کره جنوبی به مهمترین کانون شیوع کووید 19 در خارج از چین تبدیل شده است. در میان کشور‌های اروپایی هم ایتالیا با 7 کشته بیش از همه تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. مقام‌ های بهداشتی آمریکا هشدار داده اند همه‌ گیری کرونا در این کشور «اجتناب‌ ناپذیر» است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، علی رغم بالا رفتن آمار قربانیان ویروس کرونا در چین، اما تعداد فوتی ها ظرف دو روز اخیر در مقایسه با روزهای گذشته کاهش یافته و ظرف 24 ساعت گذشته 52 مورد بر اثر این ویروس فوت کرده اند.

مقامات چین امروز چهارشنبه اعلام کردند: آمار کلی فوتی های ویروس کرونا در داخل این کشور به 2715 نفر افزایش یافته و شمار مبتلایان هم به 78 هزار نفر رسیده است.

کمیته ملی بهداشت چین امروز اعلام کرد: براساس آمارهای اخیر از 31 منطقه، مرگ 52 مورد جدید براثر ابتلا به این ویروس ثبت شده و تعداد کلی فوتی ها به 2715 نفر رسیده است. علاوه بر این 29 هزار و 745 نفر نیز از این ویروس بهبود یافتند.

این کمیته در تازه ترین آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: شمار مبتلایان جدید ظرف 24 ساعت گذشته به 406 نفر رسیده که بیشترشان ساکن «هوبی» مرکز اصلی شیوع این ویروس در چین هستند.

روز سه شنبه اعلام شده بود که 71 نفر براثر این ویروس در چین جان باختند.

 

پیروزی چین بر کرونا نزدیک است

راهبردهای گسترده چین برای مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن در کشور بیانگر یک نبرد فراگیر برای شکست بیماری است و زمزمه های پیروزی در این جنگ بلندتر از هر زمانی به گوش می رسد.

تدابیر بسیار گسترده کشور آنقدر قوی و موثر بود که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی های 9 روزه خود اذعان کردند که اقدامات پکن برای کنترل ویروس آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

برای موفقیت چین از روز 23 ژانویه یعنی زمان شیوع ویروس تا امروز چهارشنبه کافی است به آمار نگاه شود.

سفیر چین در روسیه در نشستی خبری در مسکو گفت مقامات چین اطمینان دارند که بزودی شیوع کووید-19 به پایان می‌ رسد.

 

سازمان جهانی بهداشت: جهان آمادگی مقابله با کرونا را ندارد

سازمان جهانی بهداشت از عدم آمادگی جهان برای مقابله با گسترش ویروس کرونا خبر داد.

رئیس هیئت مشترک کارشناسان چین و سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست ضمن فراگیری تخصص و دانش چین جهت مقابله با این بیماری، آمادگی کامل جهت کنترل و مهار همه گیر شدن ویروس کرونا را داشته باشند.

بروس آیلارد ضمن تاکید بر اینکه کشورها باید آمادگی کافی جهت مقابله با کرونا را داشته باشند افزود در صورتی که این ویروس بیشتر گسترش یابد کشورها باید بتوانند با سرعت از پیشرفت و همه گیر شدن آن جلوگیری کنند.

 

موارد ابتلا در آمریکا به 53 نفر افزایش یافت

سی ان بی سی آمریکا گزارش داد: شمار موارد ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا به 53 نفر رسیده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های آمریکا با تایید این تعداد گفته که اکثر آنها مربوط به مسافرانی است که از کشتی مسافرتی دایموند پرنسس که در سواحل ژاپن قرنطینه شده بودند و سپس به آمریکا بازگردانده شدند.

داده‌ ها نشان می‌ دهد که 36 مورد ابتلا به کشتی مذکور مربوط می‌باشند، 3 بیمار در ووهان آلوده شده و بعدا به آمریکا بازگشته اند و بقیه در هنگام مسافرت به خارج از کشور به این ویروس آلوده شده اند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ های آمریکا اعلام کرده است تنها 2 مورد در این کشور از طریق تماس فرد به فرد مبتلا شده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است اگر شیوع ویروس کرونا در همه آمریکا همه گیر شود، مدارس به احتمال زیاد باید دانش آموزان را به گروه‌ های کوچک تر تقسیم کنند یا از طریق «آموزش تلفنی مبتنی بر اینترنت» استفاده کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفرش به هند به خبرنگاران درباره موضوع ساخت واکسن مقابله با ویروس کرونا گفت: آمریکا در آستانه کشف واکسن این ویروس است، اما کاخ سفید بعدا اعلام کرد ترامپ به واکسن ابولا اشاره داشته است.

«آلکس آیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت احتمال شیوع موارد بیشتر کروناویروس در آمریکا وجود دارد. 

در این حال بانک گلدمن ساکس به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا تمام سفر‌های تجاری کارکنان خود به کره جنوبی و مناطق شمال ایتالیا و از جمله لمباردی و ونتو را محدود کرده است. 

به گفته «یوگن. دی. سروکا» مدیر اجرایی بندر لس آنجلس، تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به مراتب بیشتر از شیوع ویروس سارس خواهد بود.

 

سقوط 900 واحدی ارزش سهام در آمریکا

ارزش سهام داوجونز در آمریکا به علت نگرانی‌ ها از شیوع جهانی کرونا 900 واحد سقوط کرد. دیروز هم بازار سهام در آمریکا کاهش هزار واحدی را تجربه کرد.

 

کرونا ارزش سهام در لندن را به پایین‌ ترین حد رساند

ارزش سهام بازار لندن در پی کاهش ارزش سهام بازار‌های سهام جهان با 55 واحد کاهش، 0.8 درصد کاهش یافت.

به نوشته گاردین، شرکت‌ های مهندسی، گردشگری، شیمیایی و هواپیمایی، بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده اند.

به نوشته این روزنامه، برآورد می‌ شود انتشار این ویروس، یک تریلیارد دلار از ارزش سهام را در جهان نابودکند.

 

پاریس نگران شیوع کرونا از مرز‌های ایتالیاست

دولت فرانسه اقدامات احتیاطی فزاینده‌ ای را در پیش گرفته است تا جلوی ورود کرونا از همسایه جنوب شرقی اش را بگیرد.

در این خصوص نشست مشترکی با حضور وزاری بهداشت شش کشور هم مرز و اتحادیه اروپا برگزار شد.

ایتالیا و فرانسه 515 کیلومتر مرز مشترک دارند. ایتالیا هر سال پذیرای 5 میلیون گردشگر فرانسوی است. 7 میلیون ایتالیایی نیز همه ساله از فرانسه بازدید می‌کنند.

 

تایید نخستین مورد کرونا در سوییس

با تایید آزمایش کرونا یک مرد 70 ساله در ایالت تسین نخستین بیمار مبتلا به کرونا در سوییس ثبت شد. این فرد اکنون در یک کلینیک سوییس در قرنطینه به سر می‌ برد.

این بیمار سوییسی 10 روز پیش در یک مراسمی در نزدیکی شهر میلان ایتالیا حضور داشت.

 

اولین مورد در کرواسی

نخست وزیر کرواسی نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در منطقه بالکان در این کشور را تایید کرد.

 

شمار قربانیان در ایتالیا به 11 تن رسید

مقامات ایتالیایی اعلام کردند یک زن 76 ساله روز سه شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در شهر «ترویزو» در شمال این کشور جان باخته است. این فرد یازدهمین قربانی است.

تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا از 229 مورد در روز دوشنبه به 322  مورد افزایش یافته، که بیشتر آنها در شمال ایتالیا هستند.

منابع رسمی ایتالیا اعلام کردند ویروس کرونا به دو منطقه توسکانی و سیسیل نیز راه پیدا کرد.

 

لغو فیلمبرداری مجموعه «عملیات غیر ممکن» در ایتالیا 

شرکت پارامونت پیکچر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماموریت غیر ممکن 7» با بازی «تام کروز» را به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایتالیا متوقف کرد.

قرار بود فیلمبرداری هفتمین سری از مجموعه عملیات غیر ممکن به مدت سه هفته در ونیز انجام شود. به دلیل مسائل امنیتی بازیگران و تیم فیلمبرداری تصمیم گرفتند فیلمبرداری را تعطیل کنند. هنوز مشخص نیست که آیا زمان اکران فیلم تغییر می‌کند یا نه.

 

تعطیلی یک هفته ای هتل اتریشی 

هتل اتریشی شهر اینسبورگ اتریش به علت ابتلای یکی از کارکنان آن به ویروس کرونا بسته شد.

در پی تایید آزمایش کرونای یکی از کارکنان هتل اتریشی و همسر وی، استانداری «تیرول» دستور داد این هتل یک هفته تعطیل شود.

بیمار یک جوان 24 ساله ایتالیایی است که به همراه همسرش در شهر اینسبورگ اتریش زندگی می کند.

 

افزایش موارد ابتلا به کرونا در بحرین به 23 مورد

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد شش مورد تازه ویروس کرونا شناسایی شده است. بدین ترتیب، تعداد کل موارد ابتلا به این ویروس در بحرین به 23 مورد افزایش می‌ یابد.

وزارت آموزش بحرین اعلام کرد همه مدارس خصوصی و دولتی از جمله کودکستان‌ ها از روز چهارشنبه به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

 

کرونا در آلمان

آمار آلوده شدگان به کرونا در آلمان همچنان 16 نفر است درعین حال وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد با توجه به همه گیر شدن این ویروس در اروپا احتمال افزایش آلودگی گسترده‌ تر وجود دارد.

بورس آلمان نیز از کرونا متاثر شد و 4 درصد کاهش یافت.

 

تعطیلی 8 مدرسه دیگر در انگلیس

اولیای 8 مدرسه در انگلیس که دانش آموزانشان اخیرا برای اسکی به ایتالیا سفر کرده بودند، در هراس از ویروس کرونا، مدارس را موقتا تعطیل کردند.

در انگلیس به همه افرادی که از سفر به مناطق شمال ایتالیا باز می‌ گردند توصیه شده است خود را از بقیه افراد جدا و در اتاق هایشان منزوی کنند. امروز مدرسه خصوصی «کرانزلی» در انگلیس که دانش آموزانش اخیرا برای اسکی به ایتالیا سفر کرده بودند، در هراس از ویروس کرونا بسته شد.

 

لغو بسیاری از رویداد‌های ورزشی جهان

این ویروس لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را تهدید می‌ کند.

چین و کشور‌های همسایه آن نخستین کشور‌هایی بودند که رویداد‌های ورزشی خود را در پیش شیوع ویروس کرونا لغو کردند.

رقابت‌ های قهرمانی فوتبال چین که قرار بود از 22 فوریه آغاز شود مانند سایر رقابت‌ هایی از این دست لغو شدند. 

رقابت‌ های قهرمانی فوتبال کره جنوبی هم که قرار بود از روز شنبه آغاز شود به زمان دیگری موکول شد.

چین همچنین از رقابت‌ های تنیس جام دیویس صرف نظر کند. 

رقابت‌ های ماراتن توکیو ژاپن هم لغو شد. 

رقابت‌ های جهانی دو و میدانی سالنی هم به سال 2021 موکول شد.

رقابت‌ های بدمینتون مستر چین هم به زمان نامشخصی موکول شد.

در ایتالیا تیم اینتر میلان خود اعلام کرد روز پنجشنبه بدون تماشاچی در چارچوب لیگ اروپا به مصاف تیم لودوگورتس خواهد رفت. 

تیم فوتبال بارسلونا هم به محض رسیدن به ناپل پیش از بازی لیگ قهرمانان آزمایش داد.

دولت کویت هم از فدراسیون‌ های ورزشی این کشور خواست همه رویداد‌های ورزشی را به مدت 15 روز لغو کنند.

 

مارین لوپن دولت فرانسه را به کتمان حقیقت متهم کرد

مارین لوپن رئیس حزب تجمع ملی در بازدید از نمایشگاه کشاورزی پاریس از رویکرد دولت در مورد ویروس کرونا انتقاد کرد.

از دیدگاه مارین لوپن همه تدابیر حفاظتی لازم اتخاذ نشده است. مارین لوپن که نماینده منطقه پا دو کاله در پارلمان فرانسه است تاکید کرد مرز عامل حفاظت از مردم در هر شرایطی است.

کمیسیون اروپا شب گذشته اعلام کرد امیدوار است فورا بر مرز‌های داخلی اتحادیه اروپا نظارت شود. بروکسل اعلام کرد تا کنون هیچ کشوری به کمیسیون اعلام نکرده است که چنین تصمیم اتخاذ کرده است.

 

اختصاص یک بیمارستان برای مقابله با کرونا در لبنان

بیمارستان دولتی «رفیق حریری» در بیروت برای درمان مبتلایان احتمالی به کرونا در لبنان اختصاص یافت.

تاکنون یک زن 45 ساله در لبنان مبتلا به کرونا گزارش شده است که همراه با 2 شهروند دیگر این کشور که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند در بیمارستان یاد شده بستری شدند.

 

 

ممنوعیت و محدودیت سفر به کره جنوبی

پس از آنکه کره جنوبی در روز‌های اخیر از افزایش ناگهانی افراد آلوده به ویروس کرونا خبر داد، دست کم 5 کشور تصمیم گرفتند ورود اتباع کره جنوبی را ممنوع کنند و 9 کشور نیز محدودیت سفر برای کشور‌های آسیایی را تشدید کردند. 

کره جنوبی از افزایش سریع آلودگی به ویروس کووید 19 خبر داد. شمار افراد آلوده از 30 مورد در 17 فوریه، بامداد امروز به 800 نفر آلوده و 7 مورد مرگ رسید. در مجموع نیز بیش از 60 درصد افراد آلوده از اعضای کلیسای شینچئون جی در جنوب این کشور هستند.

پنج کشور  از جمله بحرین، اردن، کریباتی و ساموآ نیز ممنوعیت ورود مسافران از مبدا کره جنوبی را اعمال کردند.

کره جنوبی می‌گوید 169 فرد ناقل ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند. یک سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی نیز جز این افراد است.

 

کشف نخستین مورد کرونا در ارتش آمریکا

نخستین مورد از ویروس کرونا در بین نیروهای آمریکایی حاضر در کره جنوبی کشف شد.

ارتش آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد: نتیجه آزمایش ویروس کرونا یکی از سربازان آمریکایی حاضر در کره جنوبی مثبت اعلام شده است که اولین مورد از ویروس کرونا در ارتش آمریکا می باشد.

 

کرونا در عمان 

 پادشاهی عمان از ثبت دو مورد دیگر از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

کرونا به شمال آفریقا رسید

منابع خبری از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور عربی الجزایر در شمال آفریقا خبر دادند.

 

تعطیلی مدارس سلیمانیه عراق 

شبکه خبری روداو نوشت شورای استان سلیمانیه اعلام کرد در پی هراس از شیوع کرونا، مدارس در سراسر شهر سلیمانیه تعطیل خواهند شد.

کمیساریای حقوق بشر عراق  تعطیلی سراسری در این کشور را خواستار شده است.

 

قرنطینه شدن صد‌ها گردشگر در هتلی در اسپانیا

صد‌ها گردشگر در هتلی در «تنریف» اسپانیا قرنطینه شدند.

 

کاهش رزمایش‌ های مشترک کره جنوبی و آمریکا

وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده و کره جنوبی به علت شیوع ویروس کرونا، کاهش رزمایش‌ های مشترک از پیش برنامه ریزی شده را بررسی می‌ کنند.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا برای فصل بهار برنامه ریزی شده است.

 

درمان تمامی 16 نفر آلوده به کرونا در ویتنام

وزارت بهداشت ویتنام اعلام کرد همه 16 فرد تائید شده آلوده به ویروس کرونا در این کشور درمان شدند و هیچ مورد جدیدی از آلودگی به این ویروس از 13 فوریه تاکنون گزارش نشده است.

 

ترکمنستان مرز خود را با افغانستان بست

منابع محلی در استان هرات امروز اعلام کردند مرز مشترک افغانستان و ترکمنستان در منطقه «تورغندی» صبح امروز از سوی مرزبانان ترکمنستان بدون هماهنگی با دولت افغانستان بسته شد.

برخی گزارش‌ها حاکی است ازبکستان نیز قصد دارد مرز مشترک خود با افغانستان را ببندد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.