عناصر مسلح داعش وارد میدان نفتی العمری شده و درگیری در پیرامون ساختمان های محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی و فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف عرب ها و کردهای مورد حمایت آمریکا) به وقوع پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که ائتلاف عرب ها و کردها که مورد حمایت واشنگتن است حمله بزرگ داعش به محل استقرار نظامیان فرانسوی و آمریکایی در یکی از مهمترین میدان های نفتی شرق سوریه را دفع کرد.

این دیده بان تأکید کرد که حمله داعش شب گذشته به میدان نفتی «العمری»یکی از مهمترین میدان های نفتی سوریه در شرق استان«دیرالزور» آغاز شد.

این دیده بان افزود که میدان نفتی العمری واقع در شرق استان دیرالزور شاهد عملیات آماده باش گسترده نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه در پی حمله «انغماسی ها»(انتحاری ها)ی داعش به این میدان است.

«عمر عبدالرحمن» مدیر این دیده بان تأکید کرد که عناصر مسلح داعش وارد میدان نفتی العمری شده و درگیری در پیرامون ساختمان های محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی و فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف عرب ها و کردهای مورد حمایت آمریکا) به وقوع پیوست.

عبدالرحمن افزود: حداقل هفت عنصر داعشی کشته شدند و درگیری های شدیدی میان انغماسی های داعش با نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه از زمان آغاز حمله در شب گذشته و تا بامداد امروز به وقوع پیوست.

برخی شاهدان عینی نیز به خبرگزاری آناتولی گفتند: عناصر داعش بامداد امروز از سه محور به محل اقامت نظامیان آمریکایی در حومه دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند.

بر اساس این گزارش داعشی ها تلاش کردند این محل را با خودروی بمب گذاری شده هدف قرار بدهند اما توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی این خودرو منهدم شد. اعضای داعش پس از حمله مجدد به این محل با نیروهای دموکراتیک سوریه درگیر شدند.

اعضای داعش پس از این درگیری از این مناطق عقب نشینی کردند. در این درگیری ها شماری از داعشی ها کشته و 5 نفر از غیرنظامیان نیز زخمی شده اند.

ائتلاف بین المللی تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است که نیروهای دموکراتیک سوریه در ماه اکتبر گذشته میدان نفتی العمری را از کنترل داعش خارج کره و به کنترل خود در آوردند.به گفته عمر عبدالرحمن این حمله داعش بزرگترین حمله این گروه تروریستی از زمان تبدیل شدن میدان نفتی العمری به پایگاه نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به شمار می رود.

در تحولی دیگر، هماهنگی های گروه های مسلح اعلام کردند که در زمان عبور یک هیأت نظامی آمریکایی در مرکز شهر «الرقه» یک بمب منفجر شد.

از تلفات احتمالی این انفجار گزارشی منتشر نشده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.