در نتیجه این درگیری که با سلاح های سبک و متوسط صورت گرفت شماری غیرنظامی زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،از نیمه شب گذشته افراد مسلح ناشناس در خیابان «سیف الدوله» در مرکز شهر«الرقه» به شدت با عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا درگیر شدند.

برخی منابع محلی در شهر الرقه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که در نتیجه این درگیری که با سلاح های سبک و متوسط صورت گرفت شماری غیرنظامی زخمی شدند.

به گفته این منابع درگیری ها تا صبح امروز یکشنبه ادامه یافت.

این منابع تصریح کردند که عناصر گروه نیروهای دموکراتیک سوریه اقدام به اعلام حالت فوق العاده کامل در شهر الرقه کردند این در حالی است که این گروه از مردم نیز خواستند که تا زمان کنترل کامل اوضاع امنیتی در شهر از خانه های خود خارج نشوند.

 

عصبانیت شدید گروه های مسلح سوری از کمک 100 میلیون دلاری عربستان 

گروه مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» عصبانیت شدید خود را از ارائه کمک 100 میلیون دلاری عربستان سعودی به کردهای سوریه اعلام کرد.

«مصطفی سیجری» یکی از فرماندهان گروه «لواء المعتصم» وابسته به گروه موسوم به  ارتش آزاد سوریه از ارائه کمک 100 میلیون دلاری عربستان سعودی به کردهای سوریه که مورد حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده هستند، ابراز تأسف کرد.

سیجری در حساب خود در توئیتری خود نوشت:این تأسف بار است که برادران در عربستان سعودی حمایت از ارتش آزاد را به دلایل نامعلوم متوقف کرده و می بینیم که کمک های مالی با سخاوتمندی تمام به گروه های جدایی طلب که عرب ها را اراضی خود مجبور به مهاجرت می کنند، سرازیر می شود.

این اعتراض گروه های مسلح سوری در حالی صورت می گیرد که واشنگتن از مشارکت عربستان در بازگرداندن ثبات به مناطقی که این ائتلاف از داعش آزاد کرد، استقبال کرد.

برخی مسئولان آمریکایی نیز گفتند که امارات هم تعهد کرده است که 50 میلیون دلار به ائتلاف بین المللی برای حمایت مالی از بازسازی سوریه ارائه می کند.

 

ادامه عملیات ارتش در شمال حماه

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه عملیات خود علیه مواضع و مخفیگاه های گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه های تروریستی وابسته به آن در حومه شمالی «حماه» را ادامه دادند.

خبرنگار سانا در حماه تأکید کرد: یگان های ارتش و نیروهای مسلح تعدادی از تروریست های گروه های تروریستی موسوم به «کتائب العزه» را در اطراف شهرک های «مورک، ابو عبیده و معرکبه» در حومه شمالی از پای در آوردند و شماری دیگر را نیز زخمی کردند.

این خبرنگار افزود: یگان های ارتش همچنین مواضع تروریست های  جبهه النصره را در اطراف شهرک «تل الصخر»  با توپخانه گلوله باران کردند  و نیز مواضع گروه های تروریستی را در اطراف شهرک «کفر زیتا» زیر آتش گرفتند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

 

رایزنی رهبران روسیه و آلمان درباره سوریه

در تحولی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد : «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ، در برلین دیدار و درباره اوضاع در سوریه و راه های حل بحران آن  صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک  «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پایان مذاکرات شب گذشته ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان در برلین، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مذاکرات و رایزنی های رهبران دو کشور که سه ساعت و نیم به طول انجامید، بسیار دقیق و در مجموع پیرامون طیف وسیعی از مسائل بین المللی بود که مورد توجه دو طرف قرار دارد.

سکوف افزود: پوتین در این رایزنی ها به موضوع سوریه پرداخت و تاکید کرد، باید هر آن چه که ممکن است صورت بگیرد تا آوارگان سوری به کشورشان باز گردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.