یگان های از ارتش سوریه امروز وارد روستای « الشیخ علی» در غرب بزرگراه بین المللی «حلب» شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، یگان های ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در شمال این کشور و آزادی مناطق جدید ادامه می دهند.

یگان های از ارتش سوریه امروز وارد روستای « الشیخ علی» در غرب بزرگراه بین المللی «حلب» شدند.

خبرنگار سانا در این زمینه گفت که ورود یگان های ارتش سوریه به روستای الشیخ علی در چارچوب ادامه عملیات علیه گروه های تروریستی در غرب استان حلب صورت گرفته است.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که ارتش سوریه روستای«ارناز» در نزدیکی هنگ 46 در حومه شهر«الارتاب» در جنوب غرب حلب را آزاد کرد.

این در حالی است که یگان های ارتش سوریه روز سه شنبه منطقه «خان العسل» و منطقه «الراشدین4» را پس از درگیری گسترده با تروریست ها و انهدام مقرهای آنها و از بین بردن آخرین تجمعات شان آزاد کردند و بخش شرقی بزرگراه بین المللی «حلب- دمشق» را به طور کامل آزاد کردند.

از سوی دیگر، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و ترکیه طی تماسی تلفنی درباره اوضاع «ادلب» گفت‌وگو کردند.

کرملین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه  درباره افزایش تنش‌ها در استان ادلب با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

بر اساس این بیانیه، رؤسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه درباره اهمیت اجرای توافقات مسکو-آنکارا درباره سوریه توافق کردند و همچنین تصریح کردند که تماس‌ها بین دو کشور سوریه و روسیه درباره سوریه باید از طریق سازمان های مربوطه ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، کرملین در خصوص این تماس تلفنی که اردوغان آغازگر آن بوده است، اعلام کرد: «بحث‌هایی درباره جنبه‌های مختلف حل و فصل بحران سوریه صورت گرفت که تمرکز اصلی آن بر روی مسئله تشدید تنش‌ها در منطقه کاهش تنش‌های ادلب بوده است».

در این بیانیه همچنین آمده است: « رؤسای جمهور دو کشور بر اهمیت اجرای کامل توافقات فعلی روسیه و ترکیه از جمله تفاهم‌نامه سوچی مربوط به 17 سپتامبر 2018 (26 مرداد 97) تأکید کردند».

 از جهتی دیگر،  خبرگزاری سانا اعلام کرد که کرملین امروز ترکیه را به عدم رعایت توافق با روسیه برای توقف اقدامات تروریست ها در ادلب متهم و اظهار کرد که حملات تروریست ها به نیروهای سوری و روس در این منطقه ادامه دارند.

کرملین  این اظهارات را پس از آن بیان کرد که «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه گفت، اگر یک سرباز ترکیه‌ای دیگر آسیب ببیند، ارتش کشورش از راه زمینی یا هوایی به نیروهای سوری تحت حمایت روسیه حمله می‌کند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز اظهار کرد، مسکو به توافقی که درباره سوریه با آنکارا دارد، پایبند می‌ماند اما حملات تروریست ها در ادلب را غیرقابل قبول و خلاف این توافق می‌داند.

پسکوف ادامه داد: طبق سند این توافق، طرف ترکیه‌ای متعهد شده است که گروه‌های تروریستی در ادلب را از بین ببرد.

این سخنگو تأکید کرد: همچنان با تاسف یادآوری می‌کنیم که این گروه‌ها از ادلب حملاتی علیه نیروهای سوری انجام می‌دهند و اقدامات تهاجمی‌ای علیه تاسیسات نظامی ما داشته‌اند. این غیرقابل قبول و ناقض توافق سوچی است.

همچنین یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد این کشور و سوریه در عملیات ضدتروریستی خود به اهداف غیرنظامی حمله نمی‌کنند و صرفا تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

«ولادیمیر تارابرین» رئیس بخش چالش‌ها و تهدید‌های جدید در وزارت امور خارجه روسیه، تأکید کرد مسکو و دمشق به اهداف غیرنظامی در سوریه حمله نمی‌کنند.

تارابرین طی مصاحبه با اسپوتنیک گفت: بارها به صورت شفاف اعلام کردیم که روسیه و نیروهای مسلح سوریه به غیر نظامیان حمله ای نداشتند. تمام حملات علیه گروه های تروریستی انجام می شود، همان هایی که با دولت قانونی سوریه می جنگند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.