شمار قربانیان شیوع این بیماری به 170 نفر افزایش یافته است. تا این لحظه 7711 تن نیز به این ویروس مبتلا شده‌ اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد کمیسیون بهداشت استان هوبئی چین امروز پنجشنبه اعلام کرد با جان باختن 37 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا شمار قربانیان شیوع این بیماری به 170 نفر افزایش یافته است. تا این لحظه 7711 تن نیز به این ویروس مبتلا شده‌ اند.

طبق این گزارش 1032 مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده است و شمار مبتلایان در استان هوبئی به 4586 نفر رسید.

تیم پزشکی در حال معاینه مسافرانی که وارد شهر ووهان می شوند.

کشورهای مختلف طی دو روز گذشته شهروندان خود را از شهر ووهان، مرکز استان هوبئی و منشا شیوع این ویروس در چین تخلیه کردند.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد بسیار نگران انتقال این ویروس از انسان به انسان در سه کشور دیگر است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده است که امروز پنجشنبه در نشست خود موضوع شیوع سریع این ویروس و اعلام وضعیت اضطراری جهانی را بررسی خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با انتشار توییتی ضمن اعلام مطلب یاد شده تاکید کرد: « نشستی فوق العاده قرار است بار دیگر برگزار شود تا وضعیت بهداشتی اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان مورد بررسی قرار گیرد.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی می گوید، در چند روز گذشته شیوع سریع این ویروس به ویژه از راه انتقال انسان به انسان باعث نگرانی شده است.

این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرده بود که برغم خطرناک بودن شیوع این ویروس در کشور چین هنوز توجیهی برای اعلام وضعیت اضطراری در جهان وجود ندارد. این موضع اما دو روز پیش تغییر کرد و مسئولان سازمان جهانی بهداشت تایید کردند که وضعیت بهداشت در سطح بین الملل به واسطه شیوع این بیماری در نقاط دیگر جهان به مرز تهدید رسیده است.

از سوی دیگر مدیر برنامه‌های فوری سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه از همه کشورهای جهان خواست برای مقابله جدی با گسترش ویروس کرونا بسیج شوند. این فراخوان پس از مطرح شد که موارد ابتلا به این ویروس در دیگر نقاط جهان مورد تایید قرار گرفت و شمار افراد مبتلا به آن افزایش پیدا کرد.

در همین زمینه، روز چهارشنبه اعلام شد که به دنبال گسترش سریع این ویروس، شماری از شرکت‌ های هواپیمایی بین‌ المللی پروازهای خود را به مقصد چین متوقف کرده‌ اند. «ایر کانادا» و «بریتیش ایرلاین»، «فین ایر» فنلاند، «جت‌استار آسیا» سنگاپور و برخی دیگر از شرکت های هواپیمایی پرواز به چین را متوقف کرده‌ اند.

بعد از هشدار انگلیس نسبت به اجتناب از سفرهای غیرضروری شهروندانش به چین، بریتیش ایرلاین روز چهارشنبه اعلام کرد که همه پروازهای رفت و برگشت به چین را فورا متوقف کرده است.

ایرکاناداد نیز که هفته‌ ای 33 پرواز به چین داشت، پروازهایش را تعلیق کرده است. یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز اقدام مشابهی انجام داده است.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع این ویروس تمامی راه‌ های دسترسی به ووهان و 16 شهر دیگر در استان هوبئی را قطع کرده است. این اقدامات دولت چین باعث قرنطینه بیش از 56 میلیون نفر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.