چینی ها که از دو ماه قبل درگیر بزرگترین بحران بهداشتی از زمان تاسیس چین نو در سال ۱۹۴۹ میلادی هستند، حالا می گویند پایان شیوع ویروس کرونا با تدابیر اتخاذ شده، نزدیک است سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین به ووهان هم بیانگر این ادعا است.

به گزارش جماران، این کشور اگرچه در شروع شیوع ویروس با مشکلاتی روبرو شد و سوء اطلاع رسانی و اقدامات دیرهنگامش موجب شد تا ویروس به خارج از شهر ووهان مرکز استان هوبی سرایت کند، اما بسیار سریع توانست دست بکار شود و جلو رشد این ویروس را بگیرد.

درس هایی که آنها از شیوع ویروس گرفتند این بود که باید هرچه زودتر این ویروس را که از ارتباط بین انسان ها منتقل می شود، کاهش دهند و مجبور شدند به روش های سنتی روی آورند که اصلی ترین آن قرنطینه بود.

قرنطینه ها ابتدا از شهر ووهان مرکز استان هوبی شروع شد و کل شهر و سپس استان هوبی قفل شد همزمان اقدامات قرنطینه با سرایت ویروس به دیگر نقاط چین به اجرا گذاشته شد به طوری که بیش از ۸۰ شهر در سراسر کشور قرنطینه شدند.

در روزهای نخست ماه ژانویه شمار مبتلایان در این استان و در ووهان روزانه به بیش از ۵ هزار نفر می رسید اما با گذشت نزدیک به دو ماه چین موفق شد این رقم را به زیر ۱۰۰  کاهش دهد تازه ترین آمارها هم حاکی از ابتلای تنها ۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته است.

موفقیت برجسته چین در روزهای گذشته این است که در بسیاری از مناطق در چهار روز گذشته موردی از کرونا وجود نداشته و موارد روزهای اخیر در برخی از شهرها هم بسیار محدود و در حد صفر بوده است.

بیشترین تمرکز فعلا روی استان هوبی است که بتواند به این بحران خاتمه دهد این استان اعلام کرده است احتمالا تا اواسط ماه جاری میلادی شهرهایش از کرونا پاک خواهد شد و همه اقدامات روی ووهان مرکز استان متمرکز خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.