ارتش سوریه به انباری در شهر المیادین دست پیدا کرد که در آن جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح های پیمان ناتو است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، سرتیپ« سهیل الحسن» فرمانده عملیات آزادی شهر «المیادین» سوریه گفت که سلاح های مدرن و پیشرفته ای در یکی از انبارهای سلاح گروه تروریستی داعش در شهر المیادین کشف و ضبط شده است.

الحسن افزود که ارتش سوریه به انباری در شهر المیادین دست پیدا کرد که در آن جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح های پیمان ناتو است.

وی تصریح کرد که سلاح ها ساخت آمریکا، بلژیک و انگلیس است.

در همین حال، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا با بمباران منطقه ای در دیرالزور سوریه 14 غیر نظامی را کشتند.

این تلویزیون افزود که در حمله دوشنبه شب جنگنده های ائتلاف به منطقه «القصور» در شهر«دیرالزور» همچنین 32 شهروند غیر نظامی نیز مجروح شدند.این منطقه در کنترل دولت سوریه است

حملات هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا تاکنون موجب کشته و مجروح شدن صدها تن از ساکنان دیرالزور شده است. 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت : بنابر اعلام گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است و وابسته به مخالفان سوری است داعش کنترل بخشی از دیرالزور را در دست دارد اما در این حمله هوایی، منطقه تحت کنترل دولت هدف قرار گرفت و می تواند ناشی از یک خطا باشد.

به گفته این سازمان غیر دولتی 22 غیر نظامی در محله القصور در غرب دیرالزور کشته شدند. یک منبع دولتی در دیرالزور که خواست نامش فاش نشود و یک خبرنگار تلویزیون دولتی سوریه آمریکا را به این حمله هوایی متهم کردند.

نیروهای ارتش سوریه در ماه سپتامبر بار دیگر کنترل شهر دیرالزور را به دست گرفتند.داعش اکنون کمتر از نیمی از استان دیرالزو را در دست دارد.

در واکنش به انتشار این اخبار ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که به شهر دیرالزور حمله نکرده است.

کولونل«ریان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی که واشنگتن آن را علیه داعش رهبری می کند گفت که هواپیماهای ائتلاف بین المللی هیچ گونه حمله ای در هیچ کدام از بخش های شهر دیرالزور در شرق سوریه انجام نداده است.

دیلون تأکید کرد که در این زمینه تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.

برخی منابع نیز گفتند که شمار قربانیان حمله هوایی ائتلاف آمریکا به شهر دیرالزور به 25 کشته و 50 زخمی افزایش یافت.

از سوی دیگر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بر کمتر از 5 درصد از اراضی سوریه سیطره دارد.

شویگو در نشست وزرای دفاع«آسه آن» گفت که گروه تررویستی داعش پیش از آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه 70 درصد از اراضی سوریه را در اشغال خود داشت.

شویگو در ادامه گفت که نیروی هوایی روسیه 948 پادگان آموزشی، 666 کارخانه و کارگاه تولید مهمات و نیز 1500 ادوات نظامی گروه های تروریستی را از زمان آغاز عملیات نظامی اش در سوریه، منهدم کرده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که 998 شهر و روستا آزاد شد و 503 هزار منطقه به مساحت 223 کیلومتر مربع آزاد شد و بیشتر افراد مسلح کشته شدند و زندگی مسالمت آمیز به سوریه بازگشته است.

شویگو همچنین گفت که از سال 2015 تا کنون 1.21 میلیون شهروند سوری به دیار خود بازگشتند که از این تعداد 660 هزار نفر فقط در سال 2017 به شهر و دیار خود بازگشتند.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که در نتیجه اقدامات مرکز آشتی روسیه 2500 منطقه در سراسر سوریه به فرایند آشتی ملحق شدند.

در تحولی دیگر، خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در سوریه امروز سه شنبه از فرار سه سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش از شهر دیرالزور این کشور خبر داد.

خبرنگار العالم در گزارش خود آورده است: سه مسئول گروه تروریستی داعش به همراه خانواده های خود از «ریف جنوب شرقی دیرالزور» فرار کرده و خود را به مناطق تحت کنترل گروه موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» رسانده اند که مورد حمایت آمریکا است.

این سه سرکرده شامل «محمد احمد السید» ملقب به «حمادی ابوالمثنی» از مسئولان امنیتی، «امیر احمد السید» از مسئولان عملیاتی و «احمد المکاری» ملقب به «ابوعبدالله» از مسئولان شرعی گروه داعش هستند.

نیروهای امنیتی سوریه نیز در شهر «لاذقیه» یک خودروی بمبگذاری شده را که قصد ورود به این شهر در شمال سوریه را داشت، توقیف کردند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.