برخی گزارش های خبری نیز حکایت از آن دارد که ارتش سوریه به سمت سه جبهه نیرو و تجهیزات اعزام می کند این سه جبهه عبارتند از حماه،«لاذقیه» و جنوب ادلب.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه نیروهای جدید و تجهیزات و ادوات نظامی جدیدی را به خطوط تماس با گروه های مسلح که بر اراضی استان«ادلب» در شمال غرب کشور فرستاد.

بر اساس تصاویری که روسیا الیوم منتشر کرده است نیروهای وابسته به تیپ چهارم(نیروهای نخبه ارتش عربی سوریه) در اطراف شهرک«الجید» در ریف شمالی«حماه» به همراه تانک ها، توپخانه ها و موشک اندازها دیده شدند که به سمت به ادلب در حرکت اند.

برخی گزارش های خبری نیز حکایت از آن دارد که ارتش سوریه به سمت سه جبهه نیرو و تجهیزات اعزام می کند این سه جبهه عبارتند از حماه،«لاذقیه» و جنوب ادلب. 

ارتش سوریه اکنون نیروهای خود را در مرزهای آخرین منطقه تحت کنترل گروه های مسلح در سوریه تقویت می کند.

مساله ادلب طی هفته های اخیر تبدیل به یک مساله بین المللی شده است به طوری که آمریکا،فرانسه و انگلیس آن را بهانه کرده و سه شنبه هفته پیش با صدور بیانیه ای به سوریه نسبت به استفاده از سلاح شیمیایی در نبرد پیش روی ادلب هشدار دادند؛ اتهامی که سوریه همیشه آن را رد کرده است زیرا در سایه برتری نظامی و آزادی بسیاری از  مناطق این کشور نیاز به استفاده از چنین سلاحی ندارد.

در مقابل، وزارت دفاع روسیه نیز به این بیانیه پاسخ داد و هشدار داد که گروه های مسلح و حامیان غربی آنها خود را برای اقدام تحریک آمیز استفاده از سلاح شیمیایی آماده می کنند تا پس از آن نیروهای دولتی را متهم به استفاده از آن کرده و این بهانه ای برای ضربه نظامی جدید به تأسیسات سوریه شود.

این در حالی است خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که واحد های ارتش عربی سوریه خسارات و تلفات سنگینی به تروریست ها در دو ریف ادلب و حماه وارد کردند.

خبرنگار سانا در حماه در این زمینه گفت : توپخانه ارتش مواضع  تروریست های جبهه النصره  و دیگر گروه های تروریستی وابسته به آن را در شهرک «الخوین» در ریف جنوبی ادلب را هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها و انهدام تجهیزات آنها انجامید.

خبرنگار سانا افزود: واحد هایی از ارتش مواضع تروریست های جبهه النصره را نیز در اطراف شمالی شهرک «التمانعه» در ریف جنوبی «حلب» زیر آتش دقیق خود گرفتند و خسارات و تلفات سنگینی به تروریست ها وارد کردند.

در ریف شمالی حماه نیز خبرنگار سانا تأکید کرد: توپخانه ارتش مقر گروه موسوم به «کتائب العزه» را در حومه غربی روستای «الزکاه» را منهدم کرد و تمام تروریست ها که در این مقر حضور داشتند را نیز از پای در آورد.

در تحولی دیگر، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه خبر داد که کارشناسان خارجی به ادلب رسیدند تا نمایش حمله شیمیایی جدیدی را با استفاده از مهمات پر از ماده کلر را انجام دهند.

ژنرال«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که بر اساس طرح آماده شده، طی دو روز آینده از سکوهای شلیک موشک به محل تجمع ساکنان در شهرک«کفر زیتا» واقع در 6کیلومتری شهر«الهبیط» با استفاده از مواد سمی شلیک خواهد شد.

کوناشینکوف افزود: در کفر زیتا گروهی از سوری هایی  از شمال برای مشارکت در نمایش«زخمی شدن» با مهمات شیمیایی و بشکه های انفجاری متعلق به نیروهای دولتی و نمایش ارائه کمک های پزشکی به آنها توسط امدادرسانان جعلی از «کلاه سفیدها» منتقل شدند و پس از آن  قرار است که گزارش های تصویری برای انتشار در رسانه های انگلیسی زبان و رسانه های خاورمیانه تصویربرداری خواهد شد.

 از جهتی دیگر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس بیست و پنجمین سالروز برقراری روابط میان کشورش و سوریه را به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تبریک گفت و آمادگی کشورش برای کمک به بازسازی سوریه را اعلام کرد.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.