ارتش سوریه در ادامه پیشروی سریع خود در شمال این کشور 8 روستا را در جنوب حلب و شرق استان ادلب آزاد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه با ادامه پیشروی خود در استان های «ادلب» و «حلب» مناطق جدیدی در این دو استان آزاد کرد.

خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه روستای های «مکحله» و «مریوده» را در جنوب استان حلب آزاد کرد.

این خبرنگار افزود که یگان های ارتش سوریه روستای«رسم العیس» در شرق بزرگراه حلب دمشق واقع در جنوب استان حلب را نیز آزاد کردند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که ارتش سوریه در کمتر از 24 ساعت 16 روستا را در جنوب حلب و شرق استان ادلب آزاد کرد.

ارتش سوریه همچنین روستای«رسم الصهاریج» در جنوب استان حلب را آزاد کرد و شهرک «العیس» و منطقه «تل العیس» را به محاصره خود در آورد.

پیش از این المیادین گزارش داد که ارتش سوریه در ادامه پیشروی سریع خود در شمال این کشور 8 روستا را در جنوب حلب و شرق استان ادلب آزاد کرد.

ارتش سوریه روستاهای«اجاز،تل التبازیر، محاریم، خواری، کراتین، حویر العیس، رسم الورد و اباد» را در شرق استان ادلب آزاد کرد.

در جنوب حلب نیز ارتش سوریه موفق شد روستاهای«برنه» و زیتان» را آزاد کند.

یک منبع میدانی نیز گفت که گروه تروریستی جبهه النصره و همپیمانانش عقب نشینی از نواری که در شرق جاده بین المللی «حلب- دمشق» در سیطره خود داشتند را آغاز کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که ارتش سوریه بخشی از بزرگراه اصلی این کشور را در استان ادلب بازپس گرفت.

این دیده بان تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه به طور کامل بر جاده بین المللی دمشق حلب که از استان ادلب عبور می کند، سیطره پیدا کرده و برای بازپس گیری کامل این جاده فقط بخش کوچکی از این جاده در استان حلب باقی مانده است.

ارتش سوریه اکنون به دنبال بازپس گیری بزرگراه معروف به «ام 5» است زیرا این اتفاق می تواند باعث از سر گیری رفت و آمد در شاهرگ اصلی میان دمشق و حلب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت سابق اقتصادی این کشور به شکل طبیعی شود.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه پیشروی ارتش سوریه به معنای آن است که فقط 30 کیلومتر و 13 روستا و شهرک باقی مانده است تا جاده بین المللی را به طور کامل بازپس گیرد.

این جاده از مرزهای اردن در جنوب سوریه به شمال این کشور امتداد دارد و طولانی ترین بزرگراه در کشور است و از زمین های حاصلخیز، مناطق صنعتی و چهار شهر اصلی عبور می کند.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن 4 نظامی ترکیه ای در منطقه عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد.

وزارت دفاع با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در واژگون شدن یک خودروی نظامی در منطقه چشمه صلح در شمال شرق سوریه 5 نظامی ارتش ترکیه زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که یکی از این نظامی ها به رغم تلاش های پزشکی برای نجاتش جان خود را از دست داد.

در 9 اکتبر سال 2019 ارتش ترکیه با کمک گروه های مسلح سوری مورد حمایتش در سوریه عملیاتی را در شرق فرات تحت نام  چشمه صلح علیه کرده های سوریه انجام داد.

از جهتی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که ارتش سوریه از زمان آغاز عملیاتش در ماه ژانویه 136 منطقه را در استان های ادلب و حلب بازپس گرفت.

این دیده بان تأکید کرد که در این مدت 444 تن از عناصر گروه های مسلح کشته شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.