سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین رو به کاهش است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد شمار موارد جدید ابتلای روزانه در کشور چین امروز سه‌ شنبه به 1873 نفر رسیده است و 10 هزار و 615 نفر تاکنون درمان شده اند.

شمار مبتلایان بیماری در ژاپن به دلیل ابتلای شمار بیشتری از مسافران کشتی پهلو گرفته در یوکوهاما به 619 نفر رسیده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 1868 مورد جدید و 93 مورد مرگ و میر ثبت شده است. 1600 نفر از مبتلایان و 72 نفر از فوتی‌ ها متعلق به استان هوبی چین هستند.

تازه‌ ترین آمار کمیسیون بهداشت ملی چین شمار کل مبتلایان کرونا را 73433 نفر ذکر می‌ کند که 72436 نفر از آنها در چین هستند.

 

کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین

سازمان بهداشت جهانی می‌ گوید میزان رشد ویروس کرونا با توجه به بررسی‌ های صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان و چین رو به کاهش است.

این سازمان که تیمی از کارشناسان خود را به چین اعزام کرده است روز سه شنبه در بولتن خبری خود نوشت میزان رشد کند شده و روند نزولی به ثبت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی با این حال تصریح کرد که هنوز زمان نتیجه گیری قطعی فرا نرسیده و باید نسبت به موضوع با احتیاط برخورد کرد.

گزارشی که سازمان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نیز منتشر کرده نشان می‌دهد که 81 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا معمولی و غیرحاد بوده و درصد مرگ و میر بین 2.3 تا 2.5  درصد بوده است.

در این میان سازمان بهداشت جهانی تایید می‌کند که نزدیک به 75 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا و تقریبا بیشتر موارد مرگ و میر بیماری در استان هوبی کانون شیوع بیماری در مرکز چین بوده است.

 

قوانین سفت‌ و سخت

قوانین سفت‌ و سخت مسافرتی و حرکت به محدود کردن انتشار ویروس در خارج از استان هوبی کمک زیادی کرد اما اقتصاد چین از همه این‌ ها متحمل ضربه سنگینی شده است. 

دولت چین اعلام کرده است که ما چاره دیگری نداریم، این محدودیت‌ ها باعث می شود ارتباطات مردمی و راه‌ های انتقال بیماری به حداقل برسد.

 

ضرر اپل

شرکت بزرگ اپل، تازه‌ ترین کمپانی است که در نتیجه شیوع بیماری از ضرر مالی خود خبر داده و گفته است به دلیل کندی تولید آیفون و کاهش تقاضا در چین، در سه ماهه اول سال از رسیدن به اهداف اقتصادی خود بازمی‌ ماند. 

اپل در بیانیه‌ ای گفت تاسیسات تولید در چین بازگشایی شده اما کار آهسته‌ تر از پیش‌ بینی‌ ها پیش می رود.

 

6 ماه زندان در انتظار ناقضان مقررات کرونا در هنگ کنگ

جریمه 6 ماه زندان در انتظار کسانی است که در هنگ کنگ مقررات قرنطینه ای مربوط به ویروس کرونا را نقض کنند.

مقامات کشورهای حوزه شرق آسیا که در نزدیکی چین واقع هستند، تدابیر امنیتی مربوط به جلوگیری از سرایت کرونا را بسیار جدی گرفته اند. دولتمردان هنگ کنگ همسو با این سیاست ها، دو نفر را تحت پیگرد قانونی قرار داده اند که مقررات مربوط به قرنطینه را نقض کرده اند. این تصمیم وزارت بهداشت هنگ کنگ نشان دهنده میزان جدی بودن تهدید و خطر مربوط به ویروس کرونا است. اگر این دو نفر متهم شناخته شوند، به پرداخت جریمه 3220 دلاری و حداکثر 6 ماه حبس محکوم می شوند.

شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرده است نگرانی مردم از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا به بروز رفتار‌هایی عجیب منجر شده است. نمونه این رفتار را در هنگ کنگ می‌توان شاهد بود. پلیس هنگ کنگ اعلام کرده است سه نفر را بازداشت کرده است که حدود 600 کارتون بزرگ کاغذ توالت را به هنگام انتقال به سوپرمارکت‌ ها سرقت کردند. این اقدام پلیس برای اطمینان دادن به مردم صورت پذیرفته است برای اینکه آنها مطمئن شوند در شرایط شیوع کرونا نیز مشکلی در زمینه تامین مواد مصرفی مردم بروز نخواهد کرد.

 

ایتالیا: کرونا تاثیر بزرگی بر کل اقتصاد جهان داشته است

در تحولی دیگر، «لوئیجی دی مایو» وزیر  خارجه ایتالیا اعلام کرد شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر کل اقتصاد جهان داشته است.

دی مایو در این خصوص خاطر نشان کرد: گسترش ویروس کرونا نه تنها ضربه‌ ای بزرگ به اقتصاد چین وارد کرده است، بلکه تاثیری قابل توجه بر کل اقتصاد جهان داشته است. وی همچنین تصریح کرد برای ارزیابی تاثیر نهایی گسترش ویروس کرونا، بسیار زود است.

وزیر خارجه ایتالیا اضافه کرد: دولت ما اقدامات برای کاهش پیامد‌های منفی (ویروس کرونا) را آغاز کرده است. پس از تصمیم وزارت خارجه در این خصوص، به طور خاص، مبلغ 300 میلیون یورو به آژانس تجارت ایتالیا تخصیص داده خواهد شد. 

دی مایو در پایان افزود: علاوه بر اقداماتی که انجام شده و انجام خواهد شد، ابراز همبستگی با مردم چین که تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته اند، امری ضروری است.

 

قرنطینه اسکناس ها در چین

شیوع ویروس کرونا در چین مقامات این کشور را به فکر اقداماتی بی سابقه انداخته است. دولت چین در حال جمع آوری و معدوم ساختن اسکناس هایی است که گفته می شود به ویروس کرونا آلوده شده اند.

بانک های چین ملزم شده اند اسکناس ها را گندزدایی و میکروب زدایی و برای مدت 7 تا 14 روز انبار کنند و در صورت ایمن بودن آنها، برای وارد کردن مجدد آنها به بازار پولی کشور اقدام کنند.

 

محدودیت جابجایی نیمی از مردم چین

حدود 800 میلیون نفر در چین به علت کرونا با محدودیت در جابجایی مواجهند.

شیوع بیماری کرونا سبب شده است حدود نیمی از جمعیت چین با محدودیت های جدی در آمد و شد مواجه شوند. براین اساس، محدودیت های جابجایی درباره 780 میلیون چینی به اجرا درآمده است.

 

تاخیر در برگزاری نمایشگاه اختراعات ژنو 

نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو که قرار بود ماه آینده با حضور مخترعان زیادی از آسیا و به طور مشخص از چین برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو از 16 تا 20 سپتامبر برگزار خواهد شد در حالی که پیشتر قرار بود از 25 تا 29 مارس برگزار شود.

این نمایشگاه مهم ترین رویداد سالانه مربوط به اختراعات در جهان به شمار می‌آید و برای صنعت گران فرصتی برای اخذ مجوز برای اختراعات خود است.

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه، نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان از قاره آسیا هستند و یک سوم از این تعداد نیز چینی هستند.

برگزارکنندگان نمایشگاه گفته اند با توجه به پیچیده شدن فرآیند اخذ روادید و سفر هوایی به ژنو تصمیم گرفتند این رویداد را با تأخیر برگزار کنند.

برگزارکنندگان نمایشگاه خودروی پکن نیز روز دوشنبه از تعویق زمان برگزاری آن خبر دادند.

 

احتمال تعویق نشست سالانه پارلمان چین 

نشست مهم سالانه پارلمان چین در اقدامی بی سابقه در نیم قرن اخیر، به علت ویروس کرونا به تعویق می‌ افتد.

دولت چین در حال بررسی اقدامی بی سابقه است. بر این اساس، چین می‌ خواهد برگزاری جلسه سالانه پارلمان این کشور را به تعویق بیندازد. این اولین بار از زمان انقلاب فرهنگی در دهه 1970 است که چین می‌ خواهد چنین کاری را انجام دهد. هنوز تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده است، اما این تصمیم گویای میزان خطیر بودن اوضاع پیش آمده برای چین است.

 

شانگهای نیمه جان شده است

شهر شانگهای در چین، قطب تجاری و اقتصادی این کشور به شمار می رود اما شیوع کرونا در چین سبب شده است وضعیتی کاملا متفاوت در این شهر مهم چین رقم بخورد. دیگر از آن پویایی و حیات گذشته در شهر شانگهای خبری نیست. این روزها وقتی به مراکز خرید و تجاری و مراکز مالی و پولی شانگهای بروید به خوبی احساس می کنید که وضع این شهر کاملا با گذشته متفاوت شده است. شانگهای کلان شهری با جمعیت 25 میلیون نفر است اما حالا آن پویایی شانگهای به چشم نمی خورد. تعطیلات سال نو قمری چین 10 روز تمدید شد و این انتظار می رفت شاهد سفر ده ها میلیون نفر بیشتر به شانگهای باشیم اما این اتفاق رخ نداد و عملا شانگهای به شهری تقریبا رها شده تبدیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.