خبرگزاری سانا تأکید کرد که یگان های ارتش سوریه حمله بزرگ گروه های مسلح مورد حمایت نظام ترکیه به محور سراقب را دفع کرده و ده ها تن از تروریست ها را کشتند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رسانه های سوری و روسی اخبار منتشر شده درباره تصرف شهر استراتژیک«سراقب» توسط گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه در استان ادلب را تکذیب کردند.

خبرگزاری سانا در این زمینه تأکید کرد که یگان های ارتش سوریه حمله بزرگ گروه های مسلح مورد حمایت نظام ترکیه به محور سراقب را دفع کرده و ده ها تن از تروریست ها را کشتند.

روسیا الیوم نیز به نقل از یک منبع نظامی روسی گزارش های منتشر شده درباره سیطره گروه های مسلح بر سراقب را تکذیب کرد. 

این منبع گفت که نیروهای دولتی با موفقیت حملات گروه های مسلح به شهر سراقب را دفع کردند و این شهر به طور کامل در کنترل دولت سوریه است.

پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده بود که گروه های مسلح سراقب را به اشغال خود در آورده بودند.

سراقب در جاده بین المللی قرار دارد که دمشق را به استان «حلب» در شمال سوریه مرتبط می کند.

در تحولی دیگر، نیروهای ارتش سوریه دهمین مرکز دیده بانی ارتش ترکیه را در منطقه «شیر مغار» در شمال غرب استان «حماه» به محاصره خود در آوردند.

علاوه بر آن، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان در گزارشی تأکید کرد که ارتش سوریه 70 درصد از جنوب استان «ادلب» را آزاد کرد و به تأمین امنیت شمال غرب حماه به طور کامل نزدیک می شود.

این دیده بان تأکید کرد که ارتش سوریه جنوب استان ادلب را پس از پیشروی جدید و آزادی نزدیک به 60 شهرک و روستا در منطقه جنوبی  ادلب و استان حماه در همجواری آن طی سه روز گذشته به طور کامل آزاد کرد.

در همین حال، خبرنگار المیادین گفت که نیروهای سوری که از سمت جنوب ادلب پیشروی کرده بودند به نیروهای پیشرو از شمال غرب حماه به هم رسیدند و جنوب ادلب به طور کامل آزاد شد.

از جهتی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که 3 نظامی این کشور در استان ادلب سوریه کشته شدند.

با کشته شدن این 3 نظامی تعداد نظامیانی ترکیه که در سوریه کشته شدند به 21 نظامی افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.