نفر دیگر 

مقام بهداشت تایلند از آلوده شدن 50 نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

هند؛ به کارگیری ربات‌ ها برای مقابله با بیماری

شرکت «آسیموو رباتیک» چند ربات به مناطق دور افتاده در ایالت «کرالا» واقع در جنوب هند اعزام کرده که وظیفه آنها پخش مواد ضد عفونی و اطلاع رسانی در خصوص روش های مقابله با گسترش ویروس کرونا است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هند، تاکنون 197 نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. در حالی که این ویروس جان 4 نفر را نیز گرفته است.

 

عراق؛ آماده‌ سازی 450 مرکز برای شناسایی موارد کرونا توسط حشد شعبی

بخش پزشکی حشد شعبی از آماده‌ سازی 450 مرکز جهت شناسایی موارد مبتلایان به کرونا ویروس از جمله در فرودگاه بغداد خبر داد.

این اداره مردمی، اقدامات متعددی را جهت مقابله با کرونا، پس از ثبت نخستین مورد در عراق آغاز کرده است.

 

عربستان؛ تعلیق دو هفته‌ ای پرواز‌های داخلی از روز فردا

عربستان سعودی از تعلیق پرواز‌های داخلی و فعالیت اتوبوس ها، تاکسی‌ ها و قطار‌ها از صبح فردا شنبه به مدت دو هفته خبر داد.

 

ویروس به نیجر هم رسید

رئیس جمهور نیجر از ثبت نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

رئیس جمهور نیجر از تمام شهروندان این کشور خواست آرامش خود را حفظ کرده و به تمام اقدامات اعلام شده برای ممانعت از گسترش کرونا پایبند باشند. پیش از این وزارت بهداشت جهانی از همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان خبر داده بود. اکثریت کشورهای جهان با بستن مرزهای خود و اعمال محدودیت های رفت آمد و به تعویق انداختن انتخابات تلاش دارند تا ویروس کرونا را مهار کنند.

 

شبح کرونا بر غرب  آفریقا

مقامات شهر لاگوس، بزرگترین شهر نیجریه و غرب آفریقا از تعطیلی مدارس و محدود کردن اجتماعات مذهبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

یک روز پس از اعلام بورکینا فاسو از نخستین مرگ مبتلای به این ویروس درجنوب صحرای آفریقا، لاگوس مرکز اقتصادی نیجریه، محدودی هایی را برای تجمعات مردم اعلام کرد.

وی افزود: گردهمایی‌ها و رویدادها تا حداکثر ۵۰ نفر، آن هم با در نظر گرفتن حفظ فاصله مناسب بین مردم برگزار خواهد شد.

دولت مرکزی نیجریه ممنوعیت ورود مبتلایان به کرونا از 13 کشور را اعلام کرد.

تنها 8 مورد تایید شده مبتلا به ویروس در نیجریه، پرجمعیت‌ ترین کشور آفریقا (200 میلیون نفر) ثبت شده اما این کشور مانند دیگر کشورهای قاره آفریقا خود را برای مقابله با ویروس همه‌ گیر جهانی آماده کرده است.

ر اساس آمارها تاکنون 675 مورد ابتلا به کرونا در آفریقا ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی از آفریقا خواسته است برای مقابله با خطر کرونا «بیدار شود».

 

مراکش؛ اعلام حالت فوق العاده

در مراکش مسئولان این کشور حالت فوق‌ العاده اعلام کردند.

مسئولان مراکشی تاکید کردند که از امروز محدودیت‌ هایی در رفت و آمدها در سراسر این کشور اعمال خواهد شد.

وزارت کشور مراکش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات لازم را برای ممانعت از گسترش کرونا در این کشور اتخاذ خواهد کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که اعلام حالت فوق‌ العاده بهداشتی به معنی توقف اقدامات اقتصادی نیست بلکه رفت و آمد شهروندان باید محدود شود. 

تاکنون 58 نفر در مراکش به این کرونا مبتلا شده اند.

 

سرزمین های اشغالی؛ 10 نظامی صهیونیست مبتلا شدند

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان سربازان این رژیم به 10 نفر رسیده‌ است.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: 5 هزار و 639 سرباز نیز در قرنطینه هستند. ارتش رژیم صهیونیستی توضیح بیشتری در خصوص مبتلایان به کرونا در میان سربازان خود را نداده است. این در حالی است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، شمار افراد مبتلا به این ویروس به 677 نفر رسیده است.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا در فلطسین اشغالی مقررات منع آمد و شد وضع کرده است.

************

تا به این لحظه در مجموع: 245،850 مورد کلی ابتلا، 956 مورد جدید ابتلا، 10،047 مورد فوتی، 88،441 مورد بهبودی، و 7،378 مورد وخیم در 180 کشور جهان تاکنون گزارش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.